Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line

(+ video) Německé MPV dostalo platformu MQB a narostlo do délky i v rámci rozvoru. K mání je se šesti benzinovými a dieselovými motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line

24.2.2015 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Německé MPV dostalo platformu MQB a narostlo do délky i v rámci rozvoru. K mání je se šesti benzinovými a dieselovými motory.

Jak jsme naznačili vcelku nedávno, na ženevském autosalonu bude mít mimo jiné premiéru nová generace Volkswagenu Touran. Ta těží zejména z modulární platformy MQB, díky které můžeme počítat s poklesem hmotnosti o 62 kilogramů. Navzdory této dietě ovšem novinka nabídne více prostoru posádce, neboť délka narostla o 130 milimetrů a rozvor se zvětšil o 113 mm.

Mimo to se můžeme těšit také na více místa pro zavazadla, neboť objem úložného prostoru narostl v základní pětimístné konfiguraci o 48 litrů na 1 040 l. Sedmimístné provedení ovšem musí počítat s lehčí redukcí, neboť původních 1 913 litrů se scvrklo na 1 857 l. Na vině nejspíše budou nová sedadla, která ovšem nabídnou více komfortu a jež po sklopení vytvářejí rovnou podlahu. Oficiální rozklíčování však v tomto případě prozatím chybí.

Přesunout se můžeme na přední řadu sedadel, kde lze počítat s podporou systémů Android Auto nebo CarPlay od Applu. Kromě toho nový Touran dostane do vínku adaptivní tempomat, multikolizní brzdu či přednárazový bezpečnostní systém, jež počítá s automatickým přitažením pásů a dalšími kroky, které ochrání posádku. I v tomto směru ale můžeme další upřesnění očekávat až v souvislosti s ženevským debutem.

To samé platí také v rámci podrobností o motorovém prostoru, kde najdeme tři benzinové a tři dieselové motory. Vonnější oktany zastupují agregáty 1,2 TSI (110 koní), 1,4 TSI (150 koní) a 1,8 TSI (180 koní), zatímco v rámci „producentů sazí“ lze očekávat příchod pohonných jednotek 1,6 TDI (110 koní) a 2,0 TDI (150 a 180 koní). Nejúspornější je přitom nejméně výkonný diesel, který si v kombinaci s DSG řekne o 4,1 l/100 km.

Mimo to víme, že k redukci spotřeby paliva by mělo dojít napříč celým portfoliem, a to o 19 procent. S touto informací se ale pro dnešek můžeme rozloučit, neboť známa jsou již jen základní fakta, jež se týkají prodeje. Ten bude zahájen v létě, přičemž kromě standardního provedení bude k dispozici i verze R-Line. První vozy pak ke svým majitelům dorazí někdy ve druhé půli letošního roku.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 1 - VW Touran 2015 prvni sada 01Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 2 - VW Touran 2015 prvni sada 02Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 3 - VW Touran 2015 prvni sada 03Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 4 - VW Touran 2015 prvni sada 04Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 5 - VW Touran 2015 prvni sada 05Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 6 - VW Touran 2015 prvni sada 06Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 7 - VW Touran 2015 prvni sada 07Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 8 - VW Touran 2015 prvni sada 08Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 9 - VW Touran 2015 prvni sada 09Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 10 - VW Touran 2015 prvni sada 10Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 11 - VW Touran 2015 prvni sada 11Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line - 12 - VW Touran 2015 prvni sada 12
Nová generace Volkswagenu Touran bude k mání i ve verzi R-Line

Petr Prokopec

Diskuze 8 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.