Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel GT do výroby nakonec dorazí, použije pohon 4x4 z modelu Mokka
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na reinkarnaci německého kupé se prý již pracuje. Prozatím však příliš nejásáme, zvláště kvůli systému 4x4 a možnosti příchodu litrového tříválce.
Prakticky celý počátek roku nás Opel lákal na znovuzrození modelu GT. Toho jsme se nakonec dočkali, i když zatím jen ve formě konceptu. Amatérští designéři nás ovšem záhy obdařili neoficiální ilustrací produkční verze, která byla opravdu povedená. Na příchod novinky jsme se tak začali těšit, naše nadšení ovšem Opel záhy zchladil vskutku ledovou sprchou. Mluvčí značky totiž uvedl, že GT „je pouhou studií, která má představit inovace, jenž se možná jednoho dne objeví na produkčním modelu Opelu“.
Dále pak automobilka dodala, že musí „analyzovat reakce, nicméně toto je okrajový segment, který se navíc zmenšuje. Je proto třeba se na celou záležitost podívat podrobně, nicméně i kdybychom se nakonec rozhodli pro výrobu sportovního automobilu, pak stoprocentně nejde o něco, co by na trhu mohlo být příští nebo přespříští rok.“ Tato slova přitom zněla jako klasické zamítající marketingové klišé, pročež jsme s produkční verzí již vůbec nepočítali.
O to překvapivější je aktuální vyjádření šéfa značky Karla-Thomase Neumanna, podle kterého by nakonec sériový model skutečně mohl dorazit. A dokonce dříve než později, neboť navzdory předchozím řečem o analýzách se na voze již pracuje. Oproti konceptu nás ovšem čeká zásadní změna, jenž se týká pohonu. Neumann totiž uvedl, že Opel nemá k dispozici žádnou zadokolku.
Tento nedostatek jsme zmiňovali již dříve, stejně jako fakt, že adopce platformy Alpha z nabídky GM by nebyla jednoduchým úkolem. Není proto překvapivé, že Opel sáhne do vlastních skladů a zvolí cosi odlišného. Pohon předních kol to naštěstí nebude, nicméně hnací ústrojí z SUV Mokka počítající se systémem 4x4 asi u sportovních fanoušků rovněž nadšení vzbuzovat nebude.
Podle kolegů z britského Autocaru by dané ústrojí mělo dostat do vínku modifikovaný zadní diferenciál, s nímž by spárováno bylo sportovní zavěšení. Tím se potenciál navyšuje, nicméně stále tu nemáme bujarý jásot. Zvláště pokud se pod kapotou objeví pouze přeplňovaný litrový tříválec naladěný na 145 koní. Jedinou radost tak vzbuzuje šestistupňová manuální převodovka.
Uvidíme tedy, jak se celá záležitost vyvrbí. Prozatím ale k celé záležitosti zaujímáme spíše rezervovaný postoj, přeci jen neznámých je v dané rovnici více než dost. Na druhou stranu, jásat bychom měli nad příchodem každého sportovního modelu, zvláště když takové nářadí v nabídce Opelu chybí.
Produkční verze Opelu GT vypadá na neoficiální ilustraci přitažlivěji...




















...než koncept samotné automobilky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 47 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
