Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i20 N se začíná rýsovat, divizi N povede inženýr BMW M
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ ilustrace) Ostré třídvířko by se za pomoci Alberta Biermanna mělo stát lídrem svého segmentu. Stejný úspěch Korejci očekávají od všech novinek.
Korejská automobilka Hyundai již v předminulém roce oznámila, že zakládá divizi N, pod jejíž taktovou budou vznikat ostré deriváty běžných modelů. Mimo to pak bude mít oddělení dohled také nad závodním programem. Dosud jsme přitom mohli spatřit pouze ty deriváty, které jsou určeny ke klání v rámci šampionátu WRC, pročež jsou očekávání na silniční model našponována k prasknutí. Maďarský nadšenec X-Tomi Design pak na nové ilustraci naznačuje, jak by takový model mohl vypadat.
Vychází se samozřejmě z nedávno odhaleného Hyundai i20 Coupe. Tedy třídvířka, jež dostalo rozměrná kola a s nimi související mohutnější brzdy, sportovní nárazníky a modrý lak s kontrastním červeným proužkem na přídi. Počítat pak můžeme i se sníženým a přitvrzeným podvozkem nebo několika doplňky v interiéru, jimž budou dominovat sportovní sedadla a nejspíše i volant se zploštělou spodní částí.
Potud ale příslib věcí budoucích. Aby přitom dané plány došly skutečného naplnění a nezklamaly ona výše zmíněná očekávání, angažovalo Hyundai do čela oddělení N vedoucího inženýra divize BMW M Alberta Biermanna. Ten by nyní měl namísto v Mnichově usednout ke stolu v jihokorejském Namyangu, odkud povede vývoj nejenom této konkrétní novinky, ale veškerých sportovních projektů značek Hyundai a Kia.
Kromě vrcholných verzí se ovšem Biermann bude věnovat také mainstreamovému jádru, u kterého by do budoucna mělo dojít ke zlepšení ovladatelnosti, bezpečnosti i redukci hluku a vibrací. Obě značky nemají zrovna malá očekávání, neboť dodávají, že všechny nově vyvinuté modely mají být technologickým lídrem v rámci jízdní dynamiky a komfortu ve svém segmentu.
Biermann, který u BMW M strávil sedm let, si je ovšem ambicemi automobilek zjevně vědom, neboť dodává, že na výzvu se velmi těší. Uvidíme tedy, jak se mu u „eNka“ povede a především, jaké novinky pod jeho taktovkou vzniknou.

Nová neoficiální ilustrace Hyundai i20 Coupe N vychází z třídvířka...
...v minulosti jsme tu však již měli i pětidveřovou verzi
Zdroj: Car Advice, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejčtenější články
Evropské automobilové firmy kapitulovaly: „Cíle v oblasti emisí CO2 jsou nedosažitelné,” stojí v dopise adresovaném EU
28.8.2025Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
28.8.2025Nový VW T-Roc je venku a vypadá dobře, jeho nabídka motorů i kabina jsou ale po všech slibech zklamání
28.8.2025Německé automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
28.8.2025Skončila jedna velká éra. Za Godzillou se zavřela voda, zůstává po ní jenom prázdnota
28.8.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 11:04 - jerry
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 17:38 - Sato
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch