Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz

(+ video) Ampera-e má stejné pohonné ústrojí jako Chevrolet Bolt, cena se podle odhadů bude pohybovat mezi 850 a 900 tisíci Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz

24.8.2016 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Ampera-e má stejné pohonné ústrojí jako Chevrolet Bolt, cena se podle odhadů bude pohybovat mezi 850 a 900 tisíci Kč.

Opel to s elektřinou v Evropě zkusí znovu, tentokrát s malým hatchbackem pod názvem Ampera-e. O téhle novince jsme psali již dříve a už tehdy bylo nad slunce jasné, že Ampera-e je přeznačkovaný Chevrolet Bolt. Podobně jako v případě původní Ampery, i Bolt si je s Amperou-e velmi podobný.

O představení na pařížském autosalonu, který bude probíhat od 1. do 16. října, se nyní znovu dovídáme od značky Opel. A také se k nám dostává potvrzení již dříve tušeného - Ampera-e bude mít stejné pohonné ústrojí jako Bolt. To znamená 204 koní a 360 Nm a maximálku 150 km/h. Kapacita baterií oznámena nebyla, ale dá se očekávat, že i maximální dojezd bude stejný - 322 km.

Nedozvídáme se zrychlení na stovku, buď proto, že se s elektromobily na stovku nezrychluje, nebo proto, že není nijak oslnivé. Očekává se ale čas do 7 vteřin, což by Amperu-e postavilo o kousíček před přímého konkurenta, BMW i3. Na 50 km/h má vůz dle Opelu zrychlit za 3,2 vteřiny; rychle dostupný výkon ukazuje v praxi i oficiální video níže, na kterém Ampera-e zvítězí ve sprintu... na 30 metrů. Pak ji samozřejmě soupeři rychle předeženou, to už ale Němci zase tak ochotně neukazují.

Podle Opelu je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h otázkou 4,5 sekundy, což prý staví Amperu-e na úroveň modelů OPC. Jízdní vlastnosti budou jistě ovlivněny z umístění baterií v podlaze; i když je tohle auto docela vysoké, těžiště by se mohlo udržet nízko. A také zůstává co největší prostor pro bagáž.

Na palubě nabídne Ampera-e místo pro pět lidí, ale to není novinkou. Víme, že bude mít v základu systém Opelu IntelliLink a také „Opel OnStar”, pravděpodobně evropskou verzi asistenční a vyhledávací služby, kterou GM nabízí ve svých autech v USA. Na jak dlouho bude předplacená v pořizovací ceně auta, zatím známo není.

Její součástí bude Wi-Fi hotspot, schopný obsloužit až sedm zařízení najednou, a IntelliLink zvládá Android Auto i Apple CarPlay. Co zatím neznáme, je cena tohoto vozu v Evropě. Německý Auto Bild hovoří o 33 tisících Eur, tj. 891 tisících Kč. V Německu to je o trochu méně, než kolik zaplatíte za BMW i3 - to stojí 34 500 Eur.

Nic takového ani zdaleka není „příznivou cenou”, kterou Opel zmiňoval dříve. BMW i3 v ČR stojí zhruba stejně, základní cena s DPH je 936 tisíc korun. Z toho soudíme, že mezi 850 a 900 tisíci korunami bude Opel Ampera-e stát i v ČR. Dostanete sice minimálně dvojnásobný dojezd oproti i3, ale i tak bude mít Ampera-e s takovou cenou na trhu těžkou pozici. Protože to pořád bude „jen Opel”. Přesto, nechme se překvapit, zatím český ceník znám není.


Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 1 - opel ampera-e 2017 prvni-pariz 01Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 2 - opel ampera-e 2017 prvni-pariz 02Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 3 - Opel Ampera-e 2017 prvni foto 01Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 4 - Opel Ampera-e 2017 prvni foto 02Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 5 - opel ampera-e 2017 prvni-pariz 03
Opel Ampera-e zatím příliš detailů neodhalil, to podstatné ale už víme

Marek Bednář

Diskuze 10 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.