Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka míří do šampionátu Touring Car Racing, který se chlubí nízkými náklady. Z toho důvodu má stejné křídlo a nárazník jako konkurence.
Nový šampionát cestovních vozů Touring Car Racing začínal získávat na vážnosti již ve chvíli, kdy jsme mohli informovat o novém Volkswagenu Golf TCR. S ohledem na kauzu Dieselgate momentálně není jisté, nakolik se německá automobilka může věnovat testování, nicméně osud dalšího „účastníka zájezdu“ již v ohrožení není. Z toho důvodu si můžeme Opel Astra TCR představit do posledního šroubku, přičemž začneme změnami v motorovém prostoru.
Zde kupodivu najdeme přeplňovaný dvoulitr, čímž dostávají na frak veškeré spekulace, podle nichž se takto objemný motor pod kapotu novinky nevejde. Pravda, Opel si nejspíše dopomohl posunutím čelní masky, nicméně stejné opatření by mohl udělat také v případě silniční varianty OPC. Zda k takovému kroku ale skutečně dojde, či zda vrcholný model skutečně bude mít pouze přeplňovanou jedna-šestku, je zatím zahaleno rouškou tajemství.
Vraťme se ale zpět k verzi TCR, v jejímž případě zmíněný agregát bude produkovat 330 koní a 420 Nm točivého momentu. Tuto sílu bude na přední kola přenášet šestistupňová sekvence s pádly řazení pod volantem, která během řazení směrem dolů používá automatické spojky s dvojitými metalickými kotouči. Jízdní dynamiku Opel nezveřejnil, s ohledem na hmotnost pouhých 1 200 kg ale bude dozajista působivá.
O deceleraci se pro změnu postarají 378milimetrové přední kotouče svírané šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu najdeme kotouče 265milimetrové a třmeny dvoupístkové. Řidič si přitom přímo k kabiny může upravit rozložení účinku brzd. Vyjma toho se pak Astra TCR pyšní stavitelným podvozkem, který má používat ultra-moderní tlumiče.
Dále výčet mechanických prvků zahrnuje 100litrovou palivovou nádrž, která stejně jako zbytek komponentů podléhá certifikaci mezinárodní automobilové asociace FIA. Elektronické systémy jako ABS či ESP však povoleny nejsou. Tím nám ale výčet změn končí, přesunout se tak můžeme k patřičně agresivnímu bodykitu.
Již na první pohled je patrné mohutné zadní křídlo a čelní nárazník, v obou případech však jde o univerzální komponenty, jimiž jsou vybaveny všechny vozy závodící v šampionátu TCR. Díky tomu dochází k redukci nákladů, samotný vůz přitom vychází na 95 000 Eur (cca 2 575 000 Kč) bez daně. To pochopitelně není málo v rovině absolutní, na závodní stroj podobného ražení ale o nízkou cenu jde.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že Opel na vývoji spolupracoval se společností Kissling Motorsport. Samotná prezentace se odehrála na belgickém okruhu Jules Tacheny a první ostré testy odstartují na konci tohoto měsíce. K zákazníkům pak Astra TCR zamíří v únoru 2016.









Opel Astra TCR se pyšní výkonem 330 koní při hmotnosti pouhých 1 200 kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 40 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
