Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS

Německá novinka bude taktéž disponovat dvěma spojkami GKN Twinster. U verze OPC možná dostaneme i driftovací režim.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS

12.1.2017 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka bude taktéž disponovat dvěma spojkami GKN Twinster. U verze OPC možná dostaneme i driftovací režim.

Britskou firmu GKN Driveline známe už dlouho, do širšího povědomí ale vstoupila až loni, kdy přišel na trh nový Ford Focus RS. Právě tato společnost má na kontě jeho systém pohonu všech kol. Nyní tutéž technologii nadělila také Opelu a jeho Insignii Grand Sport. Můžeme se tak právem začít prát, zda vlajková loď německé automobilky dostane i tzv. Drift Mode, tedy driftovací režim.

Oficiálně to potvrzeno nebylo, nicméně zprávy ze zákulisí naznačují, že varianta OPC by měla umět driftovat. Nebudeme ale dále spekulovat, místo toho poklepeme na zoubek standardnímu provedení. To již bylo virtuálně odhaleno, naživo se pak ukáže v březnu v Ženevě.

Insignia Grand Sport stejně jako Focus RS spoléhá na systém Twinster AWD, který používá modul připojující zadní nápravu pomocí dvou spojek. První má na starosti přerozdělování výkonu mezi předními a zadními koly, druhá pak redistribuuje výkon mezi jednotlivými koly zadní nápravy. Ta jsou tak ovládána nezávisle na sobě.

To umožňuje vektorování točivého momentu, díky kterému by nová Insignia měla být bezpečnější. Systém totiž nevychází pouze z monitoringu povrchu vozovky, ale zároveň sleduje i úhel natočení volantu a pozici plynového pedálu. Chování vozu pak následně stočí směrem k neutrálnosti, což vylepší ovladatelnost.

Kromě toho bude chování systému upravovat volba jízdního režimu, kdy v módu Sport dojde k přeposlání větší části momentu na vnější zadní kolo. GKN Twinster tím vyvolá rotaci okolo vertikální osy vozu, načež Insignia zvládne lépe zatáčet a bude i rychleji reagovat na povely řidiče. Taková je alespoň teorie, na její ověření ale musíme vyčkat.

Abychom pak popisu učinili zadost, musíme dodat, že systém zvládne v závislosti na maximální úspoře paliva zadní nápravu zcela odpojit. Opelem byl pak zvolen zejména pro své kompaktní rozměry, díky nimž neomezuje zavazadlový prostor, a nízkou hmotnost. K dispozici přitom bude pouze u verzí osazených osmistupňovým automatem.


Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS - 1 - Opel Insignia Grand Sport 2017 AWD prvni sada 03Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS - 2 - Opel Insignia Grand Sport 2017 AWD prvni sada 01Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS - 3 - Opel Insignia Grand Sport 2017 AWD prvni sada 02Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS - 4 - Opel Insignia Grand Sport 2017 AWD prvni sada 04Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS - 5 - Opel Insignia Grand Sport 2017 AWD prvni sada 05Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS - 6 - Opel Insignia Grand Sport 2017 AWD prvni sada 06Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS - 7 - Opel Insignia Grand Sport 2017 AWD prvni sada 07Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS - 8 - Opel Insignia Grand Sport 2017 AWD prvni sada 08
Opel Insignia Grand Sport dostane do vínku stejný systém pohonu všech kol, jakým se pyšní také Ford Focus RS

Petr Prokopec

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše