Opel Ampera-e: přepracovaný Bolt míří i do Evropy, detaily zatím tají

Elektrická novinka má být na Starém kontinentu k dispozici od příštího roku. Nejspíše dostane stejných 203 koní a dojezd až 322 km na nabití.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Ampera-e: přepracovaný Bolt míří i do Evropy, detaily zatím tají

11.2.2016 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Opel Ampera-e: přepracovaný Bolt míří i do Evropy, detaily zatím tají

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektrická novinka má být na Starém kontinentu k dispozici od příštího roku. Nejspíše dostane stejných 203 koní a dojezd až 322 km na nabití.

Německá automobilka chystá pro příští čtyři roky největší expanzi nových modelů ve své historii, mezi lety 2016 a 2020 bychom se totiž měli dočkat hned devětadvaceti novinek. Původně jsme počítali s tím, že mezi ně bude patřit i sériová verze konceptu GT, nicméně značka prozatím s výrobou tohoto kupé nepočítá. Co je naopak stoprocentně jisté, to je příchod Chevroletu Bolt na Starý kontinent, a sice pod označením Opel Ampera-e.

Němci aktuálně oznámili, že pětidveřový a pětimístný elektrický hatchback bude k dispozici od příštího roku, přičemž nabízet má větší dojezd než většina konkurentů. K tomu prý nabídne zábavu za volantem a vynikající konektivitu, to vše navíc za velmi příznivou cenu. Nic konkrétního však již Opel neuvedl, tisková zpráva zmiňuje pouze uložení paketu baterií do podlahy, načež nedošlo k omezení prostoru jak pro posádku, tak její zavazadla.

Aktuálně tak můžeme jen spekulovat, zda Ampera-e dostane stejné komponenty jako její americký příbuzný, ale je to velmi pravděpodobné. Jakožto Bolt se elektrický hatchback pyšní výkonem 203 koní a točivým momentem 360 Nm, díky čemuž má zvládat zrychlení z klidu na stovku (respektive 96 km/h) za méně než sedm sekund. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 146 kilometrů v hodině, což má spojitost hlavně s limity elektrického pohonu.

Chevrolet dále dodává, že lithium-iontové baterie o kapacitě 60 kWh váží 435 kilogramů a při použití běžné 240voltové zásuvky máte již po hodině k dispozici „šťávu“ na 40 kilometrů. S plnou kapacitou lze počítat po devíti hodinách, při využití příplatkové rychlodobíjecí stanice vám ovšem automobilka garantuje 145kilometrový dojezd za pořád dlouhých 30 minut. Taková je alespoň teorie, praxe bude záviset na vaší pravé noze, což platí také o maximálním udávaném dojezdu přes 322 km na jedno plné nabití.

Dodat již můžeme pouze americkou cenu Chevroletu Bolt, která před slevami a dotacemi činí 37 500 USD (cca 890 tisíc korun). To rozhodně není ona příznivá částka, jíž Opel sliboval a situaci ve Státech příliš nemění ani federální daňový odpustek ve výši 7 500 dolarů (180 000 Kč). Ve finále se tak bavíme o více jak sedmi stech tisících korun, to zláká jen hrstku nadšenců...


Opel Ampera-e: přepracovaný Bolt míří i do Evropy, detaily zatím tají - 1 - Opel Ampera-e 2017 prvni foto 01Opel Ampera-e: přepracovaný Bolt míří i do Evropy, detaily zatím tají - 2 - Opel Ampera-e 2017 prvni foto 02
Chevrolet Bolt dorazí příští rok do Evropy jako Opel Ampera-e

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.