Škrty už nestačí, Mercedes v problémech trvale zavírá teprve 4 roky starou továrnu

Němci obecně vzato nejsou těmi, kteří by na koronavirou krizi dopláceli nejvíce, situace se ale se ale v různých částech světa různí. Ukončena tak bude činnost továrny v brazilském Iracemapolis.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škrty už nestačí, Mercedes v problémech trvale zavírá teprve 4 roky starou továrnu

21.12.2020 | Petr Prokopec

Škrty už nestačí, Mercedes v problémech trvale zavírá teprve 4 roky starou továrnu

/

Foto: Mercedes-Benz

Němci obecně vzato nejsou těmi, kteří by na koronavirou krizi dopláceli nejvíce, situace se ale se ale v různých částech světa různí. Ukončena tak bude činnost továrny v brazilském Iracemapolis.

Poptávka po nových vozech začala pozvolna klesat již před příchodem koronaviru. Stojí za tím hlavně bující regulace, které na jednu stranu stále více vzdalují podobu techniky nových aut od představ zákazníků a současně se starají o jejich zdražování kvůli nezbytným výbavovým prvkům. Část lidí tak přišla o motivaci si nový vůz koupit a s globální pandemií leckdo přišel i o možnost tak vůbec učinit - ať už technicky nebo ekonomicky.

Poptávka se tak drží nízko a imunní není téměř nikdo. Takový Mercedes je v podstatně lepší situaci, zejména pak v některých koutech světa, ne však všude. Německá automobilka tak aktuálně oznámila, že kompletně uzavírá svou továrnu v brazilském Iracemapolis. Plány na její výstavbu přitom vznikly před pouhými sedmi lety a teprve v roce 2016 podnik slavnostně zahájil svou činnost. Montážní linky s kapacitou okolo 20 tisíc aut ročně tak byly spuštěné pouhá čtyři léta.

Již z objemu produkce je patrné, že nejde o zrovna obří továrnu, vyráběly se zde vozy tříd C a GLA. Nicméně i tak se jedná o vskutku radikální krok, který potvrzuje, že i automobilka velikosti Mercedesu musí v novodobé éře zapomenout na někdejší rozpínavost. Jakkoliv je na druhou stranu třeba dodat, že třícípá hvězda nepouští Jižní Ameriku definitivně. V provozu nadále zůstává její další továrna v Sao Bernardo do Campo, která se navíc dočká modernizace.

V tomto podniku se vyrábí nákladní vozy jako Accelo, Atego, Altron, Axor a Actros, stejně jako jejich motory, převodovky a nápravy. Kabiny pro tato auta nicméně již má na starosti továrna v Juiz de Fora. V Sao Bernardo do Camo je pak mimo jiné i technologické centrum značky, její vůbec největší v Jižní Americe. Zmiňovaná modernizace přitom má do hry přinést ještě vylepšenou lakovnu, stejně jako budou upravené a zefektivněné svařovací procesy.

V továrně v Iracemapolis o práci přijde přibližně 370 lidí. To sice rovněž není vysoký počet, nicméně nesmíme zapomínat, že třícípá hvězda již v předchozích měsících rozdala tisíce výpovědí. Navíc je třeba si uvědomit, že uzavření továrny bude mít dopad také na místní subdodavatele, kteří tak budou muset výrazně zredukovat své aktivity. Zmíněná bilance tohoto kroku tedy určitě nebude konečná.


Škrty už nestačí, Mercedes v problémech trvale zavírá teprve 4 roky starou továrnu - 1 - Mercedes Iracemapolis 2020 uzavirka 01Škrty už nestačí, Mercedes v problémech trvale zavírá teprve 4 roky starou továrnu - 2 - Mercedes Iracemapolis 2020 uzavirka 02Škrty už nestačí, Mercedes v problémech trvale zavírá teprve 4 roky starou továrnu - 3 - Mercedes Iracemapolis 2020 uzavirka 03
Mercedes hodlá kvůli poklesu poptávky umocněné koronavirem uzavřít továrnu v brazilském Iracemapolis, a to trvale. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.