Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka míří do šampionátu Touring Car Racing, který se chlubí nízkými náklady. Z toho důvodu má stejné křídlo a nárazník jako konkurence.
Nový šampionát cestovních vozů Touring Car Racing začínal získávat na vážnosti již ve chvíli, kdy jsme mohli informovat o novém Volkswagenu Golf TCR. S ohledem na kauzu Dieselgate momentálně není jisté, nakolik se německá automobilka může věnovat testování, nicméně osud dalšího „účastníka zájezdu“ již v ohrožení není. Z toho důvodu si můžeme Opel Astra TCR představit do posledního šroubku, přičemž začneme změnami v motorovém prostoru.
Zde kupodivu najdeme přeplňovaný dvoulitr, čímž dostávají na frak veškeré spekulace, podle nichž se takto objemný motor pod kapotu novinky nevejde. Pravda, Opel si nejspíše dopomohl posunutím čelní masky, nicméně stejné opatření by mohl udělat také v případě silniční varianty OPC. Zda k takovému kroku ale skutečně dojde, či zda vrcholný model skutečně bude mít pouze přeplňovanou jedna-šestku, je zatím zahaleno rouškou tajemství.
Vraťme se ale zpět k verzi TCR, v jejímž případě zmíněný agregát bude produkovat 330 koní a 420 Nm točivého momentu. Tuto sílu bude na přední kola přenášet šestistupňová sekvence s pádly řazení pod volantem, která během řazení směrem dolů používá automatické spojky s dvojitými metalickými kotouči. Jízdní dynamiku Opel nezveřejnil, s ohledem na hmotnost pouhých 1 200 kg ale bude dozajista působivá.
O deceleraci se pro změnu postarají 378milimetrové přední kotouče svírané šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu najdeme kotouče 265milimetrové a třmeny dvoupístkové. Řidič si přitom přímo k kabiny může upravit rozložení účinku brzd. Vyjma toho se pak Astra TCR pyšní stavitelným podvozkem, který má používat ultra-moderní tlumiče.
Dále výčet mechanických prvků zahrnuje 100litrovou palivovou nádrž, která stejně jako zbytek komponentů podléhá certifikaci mezinárodní automobilové asociace FIA. Elektronické systémy jako ABS či ESP však povoleny nejsou. Tím nám ale výčet změn končí, přesunout se tak můžeme k patřičně agresivnímu bodykitu.
Již na první pohled je patrné mohutné zadní křídlo a čelní nárazník, v obou případech však jde o univerzální komponenty, jimiž jsou vybaveny všechny vozy závodící v šampionátu TCR. Díky tomu dochází k redukci nákladů, samotný vůz přitom vychází na 95 000 Eur (cca 2 575 000 Kč) bez daně. To pochopitelně není málo v rovině absolutní, na závodní stroj podobného ražení ale o nízkou cenu jde.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že Opel na vývoji spolupracoval se společností Kissling Motorsport. Samotná prezentace se odehrála na belgickém okruhu Jules Tacheny a první ostré testy odstartují na konci tohoto měsíce. K zákazníkům pak Astra TCR zamíří v únoru 2016.









Opel Astra TCR se pyšní výkonem 330 koní při hmotnosti pouhých 1 200 kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 10 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 18:38 - pavproch
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus