Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025 | Petr Prokopec
Kolik let nesmyslných výkřiků jsme museli strpět, než jsme se dopracovali k momentu, který od počátku musel tak jako tak přijít? Ale buďme rádi aspoň za takový výsledek, šéf Alfy definitivně potvrdil, že přechod jen na elektrický pohon se nekoná pro jeho neschůdnost.
V roce 2021 vedení koncernu Stellantis z nějakého, pro nás nepochopitelného důvodu rozhodlo, že budoucnost Alfy Romeo bude jen elektrická. Na změnu navíc mělo dojít absurdně rychle, spalovací auta měla z nabídky vypadnout už do roku 2026, tedy jen měsíce od současné chvíle. Také proto měly druhé generace modelů Stelvio a Giulia rovnou dorazit pouze s elektrickým pohonem. Následovat tak mimo jiné měly Dodge Charger, v jehož případě byly plány podobné. Americká automobilka ale naštěstí přišla ke zdravému rozumu, neboť pochopila, že s koncem spalovacích motorů by přišel i její konec.
Letos má tedy Charger dorazit s třílitrovým šestiválcem, který bude náhradou za předchozí osmiválcové jednotky. Jakkoli ty se ve finále mohou objevit rovněž, někdejší ideologie totiž aspoň v USA znovu prohrává s ekonomickou realitou. V Evropě tak hrrr nejsme, ale protože konec hrozil i Alfě Romeo, identické kroky se dotknou i jí. Řeč o tom není prvně, nyní ale obrat značky definitivně potvrdil na svém profilu na síti LinkedIn šéf značky Santo Ficili. Podle Dle něj „díky platformě STLA Large, která je uzpůsobena různým pohonům, dorazí i hybridní benzinové verze“.
Stejnou architekturu užívá zmiňovaný Charger, pročež Stelvio a Giulia nejspíše dostanou do vínku onen třílitrový agregát, jen v mild-hybridní formě. Ficili k tomu dodal, že SUV „se dočká globálního odhalení letos, přičemž do prodeje zamíří v příštím roce“. Giulia pak má následovat, ovšem již bez udání pevného data. Jak ovšem bylo upřesněno již dříve, jako klasický sedan se nevrátí. Čekat máme „nový design a nový typ karoserie“. Přičemž velmi pravděpodobně půjde o pseudo-terénní liftback.
Giulia tedy zřejmě bude kráčet ve stopách Citroënu C5X či Peugeotu 4008, přičemž jakkoli dostane přizvednutý podvozek, světlá výška bude stále menší než u Stelvia. Předchozí šéf značky Jean-Philippe Imparato na adresu designu novinky uvedl, že „co jsme navrhli, je absolutní bomba. Nemohli bychom se podepsat pod vzhled vozu, pokud bychom jej absolutně nemilovali. A přesně na to došlo“. Zda na tom ale podobně bude i klientela, je skutečně ve hvězdách.
Tak jako tak nicméně platí, že pokud toužíte po klasickém italském sedanu s čistě benzinovým pohonem, vaše šance se krátí, splnitelné přání to bude jen do momentu, kdy bude Giulia první generace v prodeji. Poté již bude možné volit pouze mezi zmiňovanou hybridní a plně elektrickou verzí. Podobně je tomu v případě Stelvia, které ovšem i nadále bude typickým SUV. Startovat pak jistě bude nad stávajícími 1 329 000 Kč, za které dostáváte dieselové, a tedy nejsmysluplnější provedení.






Stelvio a Giulia dorazí v nové generaci i s se spalovacím pohonem. Původní plány na stoprocentní elektrifikaci těchto modelů byly definitivně zrušeny a obrat dokonán. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Santo Ficili@LinkedIn
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 2 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
