Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel chce zpět na výsluní, přijde vrcholné SUV, nové GT, Zafira i Meriva
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chystá opravdu nemalou expanzi. Dočkáme se sporťáku, MPV přeorientovaných na SUV či nového Opelu Insignia.
Prodeje Opelu na evropském kontinentu nejsou v posledních čtyřech letech zdaleka působivé jako kdysi. Německá automobilka totiž během této doby nevyexpedovala více než milion aut ročně, tedy zhruba jen polovinu exemplářů oproti svým nejslavnějším dobám. Nově bychom ovšem měli počítat s expanzí, která má napomoci značce k návratu do černých čísel. Začínat se samozřejmě bude již letos s novou generací Opelu Astra, který bude prozatím k mání jako hatchback a kombík.
Již příští rok bychom se pak v Ženevě měli dočkat studie, která přivede zpátky pro Němce legendární označení GT. Ta bude podvozkově vycházet ze zmiňovaného Opelu Astra, přičemž vzhled nemalou měrou ovlivní koncept Monza. Do prodeje by se tento sporťák měl dostat v roce 2018, přičemž ceny budou startovat okolo 25 000 Eur (cca 678 000 Kč). To rozhodně není děsivá suma, poptávka ale bude dozajista záviset na technických detailech.
Podrobnosti o motorovém prostoru momentálně nejsou známy, u vrcholné varianty ale nejspíše půjde o tentýž přeplňovaný dvoulitr, jaký bude pohánět Astru OPC. Počítat bychom tedy měli s nějakými 300 koňmi. To se však již pohybujeme na spekulativní rovině, proto zpátky k faktům. Ta souvisejí s příchodem modelu Country Tourer, kterým není nic jiného než Astra se zvýšeným podvozkem a ochrannými plasty.
Tato verze by se nejspíše měla objevit také v příštím roce, stejně jako třídveřová varianta GTC. Tento model by se přitom od standardu neměl lišit pouze karoserií, ale rovněž i podvozkem, který počítá s nezávislým zavěšením vpředu i vzadu. Tím však aktivity značky nekončí, dále se počítá s faceliftem malého SUV Mokka. To má dorazit i s novým litrovým tříválcem, přičemž na trhu zůstane až do roku 2018, kdy se ukáže druhá generace.
S příštím rokem je spojena také nová Zafira, která se stejně jako Renault Espace vzdálí kategorii MPV a bude vypadat spíše jako crossover. Až sedm pasažérů ovšem zvládne usadit i nadále. Ani to ovšem není ještě definitivní konečná, neboť počítat dále máme také s novou dodávkou, která vznikla ve spolupráci s francouzským koncernem PSA. Základem je společně vyvinutá platforma, výroba se pak odehraje v zemi galského kohouta.
Přesunout se konečně můžeme do roku 2017, kdy se má na trh dostat nová Meriva. Ta dá vale vzadu uchyceným zadním bočním dveřím a dorazí se zcela konvenčním designem. Stejně jako Zafira se pak vzhledově přesune spíše k SUV. Mimo to se pak ukáže také nová Insignia, kterou bude podepírat platforma E2XX. O její vývoj se postaral Opel, najít bychom jí ovšem měli i pod povrchem příštího Buicku Malibu.
Dále na řadě kupodivu není nástupce modelu Ampera. S tímto elektromobilem s prodlouženým dojezdem již automobilka v příštích letech už nepočítá, místo toho se o dostatečné kredity u Evropské unie postará elektrická verze Opelu Karl, která by měla zvládnout na jedno dobití 150 kilometrů. Tím by zásadní část expanze měla být za námi, přičemž díky těmto novinkám by se značka měla v roce 2018 vrátit k zisku.
My pak nakoukneme ještě o dvanáct měsíců dále, kdy by se měla objevit druhá vlajková loď automobilky. Postavena bude na platformě Buicku, přičemž se počítá s pohonem zadních nebo čtyř kol. Na sporťák ovšem zapomeňte, dle moderních trendů půjde o zhruba pětimetrové SUV, které motory převezme od modelu Insignia. Základem bude 140 koní, vrchol by měl nabídnout koní více než 250.
Zajímavé pak je, že právě pro tento model Opel počítá s návratem označení Monza do showroomů. Po cenové stránce by přitom tato novinka měla startovat okolo 30 000 Eur (813 500 Kč), nic bližšího ale zatím není známo.



Opel chystá novou Zafiru i Merivu, které po vzhledové stránce již nebudou tradičními MPV. Mimo to se dočkáme i nového vrcholného SUV
V příštím roce se pak dočkáme studie nového sporťáku GT, která bude vzhledově vycházet z konceptu Monza
Zdroj: Autobild, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
před 10 hodinamiPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
před 11 hodinamiDalší nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
včeraNezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva