Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odloučení Renaultu od Dacie je dokonáno, Francouzi si dál jdou vlastní cestou
27.7.2019 | Petr Miler
To, co ze strany Francouzů dlouho vypadalo jen jako přehánění, se stalo skutkem. Renault po mnoha náznacích udělal zásadní krok k tomu, aby auta s jeho logem nebyla snadno zaměnitelná s Daciemi.
Dacia se pro stala Renault něčím podobným jako Škoda pro Volkswagen, akorát v poněkud nižších spektrech trhu. Francouzi dokáží využít koncernovou techniku v rumunských autech tak, aby je nabídli levněji a ještě na tom vydělali. V průběhu tohoto procesu ale udělali jednu věc, které později začali litovat.
Původně totiž chtěli s Daciemi cílit pouze na trhy východní Evropy, kde šlo o nějakým způsobem etablovanou značku. Zejména po úspěchu Dusteru ale zjistili, že Dacie nejsou proti mysli ani zákazníkům ze západnějších částí kontinentu a rychle začali pracovat na tom, jak je nabídnout i jinde. Objevil se ale jeden problém - Dacia není globální značka a nabídnout její vozy třeba v Rusku, Indii nebo v Jižní Americe by znamenalo vyrazit na neorané pole. A tak zvolili snazší cestu - na existující modely Dacie nalepili logo Renault a rovnou sklízeli.
Tak vznikly modely jako Renault Duster nebo Renault Sandero. Obchodně to byl nepochybně velký úspěch, neboť znovu zejména Duster se bez ohledu na značku (někde je to také Nissan) prodává velmi dobře a stal se nejžádanějším vozem celého koncernu. Jenže obchodní úspěch neospravedlňuje vše a Francouzi časem začali mít zřejmě oprávněný pocit, že prodej Dacií s logem Renaultu táhne image jejich značky dolů. A tak začali pracovat za změně.
Veřejně to poprvé dali najevo loni a zprvu se zdálo, že přehánějí. Jenže přednedávnem se objevil první hmatatelný důkaz v podobě špionážní fotky a teď už je to definitivní. Renault před pár hodinami představil faceliftovaný model Sandero pro Jižní Ameriku a je zjevné, že udělal hodně proto, abyste si jej s Dacií nespletli.
Už tedy nejde jen o Dacii s jiným logem. Při pohledu zepředu jsou si obě auta dál podobná, protože používají tatáž světla. Maska chladiče, přední nárazník i kapota motoru jsou ale jiné a už to dojem z přídě dost mění. Ještě mnohem dále pak zašli Francouzi v případě zádě, která je úplně jiná. Stejné je snad jen zadní sklo, jinak zejména koncová světla jsou nyní „renaultí”, odlišný je též nárazník a další detaily.
Poprvé můžeme vidět i do interiéru vozu, který je též citelně jiný. Základní architektura pozbyla lacině vyhlížející kulaté výdechy ventilace uprostřed, středový panel má atraktivnější obložení a hlavní ovládací prvky na něm též vypadají hodnotněji. Dost dělá odlišný, tříramenný volant a třeba také výplně dveří. Přehlédnout nelze ani nový, 7palcový infotainment Media Evolution s Android Auto, Apple Carplay, Bluetooth a možností propojení s parkovací kamerou.
Pochopitelně, technicky jsou obě auta dál spřízněná, Renault chce jistě kráčet dál podobnou cestou jako už zmíněné značky VW a Škoda - nabízet technicky klidně skoro totožné vozy, které ale zabalí do jiného hávu a dopřeje jim tak jinou image. V případě motorů to znamená motory 1,0 a 1,6 SCe s výkony 80 resp. 115 koní, které v Jižní Americe mohou spalovat i ethanol, v případě převodovek je nově k dispozici i automat CVT, který znamená použití ochranných plastů a vyššího podvozku i v případě, že nejde o variantu Stepway.
Pokud jde o ceny, ty v Brazílii startují na 46 990 R$ v případě Sandera a 61 190 R$ v případě Stepwaye, který si dále neříká Sandero (i když je to Sandero). To znamená asi 286 tisíc resp. 317 tisíc Kč, tedy spíše ceny Renaultů než Dacií. K odloučení někdy stačí skutečně málo...


































Inovované Renaulty Sandero...
...se výrazně odlišují od inovované Dacie Sandero, kterou už dobře známe. Náhoda to není
Zdroj: Renault
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před hodinouNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před hodinouJames May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
před 2 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 3 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1