Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obavy se naplnily, Mercedes C přijde jedním tahem o všechny zajímavější motory
12.2.2021 | Petr Prokopec
Nějaká forma uskromnění se byla zřejmě nevyhnutelná, spekulacím o tom, že by automobilka najednou připravila svůj nejprodávanější model o všechny šesti- a osmiválce, se nám ale nechtělo věřit. Bohužel je to přesně tak.
Toužíte po novém automobilu s objemnějším motorem, který alespoň valnou většinu práce zastane sám? Pak byste neměli otálet s nákupem, neboť sebemenší zdržení může podobné touhy zhatit. Výrobci i nadále topí pod kotlem downsizingu a elektrifikace, a co více, začínají pod něj přihazovat stále větší polena. V případě nové generace Mercedesu třídy C to znamená konec všech zajímavějších motorů prakticky ze dne na den.
Ačkoli se konec šesti- i osmiválcových jednotek najednou zdál být už vzhledem k tomu, kolik dnes takových motorů třída C nabízí, neuvěřitelný, nyní byl oficiálně potvrzen. A co více, o objemné motory nepřijdou pouze běžné varianty, ale rovněž modely AMG. Jakkoliv je tedy možné počítat s Mercedesy C43 a C63, mezi které se možná vmáčkne ještě provedení C53, ve všech případech najdeme pod kapotou pouze čtyřválec. Lišit se pochopitelně bude nabízenými výkony, na které vliv bude mít jak plnící tlak turbodmychadel, tak hybridizace. Vrchol by pak měl nabídnout přes 500 koní.
Nejde přitom o jedinou oběť, která míří na oltář nižších emisí. Minulostí se totiž ve všech případech stává také manuální převodovka, neboť každý exemplář nové třídy C bude osazen jen a pouze devítistupňovým automatem. Lišit se pochopitelně bude software, který umožní zejména oněm modelům AMG šplhat do vyšších otáček a držet rychlost tak dlouho, dokud nezadáte pokyn pádlem pod volantem.
Lze tak vlastně jen kvitovat, že značka neučinila ještě větší úkrok stranou a nesáhla po pohonu předních kol. I nová třída C tak bude postavena na modulární platformě MLA, jíž používá třeba třída S, a nabídne pohon zadních či všech čtyř kol. Technický ředitel chystaného modelu Christian Früh přitom dodal, že „s předokolkovou platformou je nemožné dosáhnout takové úrovně ovladatelnosti“. Alespoň v nějakém technickém ohledu tedy není vše ztraceno.
Pozitiv pochopitelně existuje více. Zmínit můžeme třeba prodloužení délky o zhruba 60 milimetrů, které přinese více místa v kabině i zavazadelníku. Interiér přitom čerpá inspiraci z již zmíněné třídy S a disponuje jen minimem klasických tlačítek - většina ovládacích funkcí se soustředí na rozměrnou centrální dotykovou obrazovku. Tu přitom bude možné spárovat i s audio systémem Burmester, neboť Mercedes zjistil, že lidé za hudbu v autě utrácí více peněz než za domácí hi-fi.
Nadmíru zajímavá je pak skutečnost, že na vývoji novinky se již žádnou měrou nepodílel Renault, jehož jednotky jste dříve mohli nalézt u základních variant. Nicméně i přesto se verze jako C180 či C200 mají vrátit. Jaké ústrojí je však bude pohánět, není v tuto chvíli jisté. Mercedes prozatím upřesnil pouze tolik, že jak benzinové, tak dieselové agregáty dorazí v mild-hybridním i plug-in hybridním provedení.
Dodat lze snad jen tolik, že kromě sedanu dorazí také kombík, stejně jako verze All-Terrain s přizvednutým podvozkem. Odhalení novinky máme očekávat 23. nebo 24. února, přičemž prodej se rozjede nejspíše až ve druhé půli roku. Verze AMG pak má dorazit spíše až v tom následujícím, přičemž tak jako regulérní modely nedostanou třícípou hvězdu na kapotu. Tento prvek je vyhrazen už jen pro Čínu.






Mercedes-Benz se již pochlubil snímky částečně odhalené nové třídy C. Ta dorazí bez šestiválců, osmiválců i manuálu. Nadšence do tak za srdce asi nechytne. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Car and Driver
Bleskovky
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
včera
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
8.12.2025
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
7.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP: GP Turecka 2027? včera 10:28
- Manzi: „Nechtěl jsem odejít bez titulu mistra světa“ 8.12.2025
- Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou 8.12.2025
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ 7.12.2025
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi TDI za 290 tisíc. Co na tom, že to je nechtěná verze s nechtěným motorem, výbavou i barvou
včera
Data z Evropy konečně ukazují, jaká auta si tu první majitelé nechávají nejdéle. A kterých se co nejrychleji zbavují
včera
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jdou do milionů
včera
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
včera
Šéf Fordu, který roky vnucoval elektromobily všem, teď varuje EU, aby nevnucovala elektromobily všem
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.10. 00:13 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 12.09. 22:18 - řidičBOB
- BMW Divize 12.09. 19:34 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
- Politický koutek 12.08. 12:18 - Brus
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
