Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen
3.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Opel v Ženevě představil svůj první hybridní vůz pojmenovaný Ampera. Vůz vychází z koncernového sourozence Chevrolet Volt, který se vyznačuje zcela specifickým technickým řešením.
Ačkoli se Opel snažil model Ampera zahalit rouškou tajemství, mnoho překvapení skýtat nemohl, od prvního dne bylo totiž jasné, že vůz bude klonem Chevroletu Volt. Hlavním otazníkem tak byl jeho vzhled, který můžete konečně posoudit z šíroké škály oficiálních fotografií. Je potěšující, že nejde jen o Volt s logem rüsselsheimské automobilky, dramatické změny ale rovněž nečekejte, základní kontury vozu zůstaly totožné.
Největší zajímavostí Ampery ovšem není její vzhled, ale pohonná jednotka. Ta kombinuje klasický spalovací motor a elektromotor, což může působit dojmem, že vůz je klasickým hybridem. Ale není, zatímco běžný hybrid je poháněn spalovacím motorem, kterému místy pomáhá elektromotor, Ampera je poháněna pouze elektromotorem. K čemu pak je zážehový agregát? Ten působí v roli generátoru a pokud elektromotoru dojde „šťáva”, zásobí jej energií vyrobenou z konvenčních paliv.
Pohonná jednotka je tak trochu hybridem naruby, když si elektromotor místo toho, aby pomáhal, sám pomáhat nechá. Základním zdrojem energie elektrického srdce Ampery jsou ovšem lithio-iontové baterie o kapacitě 16 kWh, umístněné v zavazadlovém prostoru. Jako druhý zdroj slouží energie rekuperovaná při brzdění a teprve třetím zdrojem je právě spalovací motor. Zajímavé je, že o tomto motoru stále nevíme nic bližšího, a to již od dob představení Voltu - kromě zprávy že motor dokáže spalovat jak benzin tak směs E85, nejsou od Opelu ani Chevroletu k dispozici žádné jiné informace.
Výstupní výkon pohonné jednotky je 151 koní (111 kW), díky nimž se Opel Ampera rozjede na 100 km/h za 9 sekund a pokračuje až do nejvyšší rychlosti 161 km/h. Celkový dojezd by měl dosahovat 560 kilometrů, pouze na baterie zvládne ujet 60 km.
Podle průzkumů automobilky, až 80 % Evropanů totiž denně ujedou autem méně než 50 km, k čemuž kapacita baterií Ampery bohatě postačí.
Cenovou politiku Opel zatím nenaznačil, ale auto se stejně začne prodávat až na přelomu let 2010 a 2011. Otázkou tak zůstává jen to, zda se Opel těchto let vůbec dožije, odborníci mu předpovídají jen několik týdnů života...















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
