Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Oficiální dealer Škody vyřešil nedostatek aut značky pro Česko tak, že začal dovážet její vozy z Číny
4.6.2022 | Petr Miler
Je to nevídaná věc, na druhou stranu je ale jen logickým vyústěním nastalé situace. Škodovka v Číně padá ke dnu a nevyužívá svých tamních výrobních kapacit, v Evropě naopak nestíhá dodávat. Navíc lze takhle koupit i auto, po kterém tu někteří toužili a běžně jej pořídit nelze.
Chcete novou Škodu? Pokud netoužíte po něčem naprosto okrajovém, co se i v dnešní době krčí v koutu dealerství bez špetky zájmu kohokoli, můžeme vám popřát akorát hodně zdaru. Na cokoli žádoucího se čeká a odpovědný dealer vám ani nemůže upřímně říct, jak dlouho si počkáte. V tuto chvíli je strategií paušálně oznamovat zhruba půlroční čekací lhůtu s tím, že bude upřesněna „za pochodu”. Reálně se ale třeba na Octavie čeká déle než rok.
Podobná situace panuje i u jiných modelů, a tak dealeři vymýšlí, co by prodali těm, kteří potřebují auto dřív. Typickým řešením je ojetina, neboť tu skutečně můžete mít hned, neskloňovanější argument dneška „ale je skladem” ovšem nezabere na každého. Někteří prostě chtějí nový vůz, jiní mají příliš jasné představy o tom či onom a nevezmou třeba zelené auto místo červeného.
Dealeři tak hledají rozličná řešení a s jedním pozoruhodným přišel Havex, firma oficiálně zastupující právě Škodu. Ta se rozhodla dovážet nové vozy automobilky z Číny, kde škodovka padla skoro na úplné dno, i když tam umí vyrábět statisíce aut za rok. To je opačný problém, než který řeší v Evropě, a tak to vlastně dává smysl. Pozoruhodné ale je, jaký vůz tu díky tomu také lze koupit.
Číňané totiž od Škody v době, kdy česká auta kupovali jako zběsilí, dostali hned několik specialit, které jinde nekoupíte. Jednou z nich je Kodiaq GT, stylové SUV-kupé a pravá vlajková loď značky, která měla zamířit také do Evropy. Nakonec se to ale kvůli omezeným produkčním kapacitám nestalo a teď už ani jistě nestane. Auto tu nyní rázem koupit lze, co s ním dostanete?
Jde o skutečně zajímavě vyhlížející model, třebaže čelní partie se od základní Škody Kodiaq příliš neliší. Atraktivnější je pohled na bok a záď, která je zcela nová a přitahuje pohledy mnohem více než standardní, poněkud krabicoidní Kodiaq. Jiné víko zavazadelníku doplňuje prudčeji se svažující zadní okno, stejně jako odlišný profil střechy. Vůz dostal i jiný nárazník, ze kterého vykukuje dvojice koncovek výfuku. Vše uzavírá nápis Škoda přes celou záď - dnes běžná věc, v době premiéry to byla u české značky úplná novinka.
Vůz se od základního „medvěda“ liší nejen vzhledem, ale i rozměry. S délkou 4,63 metru je o 6 centimetrů kratší, s výškou 1,65 metru pro změnu o nějaké 2 centimetry nižší. V případě šířky či rozvoru již na změny nedošlo, počítat tedy lze s 1,88 a 2,79 metry. Pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EA888, který pod čínským obchodním názvem TSI380 nabízí 220 koní a 350 Nm. Obojí míří na všechna kola, standardně devatenáctipalcové lité disky osazené pneumatikami 235/50 R19. S tímto potenciálem pod kapotou zvládne 1 715 kilo vážící vůz zrychlit z klidu na stovku za 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost má pak hodnotu 220 km/h. Kodiaq GT má k dispozici na dnešní dobu velkou, 62litrovou nádrž, zavazadelník pak pobere 463 až 1 607 litrů.
To všechno je zajímavé a v Číně to stojí hodně málo - 191 900 yuanů znamená asi jen 660 tisíc Kč, za to u nás brzy nekoupíte ani Octavii. Přidejte náklady na dovoz, cla, daně a marži Havexu a jste na ceně 1 489 000 Kč. A můžete si vybírat z různých barevných verzí vnějšku i vnitřku. Je to hodně peněz za jakoukoli Škodu, natož pak čínskou Škodu, s touhle tu ale - když už nic jiného - rozhodně nezapadnete. Však málokteré jiné auto české značky tu má šanci otáčet hlavami kolemjdoucích. Skoro se chce říci otřepané: „A holky budou koukat!” Jestli vám to stojí skoro za 1,5 milionu, posuďte sami.


















Škodu Kodiaq GT jste dosud mohli vidět běžně jen v Číně. Teď ji můžete koupit i v ČR, jde ale o jakýsi šedý dovoz za ne zrovna nízkou cenu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Havex
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
dnes
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Návrat po 78 dnech 10:41
- Největší talent superbiků 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 4 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 6 hodinami
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před 7 hodinami
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 9 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
