Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má
26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po stránce dynamiky zůstává Insignia OPC na svém, nově má ale lépe odolávat nedotáčivosti, s automatem pak přicházejí i pádla pod volantem.
Modernizace vlajkové lodi Opelu, která se ukáže na letošním frankfurtském autosalonu i s verzí Country Tourer patří mezi ty menší. Proto také Němci příliš neotáleli se začátkem přijímání objednávek a Insignia 2014 tak už dokonce zná i své české ceny. Jednu verzi ale po celou dobu vynechávali - vrcholné provedení OPC, kterému se v inovované verzi rozhodli dopřát samostatnou premiéru, a to právě dnes.
Ani v jejím případě ale nečekejte revoluci, rozhodně ne zvenčí. Na karoserii jsou jasně viditelné prakticky jen nové nárazníky na obou koncích, pozornější si všimnou i přepracovaných světel. Německá automobilka však mnohem více úřadovala na technice, zvláště v oblasti zadní nápravy. Nových je zde prý na 60 procent komponentů, přičemž důraz při ladění byl kladen hlavně na potlačení hluků a vibrací. Modifikovaná stabilizační kontrola má pak pro změnu redukovat tendence vozu k nedotáčivosti.
Vyjma těchto změn se odlišného naladění dočkaly tlumiče FlexRide, zbytek mechaniky ale již zůstává při starém. O pohon vozu se tak nadále stará 2,8litrový šestiválec, který produkuje 325 koní a 435 Nm točivého momentu. S touto silou zabere sedanu stovka 6 sekund, zatímco kombi Sports Tourer je o tři desetinky pomalejší. Standardní nejvyšší rychlost pak zůstává nadále omezena na 250 km/h, při koupi sady OPC Unlimited ovšem vzroste na 270 km/h, respektive 265 km/h.
V takové chvíli přijdou vhod brzdy Brembo, i ty jsme však v nabídce Opelu Insignia OPC evidovali již před faceliftem, stejně jako pohon všech kol nebo sedadla Recaro uvnitř. Přepracován byl ovšem přístrojový štít i středová konzole, kterou lze vybavit osmipalcovým displejem. Na tom lze přitom vyčíst info o teplotách, tlaku či dokonce o bočním přetížení. I ten jsme však viděli dříve.
Nejzásadnější novinkou v interiéru se tak jeví pádla řazení, která lze za příplatek spojit s automatickou převodovkou. Řidiči přitom mají umožnit manuální volbu i při aktivovaném automatickém režimu, při 12sekundové nečinnosti ale systém opět přejde na samočinné řazení. Toť pro letošní Frankfurt vše, alespoň v případě verze OPC. Více novinek lze tak očekávat spíše od už zmíněného modelu Country Tourer, který se na autosalonu představí podrobněji.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.









Opel Insignia OPC následuje modernizace standardního modelu, kromě nárazníků, jiné zadní nápravy a pádel pod volantem ale mnoho novinek nepřiváží
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez před trojicí Italů včera 16:33
- Filip Salač přímo do Q2 včera 15:30
- David Almansa nejlepším v Moto3 včera 15:00
- Honda Fest 2025: z Frymburku až do Mariazell včera 13:15
- V Misanu začal nejrychleji Morbidelli včera 11:53
Nejnovější články
Dobrodruh objevil opuštěné dealerství Porsche, na vzácné sporťáky v něm už léta sedá prach
před 10 hodinamiJaguar a Land Rover už 10 dnů nevyrobily ani jedno auto, s prodeji to není o moc lepší
před 11 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva