Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Teramont nafocen bez špetky maskování, uvnitř je jako Kodiaq
23.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka dostane do vínku interiér velmi podobný tomu, kterým se pochlubí o něco menší české SUV. Vůči němu však bude k mání i s V6.
Volkswagen aktuálně na severoamerickém trhu trpí. Nejde přitom pouze o dozvuky kauzy Dieselgate, ale zejména nevhodnou nabídku, ve které absentuje větší množství SUV a s nimi spřízněných crossoverů. Prodejní vrchol tak německá automobilka v zámoří zažila již v roce 2012, kdy vyexpedovala 438 133 nových aut. Od té doby však její registrace klesají a pro letošek dost možná nedosáhnout ani poloviny zmíněného množství.
Pomocnou ruku by ovšem značce mohlo podat až sedmimístné SUV, které nejspíše ozdobí název Teramont. Jeho příjezd byl avizován již v roce 2013 konceptem CrossBlue, mimo to však jistá vodítka skrývá také Škoda Kodiaq. I když lidé ze Škody říkají, že Teramont je větší a příbuzným Kodaqu je Tiguan XL, pohled na novinku VW to zatím úplně nepotvrzuje. Zevnějšek je jiná kapitola, jenže teď si velké SUV Volkswagenu můžeme prohlédnout i zevnitř.
My se nejprve budeme zabývat kabinou, která nám více než připomíná právě české SUV. Pro Kodiaq je to samozřejmě pochvala, neboť Teramont bude bezesporu dražším vozem. Nicméně základní architekturu palubní desky má totožnou a i když se v detailech oba interiéry liší, dělají velmi podobný - a nutno dodat podobně dobrý - dojem.
Markantní rozdíly mezi oběma vozy tedy hledejme zejména u exteriéru, kde se dočkáme odlišných nárazníků, čelní masky či zadních bočních oken. Kromě toho se zdá, že Volkswagen dostane do vínku i bohatší boční prosklení, jinak vytvarovány jsou také blatníky. A lišit se logicky bude rovněž selekce litých kol.
Po stránce mechanické lze ovšem počítat s návratem k unifikovanosti, tedy alespoň v rámci rozměrů. Ty mimo jiné zahrnují 4,7metrovou délku a 2,8metrový rozměr. Jisté odlišnosti však najdeme pod kapotou, a to v souvislosti s trhy, na které Teramont zamíří. Nafocený prototyp totiž zdobí logo „V6“.
Jelikož špionážní snímky pocházejí z Číny, dá se předpokládat, že také na největším trhu světa bude sedmimístné SUV dostupné s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem. Tato pohonná jednotka přitom pod kapotou amerického Volkswagenu Passat dává 280 koní, stejný výkon tedy čekejme i u SUV.
Aktuálně ovšem již není jisté, zda zmiňovaný výkon bude spárován pouze s pohonem všech kol 4Motion, či zda jej v základu doprovodí pouze jedna hnaná náprava. S automatem lze ale počítat na sto procent, manuální převodovka pak nejspíše bude vyhrazena pouze níže položeným základním variantám.
S příchodem bližších informací lze počítat v řádu několika málo měsíců, oficiálně by totiž Teramont měl debutoval v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Výroba pro Ameriku a Evropu odstartuje ještě letos v továrně Chattanooga v Tennessee, Číňany by pak mělo až od příštího roku uspokojit konsorcium FAW-Volkswagen.






Chystaný VW Teramont byl nafocen bez maskování zvenčí i zevnitř...
...v kabině nám přitom velmi připomíná menší českou Škodu Kodiaq
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 3 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 4 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 6 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 7 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub