Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel GTC Paris: nová Astra GTC se odhaluje
10.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani německé automobilky nebudou na pařížském autosalonu zahálet. Opel představí ve francouzské metropoli novou Astru GTC. Nazývá ji zatím konceptem GTC Paris, je ale jasné, že produkční verze o mnoho jiná nebude.
Opel zveřejnil první oficiální snímky sportovně laděného třídveřového hatchbacku, který bude chtít navázat na dosavadní úspěchy Astry GTC. Říká mu zatím GTC Paris, to proto, že svou premiéru si podle očekávání odkroutí na nadcházejícím autosalonu v Paříži.
Koncept nového GTC nepřináší po vizuální stránce žádné velké překvapení a naplňuje to, co se od něj očekávalo - je výrazně dynamičtěji pojatou verzí současné Astry. Zepředu zaujme hlavně agresivně pojatými předními světlomety (LED nechybí, nebojte...) a podobně tvarovaným nárazníkem nebo podélný prolis v kapotě motoru, z profilu pak nízkou stavbou a výraznými prolisy karoserie ve dveřích, které přecházejí až do zadních partií. Samotná záď osloví svažující se linií střechy, opět výrazně tvarovanými koncovými světly a vysokým nárazníkem s dvěma masivními koncovkami výfuků.
Karoserie měří na délku 4,46 m a ztělesňuje podle Opelu sportovně laděný kompaktní automobil ideální velikostii, který dokáže nabídnout místo až pro pětici pasažérů.
Po stránce použitých technologií zůstává zatím koncept GTC zahalen do značné míry rouškou tajemství. Víme, že mechatronický podvozek FlexRide je upravený na extrémně široký rozchod kol, vzadu najdeme nápravu s vlečenými rameny propojenými tyčemi Wattova přímovodu, vpředu má studie elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností. Pro koncept GTC Paris jeho tvůrci připravili efektní litá kola rozměru 21“, ta se ale v produkční verzi jistě neobjeví.
Koncept je poháněn čtyřválcovým přeplňovaným motorem 2,0 Turbo s přímým vstřikováním, je vybavený technologií Start/Stop a o přenos výkonu se stará šestistupňová manuální převodovka. Výkon motoru neznáme, spekuluje se však o hodnotě okolo 300 koní.
Produkční verze GTC bude pochopitelně umírněnější a nabídne především techniku známou již z pětidvéřové Astry, k výkonu 300 koní by se měla blížit jen verze OPC.
Na další informace a specifikace si musíme počkat do Paříže.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva