Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Okouzlující Kia Stinger GT je nakonec ještě rychlejší, než Kia původně tvrdila
30.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nedá se říci, že by zprvu zveřejněné parametry byl zrovna špatné. Jenže ty finální odhalené po premiéře na domácím autosalonu jsou ještě lepší.
Novou Kiu Stinger jsme si mohli představit již v lednu v souvislosti s debutem na autosalonu v Detroitu. Mimo to ovšem korejský sedan nechyběl ani v Ženevě a potěšit mohl také domácí publikum v Soulu, kde se motor show koná tento týden. Mnohý by přitom čekal, že značka kromě nového odstínu laku již nemá co nabídnout, nicméně opak je pravdou.
I přes americký a evropský debut jsme totiž stále neznali definitivní technické parametry. V Detroitu a později i v Ženevě automobilka prezentovala pouze s předběžné údaji, které se ještě mohly změnit. A změnily - právě v Soulu jsme se dozvěděli, že vrcholné provedení GT potřebuje ke sprintu na stovku nakonec méně než pět sekund.
Abychom byli konkrétní, můžeme dodat, že dosud byl udáván čas 5,1 sekundy. Nově ale značka zveřejnila 4,9sekundové zrychlení, jenž je spojeno s modelem osazeným 3,3llitrovým přeplňovaným šestiválcem o výkonu 370 koní a točivém momentu 510 Nm. Mimo to varianta GT počítá ještě s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol.
Čas provedení 4x4 zveřejněn aktuálně nebyl, evidentně se tedy dočkáme ještě dalšího doplňování skládačky. Je přitom otázkou, zda dojde k dalšímu zlepšování či nikoliv - pokud však ano, pak se korejská novinka dostává do nejvyšší ligy, neboť by mohla vyrovnat kupříkladu tempo Mercedesu-AMG C 43 4Matic (4,7 sekundy).
Nejvyšší rychlostí pak ostatně Stinger německou konkurenci a její obligátní dvěstěpadesátku překonává více než dostatečně, maximálka totiž v jeho případě činí až 270 km/h. Opět jde přitom o údaj spojený se zadokolkou, verze se systémem pohonu všech kol nejspíše bude o chloupek pomalejší.
Tím jsou ale novinky u konce, pročež aktuálně jen dodáme, že kromě vrcholné varianty bude sedan k mání také s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 258 koní a 353 Nm. Především evropští zákazníci navíc dostanou k dispozici i 2,2litrový diesel, s nímž je spojeno 200 koní, 440 Nm, stovka za 8,5 sekundy a maximálka 225 km/h.






Kia při premiéře v Soulu upřesnila čas modelu Stinger potřebný k akceleraci na stovku. Kromě toho žlutě lakovaný vůz osadila logem E, jeho přítomnost však nikterak nevysvětlila
Starší snímky vozu v evropské specifikaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub