Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC Unlimited Edition: dost bylo omezovače rychlosti
16.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud toužíte po výletu za hranice rychlostních mezí všedních dnů, můžete nyní osedlat i Insignii OPC. Její edice Unlimited dosáhne až na 270 km/h.
Omezovač rychlosti je zvláštní nápad, který se kdysi zrodil v hlavách šéfů Německých automobilek. Ať už je prezentován jakkoli, zdá se být typickým výplodem politické korektnosti - snad aby výrobcům nebylo vyčítáno, že se jejich vozy mohou po rychlostními limity převážně nesvázaných německých dálnicích (jak dlouho ještě...) prohánět zcela nepřiměřeným tempem, nadělili jim raději omezovače na 250 km/h. A to je rychlost, kterou si velká část Němců dokáže představit jako ještě rozumnou a obhajitelnou pro svižné dálniční přesuny.
Některé německé automobilky ale tuto hru nikdy nehrály (třeba Porsche) a ani ty zbylé ji vždy nebraly tak docela vážně. Třeba Audi své R8 neomezuje vůbec, v jiných případech si můžete připlatit za to, že je omezovač rychlosti posunut o pár desítek kilometrů v hodině výše (Audi, BMW, Mercedes). Zvlášť poslední zmíněný připad ukazuje, jak pokrytecké jednání automobilek je, když si nechají zaplatit často i tisíce Eur za to, že změní softwarové nastavení vozu, jehož jsou samy strůjcem.
Pozoruhodné navíc je, že časem se k německým automobilkám přidala i většina „neněmeckých” firem a na celém světě tak dnes existuje jen hrstka zpravidla supersportovních aut, která omezovač na metě 250 km/h nemají. A to platí nejen pro Německý trh. Inu, dvě stě padesát je prostě dost a více přece nikdo rozumný jezdit nepotřebuje, že...
Mezi takto omezenými auty dosud figuroval i Opel Insignia OPC, který má se svými 325 koňmi výkonu na víc než 250 km/h, přesto se ve svém letu musel spokojit se „zásekem” na této hranici. Nově se ale i Opel přidal do zástupu těch, kteří vám dovolí připlatit si za odstranění omezovače a takto „upravený” vůz dokonce nazývá zvláštní edicí.
Novinka se celým jménem nazývá Insignia OPC Unlimited Edition a svou jedinou faktickou přednost tedy skrývá již v názvu. Odstraněním omezovače rychlosti se maximálka nejsilnější Insignie posune k rovným 270 km/h a to výlučně v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Naopak ve volbě karoserie limitováni nebudete a neomezené auto roku si můžete pořídit jako sedan, liftback i kombi.
Aby vám nebylo líto, že za své peníze navíc nedostanete nic jiného než jeden programátorský zásah, vyznačuje se Unlimited Edition také modrým logem Brembo na stejnojmenných brzdách (ty se zřejmě fakticky neliší od těch standardních) a jiným designem palubních přístrojů. Aby podpořil její prodeje, připravuje Opel také zvláštní provedení s matně černým lakováním ve stylu edice RS500 Fordu Focus RS, více o tomto chystaném provedení ale zatím nevíme.
Připomeňme, že Insignia OPC je vybavena motorem 2,8 V6 přeplňovaným turbodmychadlem typu twin-scroll, který dává až 325 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu. Vůz dokáže i díky standardně dodávanému pohonu všech kol v závislosti na typu karoserie zrychlit na stovku za čas mezi 6,0 a 6,6 sekundy, kombinovaná spotřeba paliva pak činí 10,6 litru benzinu na 100 km pro sedan a liftback a 11,0 litru pro kombi.
Pokud byste po Unlimited Edition Insignie zatoužili, její prodeje začnou již tento měsíc v Německu za cenu startující na 48 605 Eurech (cca 1,2 milionu Kč). Zda bude toto provedení dostupné i u nás zatím nevíme.
A pokud se pohybujete v přece jen klidnějších vodách, přečtěte si náš test Opelu Insignia v provedení 2,0 CDTI.
Opel Insignia OPC Unlimited Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999