Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Také italský trh s auty se v září propadl, o více než polovinu klesly i luxusní značky
2.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Itálie kráčí po boku Španělska ke dnu prodejních statistik. S jedním rozdílem - v Itálii si díky krokům tamní vlády nemohou výskat ani prestižní výrobci.
Při našich občasných toulkách prodejními statistikami aut v jednotlivých světových zemích jsme se včera zastavili ve Španělsku, které letos v září postihl drtivý propad registrací nových vozů. Celkový meziroční pokles odbytu o 36,7 procenta, který není ovlivněn žádnými nenadálými výkyvy typu šrotovné, je mimořádně vysoký a ani v celé hrůze nevystihuje, jak velké potíže Španělsko stihly. Tradiční „lidové” značky totiž klesly i více než o polovinu a situaci paradoxně zachraňovaly ty luxusní - však třetím nejprodávanějším vozem se stalo BMW řady 3.
Dnes nás zaujala zářijová čísla z jiné evropské země, která se řadí mezi ty nejvíce ohrožené stále trvajícími ekonomickými nesnázemi Starého kontinentu - z Itálie. Také tam zaznamenali výrazný pokles, jakkoli ke Španělsku mají stále daleko. Především celkové prodeje ve výši 109 178 aut jsou v absolutním měřítku obstojné oproti třetinové hodnotě ze Španělského království a ani zaznamenaný pokles o 25,7 procenta (loni se v Itálii prodalo 146 388 aut) není tak hrozný. Přesto je čtvrtinový propad trhu nezanedbatelný a navíc, na rozdíl od Španělska, prakticky nemá výjimek.
Jediné dvě značky, které meziročně zamířily opačným směrem, jsou Kia a Land Rover. V obou případech je to trochu ohraná písnička, Korejcům zkrátka krize spíše prospívají nežli naopak a LR je prostě nahoře přesně z těch důvodů, které jsme zmiňovali v dnešním článku o F-Type Coupe z koncernového Jaguaru. Abychom byli konkrétní, Korejci šli nahoru o 12,2 procenta (prodali 2 141 aut), Land Rover pak dokonce o 35,1 procenta a také absolutní číslo je velmi zajímavé - 1 139 nově registrovaných vozů dělá z LR 23. nejúspěšnější značku vůbec, pochopitelně v Itálii.
Zbylé povídání by se hodilo do některé z Shakespearových tragédií, když je tu více, tu méně tristní. Z běžných značek si to nejhorší „vyžral” znovu Seat, který dostal do oběhu pouze 562 nových aut, o 52,1 procenta méně než loni. Z jeho konkurentů si ale nemůže broukat veselou melodii nikdo - ani domácí Fiat, ač s 23 993 prodanými aut statistikám jasně vládne, nebude mít z meziročního poklesu o 22,8 procenta radost. Menší ztráty utrpěl jen VW (-12,3 %), takový Ford (-38,2 %), Opel (-34 %) nebo Renault (-38 %) jsou na tom naopak o hodně hůře. A česká Škoda? Výsledek -49,1 % si asi rovněž za rámeček nedá...
To je po včerejším povídání o Španělsku trochu ohraná písnička, jedno specifikum ale italský trh má. Vzpomínáte si na náš článek o tom, jak daň z výkonu a kontroly beřnáků ničí trh luxusních aut v Itáliií? Pak zde můžete vidět konkrétní důsledky.
Vůbec největší ránu ze všech značek totiž dostalo Porsche (-62,7 %) a krom zmíněného Land Roveru nenajdete prestižní „marku”, která by na tom byla dobře. Ferrari pokleslo o 51,8 procenta, Maserati o 55, Lexus o 48,6 a ani ve Španělsku bodujícímu BMW to v Itálii nefunguje, jakkoli pokles o 20,6 procenta lze hodnotit ještě jako mírný.
S politikou italské vlády navíc nejde čekat změnu k lepšímu, a tak se zřejmě budou prodeje v Itálii propadat tak dlouho, až klesnou ke dnu. A nebo ne? Můžete si sami zavěštit z křišťálové koule, neznámých je v tuto chvíli ve hře stále příliš. Kompletní přehled nejprodávanějších značek a modelů ale pochopitelně následuje...
Nová 911 se může líbit jak chce, s extrémním daňovým zatížením a coby trn v oku zaměstnanců finančních úřadů se ale prostě v Itálii dobře prodávat nedá...
Nejprodávanější značky aut v Itálii v září 2012
(pořadí, značka, počet prodaných vozů)
1. Fiat - 23 993
2. VW - 9 359
3. Ford - 7 154
4. Opel - 6 689
5. Peugeot - 5 592
6. Lancia/Chrysler - 5 449
7. Toyota - 4 461
8. Citroën - 4 396
9. Audi - 4 356
10. Nissan - 4 147
11. Renault - 3 937
12. BMW - 3 825
13. Mercedes - 3 396
14. Alfa Romeo - 3 190
15. Hyundai - 3 154
16. Kia - 2 141
17. Chevrolet - 1 946
18. Smart - 1 775
19. Dacia - 1 607
20. Suzuki - 1 365
21. Mini - 1 271
22. Volvo - 1 150
23. Land Rover - 1 139
24. Skoda - 656
25. Seat - 562
26. Honda - 477
27. Jeep/Dodge - 400
28. Mazda - 368
29. Subaru - 281
30. Mitsubishi - 227
31. Porsche - 178
32. Daihatsu - 109
33. Jaguar - 105
34. SsangYong - 88
35. Lexus - 69
36. Tata - 35
37. Mahindra - 18
38. Infiniti - 16
39. Ferrari - 14
40. Maserati - 9
41. Aston Martin - 3
42. Lamborghini - 3
43. Saab - 3
44. Great Wall - 1
45. Ostatní - 17
10 nejprodávanějších modelů aut v Itálii v září 2012
(pořadí, model, počet prodaných vozů)
1. Fiat Panda - 9 113
2. Fiat Punto - 6 794
3. Fiat 500 - 3 544
4. Lancia Ypsilon - 3 356
5. Ford Fiesta - 3 319
6. VW Golf - 3 101
7. Peugeot 208 - 2 879
8. Opel Corsa - 2 518
9. Alfa Romeo Giulietta - 2 420
10. Toyota Yaris - 2 238
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 4 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 7 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999