Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Mokka X: facelift si pohrál se vzhledem i výbavou, přinesl 152 koní
4.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná Mokka se pyšní novou jedna-čtyřkou, jež je spřažena s automatem a systémem 4x4. Dorazilo i více bezpečnostních systémů.
Opel Mokka je jedním z nejúspěšnějších malých SUV na trhu. Během tří let si jej objednalo již více než půl milionu zákazníků, ve své kategorii tak jen o pověstný chloupek zaostává za Renaultem Captur. Tento fakt by německá automobilka velmi ráda změnila, pročež nám v Ženevě představí faceliftované provedení. To se pyšní novým přídomkem „X“, jenž má zdůraznit schopnosti na jakémkoliv povrchu, tedy nikoliv jen na silnici, ale také mimo zpevněný asfalt. Kromě toho můžeme počítat také s poladěným vzhledem a motory.
My se budeme věnovat nejprve designu, který nově profituje především z nové čelní masky. K ní se přidávají adaptivní LEDky, diodami je ovšem možné za příplatek osadit také zadní partie. A samozřejmě nechybí ani v případě denního svícení. Mimo to je možné počítat s pozměněnou paletou barev, ve které přibyly odstíny Amber Orange nebo Absolute Red, za dalšími novinkami je ale již třeba vyrazit do interiéru.
V kabině se objevuje přepracovaná palubní deska, jež si mnohé bere z nové generace Opelu Astra, a počítá se sedmipalcovým nebo osmipalcovým dotykovým displejem. Souběžně s tím přišla Mokka o několik tlačítek, ve výsledku tak působí čistším a tedy prémiovějším dojmem. K dispozici jsou pak i dvě verze multimediálního systému IntelliLink nabízející kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto.
Po stránce bezpečnostní se Mokka X nově chlubí vylepšenou čelní kamerou Opel Eye, která počítá se zobrazením ve vyšším rozlišení a lepším zpracováním výsledného obrazu. Změnami prošla také detekce dopravního značení, mimo to nechybí ani varování před kolizí s vpředu jedoucími vozy nebo monitoring jízdních pruhů, který je automaticky aktivován po překročení rychlosti 60 km/h.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde benzinové agregáty nově zastupuje přeplňovaná jedna-čtyřka naladěná na 152 koní. Spřažena je se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Primárně je poháněna přední nápravu, zadní se připojuje prostřednictvím elektromagneticky ovládané spojky.
V případě dieselových motorů je možné počítat s 1,6litrovou jednotkou, která byla naladěna na 110 nebo 136 koní. Data o jízdní dynamice a spotřebě se nejspíše vůči dřívějšku nezmění, namísto zbytečného spekulování ale raději počkáme na ženevskou tiskovou konferenci, kde budou oznámeny veškeré podrobnosti. Ceny ale nejspíše budeme znát až blíže k podzimnímu zahájení prodeje.













Opel Mokka X se po faceliftu vizuálně příliš nezměnil, více novinek než na karoserii najdeme v rámci výbavy a motorového prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Jeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před hodinouKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 3 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva