Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra TCR: další levný závoďák je venku, má 330 koní na 1 200 kg
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka míří do šampionátu Touring Car Racing, který se chlubí nízkými náklady. Z toho důvodu má stejné křídlo a nárazník jako konkurence.
Nový šampionát cestovních vozů Touring Car Racing začínal získávat na vážnosti již ve chvíli, kdy jsme mohli informovat o novém Volkswagenu Golf TCR. S ohledem na kauzu Dieselgate momentálně není jisté, nakolik se německá automobilka může věnovat testování, nicméně osud dalšího „účastníka zájezdu“ již v ohrožení není. Z toho důvodu si můžeme Opel Astra TCR představit do posledního šroubku, přičemž začneme změnami v motorovém prostoru.
Zde kupodivu najdeme přeplňovaný dvoulitr, čímž dostávají na frak veškeré spekulace, podle nichž se takto objemný motor pod kapotu novinky nevejde. Pravda, Opel si nejspíše dopomohl posunutím čelní masky, nicméně stejné opatření by mohl udělat také v případě silniční varianty OPC. Zda k takovému kroku ale skutečně dojde, či zda vrcholný model skutečně bude mít pouze přeplňovanou jedna-šestku, je zatím zahaleno rouškou tajemství.
Vraťme se ale zpět k verzi TCR, v jejímž případě zmíněný agregát bude produkovat 330 koní a 420 Nm točivého momentu. Tuto sílu bude na přední kola přenášet šestistupňová sekvence s pádly řazení pod volantem, která během řazení směrem dolů používá automatické spojky s dvojitými metalickými kotouči. Jízdní dynamiku Opel nezveřejnil, s ohledem na hmotnost pouhých 1 200 kg ale bude dozajista působivá.
O deceleraci se pro změnu postarají 378milimetrové přední kotouče svírané šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu najdeme kotouče 265milimetrové a třmeny dvoupístkové. Řidič si přitom přímo k kabiny může upravit rozložení účinku brzd. Vyjma toho se pak Astra TCR pyšní stavitelným podvozkem, který má používat ultra-moderní tlumiče.
Dále výčet mechanických prvků zahrnuje 100litrovou palivovou nádrž, která stejně jako zbytek komponentů podléhá certifikaci mezinárodní automobilové asociace FIA. Elektronické systémy jako ABS či ESP však povoleny nejsou. Tím nám ale výčet změn končí, přesunout se tak můžeme k patřičně agresivnímu bodykitu.
Již na první pohled je patrné mohutné zadní křídlo a čelní nárazník, v obou případech však jde o univerzální komponenty, jimiž jsou vybaveny všechny vozy závodící v šampionátu TCR. Díky tomu dochází k redukci nákladů, samotný vůz přitom vychází na 95 000 Eur (cca 2 575 000 Kč) bez daně. To pochopitelně není málo v rovině absolutní, na závodní stroj podobného ražení ale o nízkou cenu jde.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že Opel na vývoji spolupracoval se společností Kissling Motorsport. Samotná prezentace se odehrála na belgickém okruhu Jules Tacheny a první ostré testy odstartují na konci tohoto měsíce. K zákazníkům pak Astra TCR zamíří v únoru 2016.









Opel Astra TCR se pyšní výkonem 330 koní při hmotnosti pouhých 1 200 kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Kodování Mercedes aut. AMG Menu atd. 07.06. 13:48 - zdenekkk
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1