Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má
26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po stránce dynamiky zůstává Insignia OPC na svém, nově má ale lépe odolávat nedotáčivosti, s automatem pak přicházejí i pádla pod volantem.
Modernizace vlajkové lodi Opelu, která se ukáže na letošním frankfurtském autosalonu i s verzí Country Tourer patří mezi ty menší. Proto také Němci příliš neotáleli se začátkem přijímání objednávek a Insignia 2014 tak už dokonce zná i své české ceny. Jednu verzi ale po celou dobu vynechávali - vrcholné provedení OPC, kterému se v inovované verzi rozhodli dopřát samostatnou premiéru, a to právě dnes.
Ani v jejím případě ale nečekejte revoluci, rozhodně ne zvenčí. Na karoserii jsou jasně viditelné prakticky jen nové nárazníky na obou koncích, pozornější si všimnou i přepracovaných světel. Německá automobilka však mnohem více úřadovala na technice, zvláště v oblasti zadní nápravy. Nových je zde prý na 60 procent komponentů, přičemž důraz při ladění byl kladen hlavně na potlačení hluků a vibrací. Modifikovaná stabilizační kontrola má pak pro změnu redukovat tendence vozu k nedotáčivosti.
Vyjma těchto změn se odlišného naladění dočkaly tlumiče FlexRide, zbytek mechaniky ale již zůstává při starém. O pohon vozu se tak nadále stará 2,8litrový šestiválec, který produkuje 325 koní a 435 Nm točivého momentu. S touto silou zabere sedanu stovka 6 sekund, zatímco kombi Sports Tourer je o tři desetinky pomalejší. Standardní nejvyšší rychlost pak zůstává nadále omezena na 250 km/h, při koupi sady OPC Unlimited ovšem vzroste na 270 km/h, respektive 265 km/h.
V takové chvíli přijdou vhod brzdy Brembo, i ty jsme však v nabídce Opelu Insignia OPC evidovali již před faceliftem, stejně jako pohon všech kol nebo sedadla Recaro uvnitř. Přepracován byl ovšem přístrojový štít i středová konzole, kterou lze vybavit osmipalcovým displejem. Na tom lze přitom vyčíst info o teplotách, tlaku či dokonce o bočním přetížení. I ten jsme však viděli dříve.
Nejzásadnější novinkou v interiéru se tak jeví pádla řazení, která lze za příplatek spojit s automatickou převodovkou. Řidiči přitom mají umožnit manuální volbu i při aktivovaném automatickém režimu, při 12sekundové nečinnosti ale systém opět přejde na samočinné řazení. Toť pro letošní Frankfurt vše, alespoň v případě verze OPC. Více novinek lze tak očekávat spíše od už zmíněného modelu Country Tourer, který se na autosalonu představí podrobněji.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.









Opel Insignia OPC následuje modernizace standardního modelu, kromě nárazníků, jiné zadní nápravy a pádel pod volantem ale mnoho novinek nepřiváží
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva