Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb bude vypadat jako Octavia XL, překvapit tak chce hlavně uvnitř
15.10.2021 | Petr Prokopec
Na designovou revoluci skutečně zapomeňte, vlajková loď značky dostane velmi podobný design, jaký má i její momentálně padající bestseller. Oproti němu se hodlá odlišit nejen rozměry, ale i interiérem, který nebude beztlačítkový.
V letošním roce slavíme dvacáté výročí od debutu první generace Škody Superb. Ta se ukázala na autosalonu ve Frankfurtu, a to shodou okolností v jeden z nejčernějších dnů Ameriky, tedy 11. září 2001. I kvůli tomu jí spousta lidí nevěnovala pozornost, stejně jako následnému říjnovému zahájení výroby. Místo toho se totiž celý svět zabýval teroristickou organizací Al-Kajda v čele s Usámou bin Ládinem. A jakkoliv toto téma rezonovalo postupem času stále méně, Škoda se svou novou vlajkovou lodí zrovna díru do světa neudělala.
Rázem se tak začalo mluvit o konci tohoto modelu, dané řeči však Škoda definitivně vyvrátila v březnu 2008, kdy se ukázala druhá generace. Ta navíc byla k mání nejen jako sedan, který se chlubil originálním víkem zavazadelníku Twindoor, ale rovněž i jako kombík. Zároveň se nabídka rozrostla o pohon všech kol, stejně jako o 3,6litrový šestiválec. A jelikož tentokrát již premiéru nezastínil pád newyorských dvojčat, začala se na Škodu Superb rázem valit pomalu ze všech stran chvála.
V roce 2015 pak dorazila třetí generace, která v prodeji zůstává dodnes, jakkoliv je pochopitelně již po faceliftu. Oproti předchůdcům výrazně narostla hlavně v případě rozvoru náprav a šířky karoserie. Stěžejní byl však její vzhled, který snesl srovnání s vrcholnou „západní“ ligou. Nebylo tedy nikterak překvapivé, když Superb začal vytlačovat mnohou konkurenci, a to nikoliv jen z čelních příček mezinárodních anket, ale také z žebříčku nejprodávanějších modelů střední či podle některých i vyšší střední třídy.
Rok 2015 je nicméně již daleko, Škoda proto nepřekvapivě pracuje na čtvrté generaci. Ta nicméně hned tak nedorazí, premiéru má totiž naplánovanou až na rok 2023. A jakkoliv oproti předchůdcům bude mít nemalé zpoždění, s radikálně novým designem rozhodně nepočítejme. Místo toho se Škoda vydá evoluční cestou, přičemž ovlivněna bude čtvrtou generací modelu Octavia. Té se ostatně Superb vizuálně přiblíží natolik, že jej půjde překřtít na Octavii XL.
Právě kvůli této shodě se očekává nárůst v rámci délky i rozvoru, přičemž ve srovnání se stávajícím provedením dostane nový Superb výraznější zadní převis. S ním bude spojena více zešikmená střešní linie, načež vůz bude z boku působit jako rozměrné čtyřdveřové kupé. To by s ohledem na zachování stávající šířky mohlo působit nevyváženě, proto máme vpředu očekávat nejširší a nejvýraznější masku, jakou která Škoda vyfasovala.
Novinka dorazí s plejádou benzinových a dieselových motorů, které již mají být kompatibilní s novou emisní normou Euro 7. Chybět pak nebude ani plug-in hybridní ústrojí, za čímž stojí větší podíl firemních prodejů na celkových registracích. Takový Kodiaq oproti tomu láká více soukromníků, kteří pochopitelně kladou důraz spíše na cenu než emise, a právě proto se SUV kombinace elektromotoru a spalovací jednotky nedočká.
Zmínit již můžeme jen interiér, kde se má objevit až 13palcový displej multimédií převzatý ze Škody Kodiaq. Nahoru nicméně má jít i kvalita materiálů, přičemž mladoboleslavská automobilka se poučila z chyb, které koncern VW Group udělal u nové generace Volkswagenu Golf. Na jeho takřka beztlačítkový kokpit totiž srší spíše kritika než chvála, a právě proto by nový Superb měl dorazit s mixem klasického i dotykového ovládání.

I oficiální skica Škody zachycující klíčové designové prvky nové generace Superbu jasně ukazuje, že půjde v podstatě o Octavii XL. Interiér má být nápaditější. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 45 minutamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva