Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Okouzlující Kia Stinger GT je nakonec ještě rychlejší, než Kia původně tvrdila
30.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nedá se říci, že by zprvu zveřejněné parametry byl zrovna špatné. Jenže ty finální odhalené po premiéře na domácím autosalonu jsou ještě lepší.
Novou Kiu Stinger jsme si mohli představit již v lednu v souvislosti s debutem na autosalonu v Detroitu. Mimo to ovšem korejský sedan nechyběl ani v Ženevě a potěšit mohl také domácí publikum v Soulu, kde se motor show koná tento týden. Mnohý by přitom čekal, že značka kromě nového odstínu laku již nemá co nabídnout, nicméně opak je pravdou.
I přes americký a evropský debut jsme totiž stále neznali definitivní technické parametry. V Detroitu a později i v Ženevě automobilka prezentovala pouze s předběžné údaji, které se ještě mohly změnit. A změnily - právě v Soulu jsme se dozvěděli, že vrcholné provedení GT potřebuje ke sprintu na stovku nakonec méně než pět sekund.
Abychom byli konkrétní, můžeme dodat, že dosud byl udáván čas 5,1 sekundy. Nově ale značka zveřejnila 4,9sekundové zrychlení, jenž je spojeno s modelem osazeným 3,3llitrovým přeplňovaným šestiválcem o výkonu 370 koní a točivém momentu 510 Nm. Mimo to varianta GT počítá ještě s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol.
Čas provedení 4x4 zveřejněn aktuálně nebyl, evidentně se tedy dočkáme ještě dalšího doplňování skládačky. Je přitom otázkou, zda dojde k dalšímu zlepšování či nikoliv - pokud však ano, pak se korejská novinka dostává do nejvyšší ligy, neboť by mohla vyrovnat kupříkladu tempo Mercedesu-AMG C 43 4Matic (4,7 sekundy).
Nejvyšší rychlostí pak ostatně Stinger německou konkurenci a její obligátní dvěstěpadesátku překonává více než dostatečně, maximálka totiž v jeho případě činí až 270 km/h. Opět jde přitom o údaj spojený se zadokolkou, verze se systémem pohonu všech kol nejspíše bude o chloupek pomalejší.
Tím jsou ale novinky u konce, pročež aktuálně jen dodáme, že kromě vrcholné varianty bude sedan k mání také s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 258 koní a 353 Nm. Především evropští zákazníci navíc dostanou k dispozici i 2,2litrový diesel, s nímž je spojeno 200 koní, 440 Nm, stovka za 8,5 sekundy a maximálka 225 km/h.






Kia při premiéře v Soulu upřesnila čas modelu Stinger potřebný k akceleraci na stovku. Kromě toho žlutě lakovaný vůz osadila logem E, jeho přítomnost však nikterak nevysvětlila
Starší snímky vozu v evropské specifikaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
O elektrické Ferrari je „nulový zájem”. Bohatí lidé nic takového nechtějí, plány na další model míří k ledu
před 2 hodinamiOjeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Živá témata na fóru
- Jak funguje auto? 06.18. 06:28 - Sethlarkess
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch