Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Okouzlující Kia Stinger GT je nakonec ještě rychlejší, než Kia původně tvrdila
30.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nedá se říci, že by zprvu zveřejněné parametry byl zrovna špatné. Jenže ty finální odhalené po premiéře na domácím autosalonu jsou ještě lepší.
Novou Kiu Stinger jsme si mohli představit již v lednu v souvislosti s debutem na autosalonu v Detroitu. Mimo to ovšem korejský sedan nechyběl ani v Ženevě a potěšit mohl také domácí publikum v Soulu, kde se motor show koná tento týden. Mnohý by přitom čekal, že značka kromě nového odstínu laku již nemá co nabídnout, nicméně opak je pravdou.
I přes americký a evropský debut jsme totiž stále neznali definitivní technické parametry. V Detroitu a později i v Ženevě automobilka prezentovala pouze s předběžné údaji, které se ještě mohly změnit. A změnily - právě v Soulu jsme se dozvěděli, že vrcholné provedení GT potřebuje ke sprintu na stovku nakonec méně než pět sekund.
Abychom byli konkrétní, můžeme dodat, že dosud byl udáván čas 5,1 sekundy. Nově ale značka zveřejnila 4,9sekundové zrychlení, jenž je spojeno s modelem osazeným 3,3llitrovým přeplňovaným šestiválcem o výkonu 370 koní a točivém momentu 510 Nm. Mimo to varianta GT počítá ještě s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol.
Čas provedení 4x4 zveřejněn aktuálně nebyl, evidentně se tedy dočkáme ještě dalšího doplňování skládačky. Je přitom otázkou, zda dojde k dalšímu zlepšování či nikoliv - pokud však ano, pak se korejská novinka dostává do nejvyšší ligy, neboť by mohla vyrovnat kupříkladu tempo Mercedesu-AMG C 43 4Matic (4,7 sekundy).
Nejvyšší rychlostí pak ostatně Stinger německou konkurenci a její obligátní dvěstěpadesátku překonává více než dostatečně, maximálka totiž v jeho případě činí až 270 km/h. Opět jde přitom o údaj spojený se zadokolkou, verze se systémem pohonu všech kol nejspíše bude o chloupek pomalejší.
Tím jsou ale novinky u konce, pročež aktuálně jen dodáme, že kromě vrcholné varianty bude sedan k mání také s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 258 koní a 353 Nm. Především evropští zákazníci navíc dostanou k dispozici i 2,2litrový diesel, s nímž je spojeno 200 koní, 440 Nm, stovka za 8,5 sekundy a maximálka 225 km/h.






Kia při premiéře v Soulu upřesnila čas modelu Stinger potřebný k akceleraci na stovku. Kromě toho žlutě lakovaný vůz osadila logem E, jeho přítomnost však nikterak nevysvětlila
Starší snímky vozu v evropské specifikaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 9 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 10 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB