Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg

Německá novinka míří do šampionátu Touring Car Racing, který se chlubí nízkými náklady. Z toho důvodu má stejné křídlo a nárazník jako konkurence.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg

15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka míří do šampionátu Touring Car Racing, který se chlubí nízkými náklady. Z toho důvodu má stejné křídlo a nárazník jako konkurence.

Nový šampionát cestovních vozů Touring Car Racing začínal získávat na vážnosti již ve chvíli, kdy jsme mohli informovat o novém Volkswagenu Golf TCR. S ohledem na kauzu Dieselgate momentálně není jisté, nakolik se německá automobilka může věnovat testování, nicméně osud dalšího „účastníka zájezdu“ již v ohrožení není. Z toho důvodu si můžeme Opel Astra TCR představit do posledního šroubku, přičemž začneme změnami v motorovém prostoru.

Zde kupodivu najdeme přeplňovaný dvoulitr, čímž dostávají na frak veškeré spekulace, podle nichž se takto objemný motor pod kapotu novinky nevejde. Pravda, Opel si nejspíše dopomohl posunutím čelní masky, nicméně stejné opatření by mohl udělat také v případě silniční varianty OPC. Zda k takovému kroku ale skutečně dojde, či zda vrcholný model skutečně bude mít pouze přeplňovanou jedna-šestku, je zatím zahaleno rouškou tajemství.

Vraťme se ale zpět k verzi TCR, v jejímž případě zmíněný agregát bude produkovat 330 koní a 420 Nm točivého momentu. Tuto sílu bude na přední kola přenášet šestistupňová sekvence s pádly řazení pod volantem, která během řazení směrem dolů používá automatické spojky s dvojitými metalickými kotouči. Jízdní dynamiku Opel nezveřejnil, s ohledem na hmotnost pouhých 1 200 kg ale bude dozajista působivá.

O deceleraci se pro změnu postarají 378milimetrové přední kotouče svírané šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu najdeme kotouče 265milimetrové a třmeny dvoupístkové. Řidič si přitom přímo k kabiny může upravit rozložení účinku brzd. Vyjma toho se pak Astra TCR pyšní stavitelným podvozkem, který má používat ultra-moderní tlumiče.

Dále výčet mechanických prvků zahrnuje 100litrovou palivovou nádrž, která stejně jako zbytek komponentů podléhá certifikaci mezinárodní automobilové asociace FIA. Elektronické systémy jako ABS či ESP však povoleny nejsou. Tím nám ale výčet změn končí, přesunout se tak můžeme k patřičně agresivnímu bodykitu.

Již na první pohled je patrné mohutné zadní křídlo a čelní nárazník, v obou případech však jde o univerzální komponenty, jimiž jsou vybaveny všechny vozy závodící v šampionátu TCR. Díky tomu dochází k redukci nákladů, samotný vůz přitom vychází na 95 000 Eur (cca 2 575 000 Kč) bez daně. To pochopitelně není málo v rovině absolutní, na závodní stroj podobného ražení ale o nízkou cenu jde.

Dodat pak již můžeme pouze tolik, že Opel na vývoji spolupracoval se společností Kissling Motorsport. Samotná prezentace se odehrála na belgickém okruhu Jules Tacheny a první ostré testy odstartují na konci tohoto měsíce. K zákazníkům pak Astra TCR zamíří v únoru 2016.


Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 1 - Opel Astra TCR prvni foto 01Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 2 - Opel Astra TCR prvni foto 02Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 3 - Opel Astra TCR prvni foto 03Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 4 - Opel Astra TCR prvni foto 04Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 5 - Opel Astra TCR prvni foto 05Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 6 - Opel Astra TCR prvni foto 06Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 7 - Opel Astra TCR prvni foto 07Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 8 - Opel Astra TCR prvni foto 08Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg - 9 - Opel Astra TCR prvni foto 09
Opel Astra TCR se pyšní výkonem 330 koní při hmotnosti pouhých 1 200 kilogramů

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše