Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obavy se naplnily, Mercedes C přijde jedním tahem o všechny zajímavější motory
12.2.2021 | Petr Prokopec
Nějaká forma uskromnění se byla zřejmě nevyhnutelná, spekulacím o tom, že by automobilka najednou připravila svůj nejprodávanější model o všechny šesti- a osmiválce, se nám ale nechtělo věřit. Bohužel je to přesně tak.
Toužíte po novém automobilu s objemnějším motorem, který alespoň valnou většinu práce zastane sám? Pak byste neměli otálet s nákupem, neboť sebemenší zdržení může podobné touhy zhatit. Výrobci i nadále topí pod kotlem downsizingu a elektrifikace, a co více, začínají pod něj přihazovat stále větší polena. V případě nové generace Mercedesu třídy C to znamená konec všech zajímavějších motorů prakticky ze dne na den.
Ačkoli se konec šesti- i osmiválcových jednotek najednou zdál být už vzhledem k tomu, kolik dnes takových motorů třída C nabízí, neuvěřitelný, nyní byl oficiálně potvrzen. A co více, o objemné motory nepřijdou pouze běžné varianty, ale rovněž modely AMG. Jakkoliv je tedy možné počítat s Mercedesy C43 a C63, mezi které se možná vmáčkne ještě provedení C53, ve všech případech najdeme pod kapotou pouze čtyřválec. Lišit se pochopitelně bude nabízenými výkony, na které vliv bude mít jak plnící tlak turbodmychadel, tak hybridizace. Vrchol by pak měl nabídnout přes 500 koní.
Nejde přitom o jedinou oběť, která míří na oltář nižších emisí. Minulostí se totiž ve všech případech stává také manuální převodovka, neboť každý exemplář nové třídy C bude osazen jen a pouze devítistupňovým automatem. Lišit se pochopitelně bude software, který umožní zejména oněm modelům AMG šplhat do vyšších otáček a držet rychlost tak dlouho, dokud nezadáte pokyn pádlem pod volantem.
Lze tak vlastně jen kvitovat, že značka neučinila ještě větší úkrok stranou a nesáhla po pohonu předních kol. I nová třída C tak bude postavena na modulární platformě MLA, jíž používá třeba třída S, a nabídne pohon zadních či všech čtyř kol. Technický ředitel chystaného modelu Christian Früh přitom dodal, že „s předokolkovou platformou je nemožné dosáhnout takové úrovně ovladatelnosti“. Alespoň v nějakém technickém ohledu tedy není vše ztraceno.
Pozitiv pochopitelně existuje více. Zmínit můžeme třeba prodloužení délky o zhruba 60 milimetrů, které přinese více místa v kabině i zavazadelníku. Interiér přitom čerpá inspiraci z již zmíněné třídy S a disponuje jen minimem klasických tlačítek - většina ovládacích funkcí se soustředí na rozměrnou centrální dotykovou obrazovku. Tu přitom bude možné spárovat i s audio systémem Burmester, neboť Mercedes zjistil, že lidé za hudbu v autě utrácí více peněz než za domácí hi-fi.
Nadmíru zajímavá je pak skutečnost, že na vývoji novinky se již žádnou měrou nepodílel Renault, jehož jednotky jste dříve mohli nalézt u základních variant. Nicméně i přesto se verze jako C180 či C200 mají vrátit. Jaké ústrojí je však bude pohánět, není v tuto chvíli jisté. Mercedes prozatím upřesnil pouze tolik, že jak benzinové, tak dieselové agregáty dorazí v mild-hybridním i plug-in hybridním provedení.
Dodat lze snad jen tolik, že kromě sedanu dorazí také kombík, stejně jako verze All-Terrain s přizvednutým podvozkem. Odhalení novinky máme očekávat 23. nebo 24. února, přičemž prodej se rozjede nejspíše až ve druhé půli roku. Verze AMG pak má dorazit spíše až v tom následujícím, přičemž tak jako regulérní modely nedostanou třícípou hvězdu na kapotu. Tento prvek je vyhrazen už jen pro Čínu.






Mercedes-Benz se již pochlubil snímky částečně odhalené nové třídy C. Ta dorazí bez šestiválců, osmiválců i manuálu. Nadšence do tak za srdce asi nechytne. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Car and Driver
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 08:00
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 2 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 3 hodinamiNejnovější Mercedes vypadá konečně dobře, přesto odhaluje hlubší problém designu automobilky
před 5 hodinamiNová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
před 6 hodinamiKolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 13:54 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 13:35 - Vrooom
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.15. 10:34 - Truck Daškam
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986
- Cupra obecně 10.15. 05:10 - kilttraffic
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.14. 20:41 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda