Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Smart Roadster nevznikne, SUV je ale zpátky ve hře
17.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený model je sice líbivý, v showroomech po něm ale sáhne málokdo. SUV je jiný případ, vadit by přitom nemusel ani pohon zadních kol.
Včera večer byla v Berlíně představena nová generace Smartu. Ta bude zahrnovat nejen již důvěrně známou verzi ForTwo, ale také čtyřmístné provedení ForFour, které se vrací po osmileté odmlce, tentokrát s tou samou technikou jako dvoumístný model. Tedy pohon zadních kol a motor uložený až za zadními sedadly. Chystá však automobilka ještě nějakou další expanzi? To je otázka, na níž by odpověď chtěl znát celý svět.
Pokud ovšem patříte mezi příznivce otevřené verze a doufáte v její návrat, pak vás asi šéfka Smartu Annette Winkler zklame. „Roadster není ziskovou záležitostí. Každý po něm touží, ale nikdo nechce platit účty.“ Dá se tedy předpokládat, že jedinou šancí, jak vpustit do interiéru více slunce, bude panoramatická střecha u verze ForTwo nebo posuvné plátno u Smartu ForFour.
Kde ovšem automobilka větří jisté šance k úspěchu, to je trh s vozy SUV. V tomto směru ostatně Smart vyvíjel aktivity již v roce 2005, o pár měsíců později pak dokonce vznikla plně funkční studie. V té době však dané modely nebyly takovým prodejním trhákem, a proto vůz postavený stejně jako tehdejší ForFour na základech Mitsubishi Colt upadl v zapomnění.
S ohledem na současné trendy by jej Smart mohl opětovně vzkřísit, šéfka značky ale naznačuje, že nejprve je třeba upevnit pozice aktuálně představené dvojky a na maximum vytěžit její potenciál. Teprve poté se rozhodne, co bude dál. Navíc je otázkou, zda nová platforma vůbec umožní takovou zástavbu pohonu všech kol, který by řada zákazníků asi vyžadovala.
V tomto směru ovšem řada luxusních SUV naznačila, že klidně zde mohou existovat i modely s jednou poháněnou nápravou. Ta navíc nemusí být jen vpředu, ale také vzadu, díky čemuž by robustní Smart šanci na úspěch rozhodně měl. S ohledem na výše řečené se ale dá předpokládat, že pokud ji dostane, tak nejdříve za takové dva roky.

Poprvé začal koncern Daimler koketovat s terénním Smartem již v roce 2005
Postaven byl dokonce i první prototyp, ten však po zrušení projektu upadnul v zapomnění
Roadster oproti tomu byl zvažován i jako verze s elektrickým pohonným ústrojím. Nově však již nebude přiveden k životu, původní model totiž nebyl příliš výdělečný
Zdroj: What Car?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 7 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 8 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 10 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 11 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva