Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel ukončí trápení Insignie ve střední třídě, místo ní nabídne docela jinak koncipované auto
4.1.2022 | Petr Prokopec
Z nebes až na samé dno se během 20 let prodejně propadly Opely střední třídy. Ani poslední Insignia po faceliftu neválí, a tak Němci řekli: „Schluss!” To neudiví, její plánovaná nepřímá náhrada ale poněkud překvapuje svou nenápaditostí.
Poslední dobou není těžké dojít k závěru, že automobilky neví, co dělají. Na jedné straně totiž odhalují jednu elektrickou novinku za druhou, na straně druhé nicméně hatchbacky, sedany, kombíky a další tradiční karosářské styly nahrazují SUV. S nimi je přitom spojena horší aerodynamika i vyšší hmotnost, a tedy vyšší spotřeba i emise - ať už je přepočítáte do čehokoli či započtete kamkoli, pohyb takových aut je zkrátka energeticky náročnější. Do jisté míry zde tedy máme začarovaný kruh, ze kterého nelze uniknout, ovšem stačí vsadit na pohon, jehož emise jsou započítávány výrobcům elektřiny a rázem je vyhráno.
Přesně tímto směrem se hodlá ubírat Opel, který po vzoru Citroënu či Fordu nahradí vrcholný model Insignia. Ten je dnes k mání jako sedan či kombík, jeho nepřímou náhradou se ale stane právě SUV. Taková karosářská varianta by pochopitelně značce přinesla zmiňovanou vyšší hmotnost i horší aerodynamiku, a tedy reálnější hrozbu pokuty ze strany Evropské unie za nesplnění emisních standardů. A právě proto novinka usedne na platformu eVMP, která umožňuje zástavbu elektrického pohonu.
Opel by přitom u své vlajkové lodi měl nabídnout několik paketů baterií s kapacitou od 60 do 100 kWh a udávaným dojezdem 400 až 650 km. Souběžně s tím by mělo být k dispozici i větší množství motorizací, kdy základem bude jeden elektromotor roztáčející přední kola 135 koňmi, zatímco na vrchol vystoupá dvoumotorové provedení naladěné na 340 koní. Ty pak logicky zamíří na obě nápravy, neboť každou si vezme na povel jedna jednotka.
Vyjma plně elektrických verzí má německá automobilka přivést do hry rovněž plug-in hybridy, u nichž dojde na spojení benzinové jedna-šestky, elektromotoru a lithium-iontových baterií. Základem nabídky se pak stanou mild-hybridní varianty, jenž Opel vyvíjí ve spolupráci s belgickou firmou Punch Powertrain. S čím nicméně již rozhodně nemůžeme počítat, to jsou ryze benzinové agregáty, stejně jako ty dieselové, které SUV sluší především.
Tímto posunem pochopitelně dojde ke zdražení, a to nejspíše dost podstatnému. Stačí se totiž jen podívat na rozdíl v cenách benzinového a hybridního Opelu Grandland X. První zmíněný startuje se slevou na 509 tisících korunách, zatímco druhý je k dispozici od 940 tisíc Kč. Kompenzovat to sice zčásti bude vyšší výbavou, stejně jako lze počítat s 224 koňmi místo 130, ovšem to takřka dvojnásobnou cenu ospravedlní jen stěží.
Grandland (jakkoliv vypadá mohutně) je přitom pouze 4,5 metru dlouhý a počítá s 2,67metrovým rozvorem, zatímco stávající Insignia dostala do vínku téměř pětimetrovou délku a rozvor 2 849 milimetrů. K mání je pak od 709 990 Kč, což znamená, že nová generace bude jako mild-hybridní SUV začínat daleko za hranicí jednoho milionu korun. A na 340koňový elektromobil by vám tak nemuselo stačit ani 1,5 milionu Kč.
Zdražuje se dnes na všech úrovních, tento skok by ovšem zákazníci Opelu nemuseli skousnout. Na šetření ale na druhou stranu mají ještě docela dost času, neboť Insignia předloni prošla modernizací a jako taková tedy ještě dva roky v prodeji vydrží. SUV by tak mohlo dorazit až někdy v roce 2024, přičemž předvojem se stane podobně koncipovaný Peugeot 5008. Na prodeje jsme zvědavi, nyní se Opel ve střední třídě jen trápí - ještě v roce 1997 prodal v Evropě 384 885 Vecter, loni dodal zákazníkům pouhých 21 133 Insignií. Přijít o skoro 95 % zákazníků během 24 let, to už je něco.
Opel Insignia předloni prošel faceliftem, jenž ho má udržet přitažlivým po zhruba tři roky. Foto: Opel
Nástupcem se stane velké SUV, které se postaví nad stávající Grandland X. Ten je přitom s hybridní jednotkou o více než 400 tisíc korun dražší než základní spalovací verze. Foto: Opel
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 6 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 8 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 9 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 11 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva