Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa 2015: velký facelift se rýsuje. Přinese nový vzhled, kabinu i tříválec
4.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka nakonec nedostane platformu Gamma II, místo ní vsadí na přepracované stávající komponenty. Podle svých tvůrců má být revoluční.
Čtvrtá generace Opelu Corsa dorazila na trh již v roce 2006. Ve světle stávajících automobilových trendů tak značně přesluhuje, za což mohou hlavně nesnáze při vývoji nástupce. Německá značka totiž původně přepokládala, že novinky postaví na modulární platformu Gamma II, jenž podepírá i Chevrolet Aveo nebo Opel Mokka. Technici však zjistili, že ta by musel být modifikována více, než se čekalo. Navíc bychom ve výsledku dostali mnohem větší vůz, což se ukázalo být nežádoucím. Proto následoval návrat k rýsovacím prknům.
Pátou generaci (nebo také další rozsáhlý facelift, záleží, jaký termín upřednostňujete) bychom tak měli spatřit až letos na podzim v Paříži, kam dorazí s modifikovanými komponenty současného modelu. Vyrábět se pak bude i ve stejných továrnách ve Španělsku a Německu. Neznamená to ovšem, že bychom dostali evoluci, podle šéfa vývoje šasí Michaela Hardera máme spíše očekávat revoluci.
„Nové je vše v kabině, od sloupků A dopředu i směrem k podvozku,“ vypočítává inovace Harder a dodává, že „nové jsou samozřejmě i všechny panely karoserie“. Silueta však zůstává shodná s předchůdcem, jak je patrné z oficiálních fotografií zakamuflovaného prototypu. Zlepšit by se však měly materiály. Zvláště ty uvnitř kabiny, které odjakživa patřily mezi největší slabiny Opelu Corsa.
Další reakce na kritiku se pak týká motorového prostoru, kde bude mít hlavní slovo nový litrový tříválec SGE. Ten bude spárován se šestistupňovým manuálem, přičemž produkovat má 90 nebo 115 koní. Tím pokryje škálu výkonu, jíž dříve nabízely 1,2litrové a 1,4litrové motory. Harder přitom dodává, že s vyšší silou vůz „jede jako raketa“ a má rychlou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu.
Výrazného přepracování se pak dočkal i podvozek a řízení. Na přední nápravě sice nadále slouží vzpěry MacPherson a vzadu opět najdeme torzní příčku, ta však dostala tužší úchyty. Vpředu je pak nová geometrie kol, výsledkem čehož se dočkáme jisté „hravé nedotáčivosti“. Nové odlehčené pomocné rámy pak o 5 mm snížily těžiště, mimo ně ovšem můžeme zaevidovat i tužší tlumiče.
Do prodeje by přitom měla dorazit základní a sportovní konfigurace podvozku, kdy druhá zmíněná má nabídnout odlišnou charakteristiku pružin a stabilizátorů. Přitom by ovšem řidiči neměli přijít o komfort. S tím pak ostatně souvisí i přepracované řízení, jež má zaručit každodenní použitelnost, ale zároveň řidiči nabídne i vyšší odezvu a preciznost. Proto má mnohem výkonnější software.
Tím však představení novinky můžeme ukončit, na další informace je třeba vyčkat blíže k oficiálnímu debutu. Na autosalonu v Paříži bychom se pak mohli dozvědět i první ceny, se zahájením prodeje totiž Opel rozhodně nebude otálet. Přece jen jde o značně sledovaný segment, kde již stávající dvouletá prodleva stála automobilku řadu zákazníků.
Pod kapotou prototypu nového Opelu Corsa se sice nachází 1,4litrový čtyřválec, prodeje se však mají opírat o nový litrový tříválec
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda