Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nürburgring je přeceňován, říká šéftechnik VW, auta k dokonalosti lépe vyladí jinde
30.4.2020 | Petr Prokopec
Ze Severní smyčky Nürburgingu se postupem času stala modla, kterou automobilky musí využívat už z marketingových důvodů. Podle Matthiase Rabeho je toho ale třeba k ladění víc, může to být ale znovu hlavně marketingová fráze.
Vzpomínáte na rok 2016? Tehdy Volkswagen představil nový Golf GTI Clubsport S, který byl po nějakou dobu králem Nordschleife mezi předokolkami. Slavný okruh zdolal nejprve za 7 minut a 49,21 sekundy, než výsledný čas snížil dokonce na 7 minut a 47,19 sekundy. Posléze sice Němcům titul sebrali Japonci s Hondou Civic Type-R, to však pro tuto chvíli není důležité. Spíše se zaměříme na slavný okruh ležící v pohoří Eifel, který Golf GTI Clubsport S překonal tak rychle i díky tomu, že se dočkal specifického nastavení právě pro Nürburgring a jeho Severní smyčku.
Co přesně to znamená? V případě onoho režimu došlo k nastavení zrevidovaných tlumičů na takovou úroveň, aby dokázaly absorbovat celou řadu nerovností, které povrch Severní smyčky zdobily a zdobí. Řidič se tedy mohl daleko více soustředit na kočírování 310 koní a 380 Nm točivého momentu, s nimiž byla spárována hmotnost pouhých 1 280 kilogramů. Volkswagen totiž v rámci úsporné diety nechal odstranit zadní sedadla či tlumicí materiál. Jinými slovy bylo tedy vše uzpůsobeno zisku rekordu, z nějž se Němci těšili jen pár měsíců.
Právě nepoměr vynaloženého úsilí a krátké chvilky slávy nejspíše Němce přivedl k opravdu překvapivému názoru. Technický šéf Volkswagenu Matthias Rabe totiž aktuálně uvedl, že význam Ringu je až zbytečně přeceňován a zveličován, auta Němci k dokonalosti ladí jinde. „Není to totiž jen o Nürburgringu samotném, je to ta nejlepší kombinace jak okruhu, tak i překrásných okresek, které k němu vedou.“ Tedy jinými slovy, nebýt silnic v okolí, výrobci by Zelené peklo k ladění svých aut dle Rabeho jen stěží využívali tak, jako je tomu nyní.
S technickým ředitelem Volkswagenu samozřejmě lze do jisté míry souhlasit. Ani takový okruh jako Nordschleife není všemocný, a přestože v mnoha ohledech v podstatě o normální silnici, pouze uzavřenou a jednosměrnou, řadu věcí je třeba ověřit i na jiných místech. K tomu samozřejmě i dochází, neboť vývojové prototypy najezdí miliony kilometrů po celém světě. Ovšem Zelené peklo je pouze jedno a skutečnost, že je obklopeno zalesněnými kopci, kde se střídají podmínky jak na běžícím pásu, vše umocňuje.
Otázkou tedy vlastně je, proč se Rabe rozhodl poněkud snížit reputaci okruhu. A nenapadá nás nic jiného než to, že Němci zkrátka na vývoji nového Volkswagenu Golf šetřili více, než se dosud zdálo. Ač tedy technický ředitel dodává, že při vývoji verze GTI bylo cílem auto „tak dobré, že s ním řidič zvládne cestu z okruhu domů“, dá se předpokládat, že na překonávání rekordů již nedojde. I proto, že pokořena byla v mezičase Honda a nejrychlejší je tak s časem 7 minut a 40,1 sekundy Renault.
Volkswagen by tedy nyní musel srazit ze svého času více než sedm desetin, což by si vyžádalo vskutku enormní investici, jíž by příjmy vyvážily jen stěží. Takové náklady ale vedení momentálně bezesporu nebude akceptovat, zvláště když je třeba se vypořádat s následky koronaviru a elektrifikací. Jakkoliv tedy sportovních edice vznikne v rámci rodiny Golf bezpočet, nejspíše již žádná nebude na Ringu tak schopná jako Clubsport S. A zřejmě i proto VW začíná význam okruhu poněkud bagatelizovat.







































VW náhle snižuje význam Ringu. Možná i proto, že jej Golf GTI Clubsport S stál opravdu mnoho a rekord držel pouhých pár měsíců
Zdroj: Autocar
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 5 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 6 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 6 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva