Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai N: sportovní divize představena, na silnici zanechá otisky již za měsíc
10.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská značka společně se sportovním oddělením odhalila i jeho první vlaštovku. Model i20 WRC si přitom ostrý soutěžní debut odbude v Monte Carlu.
O sportovní korejské divizi se dnes nezmiňujeme poprvé. Na rozdíl od našeho předchozího příspěvku však již víme, že ponese název Hyundai N, přičemž dané písmeno odkazuje na vývojové centrum značky v Namyangu. Tam však vrcholné závodní a sportovní modely vznikat nebudou, taktovku nad nimi totiž přebírá oddělení značky sídlící v německém Alzenau poblíž Frankfurtu. Tedy ta samá divize, se kterou Korejci vstupují do světa WRC.
První ostré představení přitom není daleko, neboť Hyundai i20 WRC bude bojovat o příčky nejvyšší již v lednu na Rallye Monte Carlo. Identifikovat jej přitom budete moci nejen podle modrošedé karoserie, ale především podle generálního sponzora, kterým se stává Shell. Proto se ostatně spodní část vozu ohákla do červeného. Logo N symbolizující novou divizi je pak jasně viditelné na jakémkoliv podkladu.
Bližší specifikace ale již Hyundai tají, což se netýká pouze soutěžního provedení, ale také ostrých modelů určených pro veřejné silnice. U nich je nejasné i datum uvedení, podle vedení však jejich příchod má upevnit pozici automobilky na evropských trzích a zároveň zvýšit podíl ze stávajících 3,5 procent na 5 procent v roce 2020, přičemž kromě nových zákazníků jde Hyundai také o loajalitu těch stávajících.
„O divizi N se více rozhovoříme příští rok. Nosnou myšlenkou je ovšem spojení mezi vývojovým centrem v Namyangu a sportovním oddělením v Alzenau, kde by veškeré nápady inženýrů byly aplikovány na speciální modely,“ zmínil jediné konkrétní informace Michel Nandan, šéf oddělení Hyundai Motorsport.
Na detaily si tedy budeme muset pár měsíců počkat. Na co se ovšem dá vsadit, jsou časté zmínky o Severní smyčce Nürburgringu. Korejská automobilka totiž v září letošního roku otevřela poblíž Zeleného pekla své nové technické oddělení. Že by se tedy Hyundai stalo držitelem nějakého rekordu? No, nic není nemožné.
Hyundai i20 WRC je první vlaštovkou nové divize N. Ta by se v budoucnu měla podílet také na ostrých silničních modelech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva