Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Ampera: „opačný hybrid” pro Evropu odhalen
3.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Opel v Ženevě představil svůj první hybridní vůz pojmenovaný Ampera. Vůz vychází z koncernového sourozence Chevrolet Volt, který se vyznačuje zcela specifickým technickým řešením.
Ačkoli se Opel snažil model Ampera zahalit rouškou tajemství, mnoho překvapení skýtat nemohl, od prvního dne bylo totiž jasné, že vůz bude klonem Chevroletu Volt. Hlavním otazníkem tak byl jeho vzhled, který můžete konečně posoudit z šíroké škály oficiálních fotografií. Je potěšující, že nejde jen o Volt s logem rüsselsheimské automobilky, dramatické změny ale rovněž nečekejte, základní kontury vozu zůstaly totožné.
Největší zajímavostí Ampery ovšem není její vzhled, ale pohonná jednotka. Ta kombinuje klasický spalovací motor a elektromotor, což může působit dojmem, že vůz je klasickým hybridem. Ale není, zatímco běžný hybrid je poháněn spalovacím motorem, kterému místy pomáhá elektromotor, Ampera je poháněna pouze elektromotorem. K čemu pak je zážehový agregát? Ten působí v roli generátoru a pokud elektromotoru dojde „šťáva”, zásobí jej energií vyrobenou z konvenčních paliv.
Pohonná jednotka je tak trochu hybridem naruby, když si elektromotor místo toho, aby pomáhal, sám pomáhat nechá. Základním zdrojem energie elektrického srdce Ampery jsou ovšem lithio-iontové baterie o kapacitě 16 kWh, umístněné v zavazadlovém prostoru. Jako druhý zdroj slouží energie rekuperovaná při brzdění a teprve třetím zdrojem je právě spalovací motor. Zajímavé je, že o tomto motoru stále nevíme nic bližšího, a to již od dob představení Voltu - kromě zprávy že motor dokáže spalovat jak benzin tak směs E85, nejsou od Opelu ani Chevroletu k dispozici žádné jiné informace.
Výstupní výkon pohonné jednotky je 151 koní (111 kW), díky nimž se Opel Ampera rozjede na 100 km/h za 9 sekund a pokračuje až do nejvyšší rychlosti 161 km/h. Celkový dojezd by měl dosahovat 560 kilometrů, pouze na baterie zvládne ujet 60 km.
Podle průzkumů automobilky, až 80 % Evropanů totiž denně ujedou autem méně než 50 km, k čemuž kapacita baterií Ampery bohatě postačí.
Cenovou politiku Opel zatím nenaznačil, ale auto se stejně začne prodávat až na přelomu let 2010 a 2011. Otázkou tak zůstává jen to, zda se Opel těchto let vůbec dožije, odborníci mu předpovídají jen několik týdnů života...
















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
před 11 hodinamiNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
před 6 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 7 hodinamiMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 9 hodinamiČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
před 10 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.22. 16:03 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.22. 13:14 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch