Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový vrcholný Moskvič se poprvé ukázal naživo, z pojetí jeho přídě jde snad až trochu strach
6.8.2024 | Petr Prokopec
Je to největší a nejvýše postavený model znovuzrozené ruské značky, který na palubě nabídne místo až pro sedm pasažérů. O jeho úspěchu rozhodnou hlavně ceny, originální provedení pro Čínu drahé není.
Na znovuzrození značky Moskvič došlo teprve před dvěma lety. Tradiční ruská automobilka od té doby jede ve vysokém tempu, neboť letos se pochlubila svým už třetím modelem, velkým SUV zvaným 8. To je nicméně stejně jako dosavadní portfolio složené z menšího SUV (Moskvič 3) a sedanu (Moskvič 6) založeno na čínském originálu. Konkrétně jde o JAC Sehol X8 Plus, který se ve své domovině ukázal v původní verzi již v roce 2020. Dvě léta na to debutovala jeho luxusně pojatá verze, a právě ta míří do Ruska s novým logem a dílčími úpravami.
Velké SUV se aktuálně ukázalo na výstavě s bizarním jménem „Teritorium budoucnosti: Moskva 2030”, kde jej veřejnost mohla vidět i jinak než jen na fotografiích. Design na živých fotkách nevypadá nezajímavě, hlavně odvážně pojatá příď auta snad až trochu nahání strach.
S výrobou a prodejem se začne ještě letos, ceny však zatím zveřejněny nebyly. Ty budou pro úspěch vozu rozhodující, a kdyby startovaly na úrovni čínského originálu (99 800 CNY, tedy asi 323 tisíc Kč), byl by z novinky jistě hit. Něco takového se ale nestane, neboť do Ruska míří jen výše postavené varianty. Nepředpokládáme tedy, že by auto stálo méně než asi dvojnásobek základní ceny v Číně.
Rusové nicméně mohou počítat aspoň s tím, že čím větší zájem o auto budou mít, tím méně peněz za 4 824 milimetrů dlouhé SUV s rozvorem 2 830 mm nakonec zaplatí. Moskvič totiž právě poptávkou podmiňuje míru lokální výroby, která ceny pošle dolů. Protože ale Moskvič 8 bude tvořit vrchol nabídky značky, nedá se očekávat, že prodeje budou dechberoucí.
Velmi pravděpodobně proto bude zopakován stejný postup, na jaký došlo u jeho sourozenců - ti svou dráhu v Rusku započali ve formě několika modulů, jejichž výroba proběhla v Číně, zatímco u Moskvy došlo jen na finální montáž. V případě Moskviče 3 ale Rusové v mezičase postoupili dál, nyní již mají pod palcem téměř kompletní výrobní cyklus včetně lisování a lakování karoserií.
Stejně jako menší SUV bude i to větší používat jediný motor, a sice přeplňovanou jedna-pětku. Její výkon však vzrostl ze 150 na 174 koní. Protože nicméně na druhé straně rovnice spočívá zhruba 1 700 kilo, nedá se očekávat lepší než dostačující dynamika. Spíše než to chce Moskvič 8 zaujmout praktičností. Standardně proto počítá se třemi řadami sedadel pro až sedm cestujících, při sklopení těch dvou zadních pak zvládne pobrat až 2 153 litrů nákladu. S 58litrovou nádrží jej pak zvládne odvézt i poměrně daleko.
Ve srovnání s čínským originálem je verze od Moskviče o 10 koní slabší, přičemž tento rozdíl jde na konto benzinu s méně oktany, který se v Rusku prodává nejvíc. V případě zbytku techniky tu ovšem už máme shodu, pohonná jednotka je tak propojena jen s pohonem předních kol, a to skrze sedmistupňový automat. Hybridní provedení, které se v Číně ukázalo teprve nedávno, zatím v Rusku k dispozici nebude. Víc o možném úspěchu novinky řeknou až ceny, odhaleny musí být během následujících týdnů.


Moskvič 8 za sebou má výstavní premiéru, ... Foto: Moskvič
...dosud byl znám jen z oficiálních snímků. Foto: Moskvič
Zdroj: Moskvič
Bleskovky
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 9 hodinamiŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
včera
Nové na MotoForum.cz
- #93 stále tvrdí muziku 17:48
- Salač musí do Q1 17:26
- V Aragónu začal nejrychleji Marc Marquez 16:53
- Test Yamaha R9: poslední samuraj 14:37
- V Aragónu bez Ai Ogury včera 22:13
Nejnovější články
Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
před 5 hodinamiJeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
před 6 hodinamiDodnes skoro novou Škodu Favorit 136 LS vlastněnou jediným člověkem nikdo nechce, majitel musel s cenou dolů
před 8 hodinamiŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 9 hodinamiDalší z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 06.06. 14:13 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.06. 10:47 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.06. 05:30 - Truck Daškam
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 06.06. 04:02 - Learothat
- S větrem ve vlasech.... 06.05. 13:30 - pavproch
- Politický koutek 06.05. 12:42 - jerry
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.05. 12:19 - delphin
- Rychlodotazy 06.05. 08:55 - jerry