Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 5008 je venku, z MPV je SUV ve stylu Kodiaqu
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Peugeot 5008 změnil styl, teď chce ohromit zavazadelníkem i prostornou a vybavenou kabinou. Pod kapotou je to ale už poněkud slabší.
MPV dnes už netáhnou takovým způsobem jako crossovery a SUV. Peugeot trendy sleduje, proto nás již v první půli tohoto roku obdařil novým modelem 3008, který připomíná spíše off-roady než velkoprostorové rodinné stěhováky. Ve stejném duchu pak byla navržena i druhá generace Peugeotu 5008, níž byly zveřejněny první podrobnosti. Naživo se s ní pak setkáme za necelý měsíc na autosalonu v Paříži.
Stejně jako menší 3008 používá také model 5008 modulární platformu EMP2. Vůči svému sourozenci je však s délkou 4,64 m o 19 centimetrů větší, zároveň o 16,5 cm přerostl svého předchůdce. Oproti němu je taktéž o 11 cm širší, což vyústilo ve vůz velký prakticky stejně jako nová Škoda Kodiaq. A podobně jako ona chce zaujmout prostorem v kabině.
Ten je nyní schopný pojmout až sedm cestujících, přičemž ti usazení ve druhé řadě mají k dispozici o 60 milimetrů více místa pro nohy. Třetí řadu je možné zcela vyndat, což usnadní její váha pouhých 11 kilogramů. V případě jejího sklopení do podlahy (stejně jako u druhé řady) dochází k maximalizaci zavazadelníku na 1 940 litrů, nicméně i při obsazených sedadlech ve druhé řadě dokáže Peugeot 5008 pojmout až 1 060 litrů zavazadel, což je třídní prvenství. Kromě toho zvládne i 3,2 metru dlouhé předměty.
Ze zavazadelníku se můžeme přesunout pod přední kapotu, kde nás v případě benzinových motorů žádné velké překvapení nečeká. Na výběr je buď přeplňovaná jedna-dvojka či jedna-šestka THP. V prvním případě motor dává k dobru 130 koní a lze jej spřáhnout s šestistupňovým manuálem či automatem, ve druhém již má přenos 165 koní na starosti pouze samočinná převodovka.
V rámci dieselů je nabídka poněkud širší, i když vybírat je možné rovněž mezi dvěma objemy motorů (1,6 BlueHDi a 2,0 BlueHDi). Menší čtyřválec byl naladěn na 100 či 120 koní, přičemž spárovat jej můžete s pětistupňovým manuálem, respektive u vyššího výkonu se šestistupňovým manuálem i automatem. Tento motor přitom bude k dispozici i v úsporné verzi emitující 105 gramů CO2 na kilometr.
V případě dvoulitrového turbodieselu již výkon stoupá na 150 a 180 koní, vyšší porci má ovšem na starosti pouze automatická převodovka. Tím nabídka končí, přičemž ve všech případech je k dispozici pouze pohon předních kol. Zákazníci však mohou sáhnout po systému Advanced Grip Control, který pro vylepšení přilnavosti počítá s pěti řidičskými režimy (Normal, Snow, Mud, Sand a ESP Off).
Opomenout nesmíme ani na rozsáhlý výběr asistenčních a bezpečnostních systémů, kde nechybí autonomní brzdy, aktivní monitoring jízdních pruhů, detekce dopravního značení a vozů ve slepém úhlu či automatické přepínaní mezi potkávacími a dálkovými světly. Dále je zde systém Distance Alert, který sleduje překážky či chodce před vozem a varuje před nimi řidiče.
Uvnitř je pak možné počítat s moderním i-Cockpitem, jehož součástí je 12,3palcový digitální přístrojový štít a 8palcová středová dotyková obrazovka. Zmiňovaných sedm sedadel je standardní výbavou, přičemž i zadní cestující mají k dispozici podélný posun lavice, elektrické zásuvky, sluneční clony, háčky na oděvy nebo držáky na nápoje. Víko zavazadelníku je pak možné ovládat „kopancem“.
Tím nám dostupné informace končí, blíže se Peugeot o své novince rozhovoří v Paříži. Momentálně tak již jen můžeme dodat, že prodej odstartuje až na jaře příštího roku, přičemž ve srovnání s dosluhující generací ceny zamíří nahoru.































Nový Peugeot 5008 přesedlal z vizáže MPV na design SUV. Sedm sedadel nabízí již standardně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7.4.2025Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva