Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia chce zvládat zimy se stejným pohonem 4x4, jaký má Focus RS
12.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka bude taktéž disponovat dvěma spojkami GKN Twinster. U verze OPC možná dostaneme i driftovací režim.
Britskou firmu GKN Driveline známe už dlouho, do širšího povědomí ale vstoupila až loni, kdy přišel na trh nový Ford Focus RS. Právě tato společnost má na kontě jeho systém pohonu všech kol. Nyní tutéž technologii nadělila také Opelu a jeho Insignii Grand Sport. Můžeme se tak právem začít prát, zda vlajková loď německé automobilky dostane i tzv. Drift Mode, tedy driftovací režim.
Oficiálně to potvrzeno nebylo, nicméně zprávy ze zákulisí naznačují, že varianta OPC by měla umět driftovat. Nebudeme ale dále spekulovat, místo toho poklepeme na zoubek standardnímu provedení. To již bylo virtuálně odhaleno, naživo se pak ukáže v březnu v Ženevě.
Insignia Grand Sport stejně jako Focus RS spoléhá na systém Twinster AWD, který používá modul připojující zadní nápravu pomocí dvou spojek. První má na starosti přerozdělování výkonu mezi předními a zadními koly, druhá pak redistribuuje výkon mezi jednotlivými koly zadní nápravy. Ta jsou tak ovládána nezávisle na sobě.
To umožňuje vektorování točivého momentu, díky kterému by nová Insignia měla být bezpečnější. Systém totiž nevychází pouze z monitoringu povrchu vozovky, ale zároveň sleduje i úhel natočení volantu a pozici plynového pedálu. Chování vozu pak následně stočí směrem k neutrálnosti, což vylepší ovladatelnost.
Kromě toho bude chování systému upravovat volba jízdního režimu, kdy v módu Sport dojde k přeposlání větší části momentu na vnější zadní kolo. GKN Twinster tím vyvolá rotaci okolo vertikální osy vozu, načež Insignia zvládne lépe zatáčet a bude i rychleji reagovat na povely řidiče. Taková je alespoň teorie, na její ověření ale musíme vyčkat.
Abychom pak popisu učinili zadost, musíme dodat, že systém zvládne v závislosti na maximální úspoře paliva zadní nápravu zcela odpojit. Opelem byl pak zvolen zejména pro své kompaktní rozměry, díky nimž neomezuje zavazadlový prostor, a nízkou hmotnost. K dispozici přitom bude pouze u verzí osazených osmistupňovým automatem.
Opel Insignia Grand Sport dostane do vínku stejný systém pohonu všech kol, jakým se pyšní také Ford Focus RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 51 minutami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 2 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 3 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 5 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova