Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa EcoFlex 2013: nejúspornější Opel jezdí nově jen za 3,3 l/100 km
16.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback produkuje slušných 95 koní, které mu stačí na rychlost až 177 km/h. Přesto vaši peněženku nevysaje, tedy pokud pojedete pomaleji.
Nízká spotřeba je jedním ze základních požadavků, které lidé na nové automobily mají. Nikoliv kvůli Bruselu, ale především kvůli vlastní peněžence. Zvláště v době, kdy ceny pohonných dob stoupají rychleji než šance Řecka na záchranu. I díky tomu se každý výrobce snaží přijít v rámci většiny modelových řad s nějakou tou „ekoverzí”, která jen tak mimochodem kromě vašich financí bude také produkovat nízké emise CO2. Nedávno ostatně takto Volkswagen představil nejúspornější Golf BlueMotion všech dob, ale nejde o nic nového. Však i u nás se před Revolucí a prodávala třeba Škoda 120 LE s delšími převody a dalšími úpravami.
Nyní hodlá svých 15 minut slávy (a také pár zákazníků) získat Opel Corsa 1,3 CDTI EcoFlex, který se od listopadu letošního roku stane nejméně žíznivým modelem značky v celé její historii. Automobilka totiž v honbě za co nejnižšími čísly zrevidovala řídicí jednotku a upravila olejové čerpadlo s variabilním průtokem nebo manuální převodovku.
Poladěn byl i podvozek, zatímco převodovka používá olej s nízkou viskozitou. Patnáctipalcová kola pak dostala pneumatiky o rozměru 185/65, které se vyznačují nízkým valivým odporem. Díky tomu všemu průměrná spotřeba klesla na 3,3 l/100 km, přestože turbodiesel produkuje 95 koní a 190 Nm točivého momentu, které mu stačí na zrychlení 0-100 km/h za 12,3 s a nejvyšší rychlost 177 km/h.
To oproti předchozímu modelu znamená zlepšení o 7 procent, přičemž podle Opelu ekonomická Corsa snížila během posledních pěti let svou spotřebu o 26 %, zatímco výkon šel nahoru o stejnou hodnotu. Cenu novinky Opel bohužel neprozradil, s ohledem na stále menší ochotu motoristů vydávat finance za přemrštěné ceny paliv by tu ale šance na úspěch byla. Tedy pokud lidé začnou automobily znovu nakupovat, aktuální výsledky z Itálie, Španělska nebo Francie totiž hovoří opačně.



Zvenčí se Opel Corsa ecoFLEX od standardního modelu liší jen jinými koly. Mnohem více toho bylo upraveno pod povrchem. Tak, aby vůz dosáhl spotřeby 3,3 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025
Nejčtenější články
Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
17.6.2025Ford říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
17.6.2025Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
17.6.2025To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
17.6.2025Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
17.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 07.15. 21:27 - řidičBOB
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 07.15. 14:08 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07.15. 12:16 - pavproch
- Detektory policejních radarů 07.14. 23:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.14. 16:19 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.13. 23:34 - řidičBOB