Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Zonda 760 X: nesmrtelná Zonda se ohákla do tyrkysu, míří asi do Číny
4.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další „poslední Zonda“ dostala také tyrkysový interiér, pod kapotou pak bublá 7,3litrový motor V12 o výkonu 760 koní. Spojen je se sekvencí.
Historii modelu Zonda asi nemusíme nějak obšírně vysvětlovat. Prvotina Horacia Paganiho prošla od roku 1999, kdy byla představena, opravdu dlouhou evolucí. Z prvních verzí zvaných C12 se tak postupně vyklubala finální série 760. Té podlehl i Lewis Hamilton, přičemž každý nový exemplář měl či spíše mohl být tím posledním. Sám Horacio Pagani ale už dříve řekl, že novou Zondu postaví kdykoli, kdy o ni bude zájem a zjevné nelhal. Asi bude jednoduše nesmrtelná, zájemců s tučným kontem se asi vždy dost.
Nově tu tedy máme provedení 760 X, které s největší pravděpodobností dostalo tu samou mechaniku, jako zbytek série. Za sedadly tedy trůní 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec AMG, který na zadní kola posílá 760 koní. Spojen je přitom se sekvenční převodovkou, což je vůči zmíněnému Hamiltonovu vozu zásadní rozdíl - pilot Mercedesu má totiž k dispozici manuální řazení.
Unikátní je pak tyrkysový lak, který je synonymem pro katarskou královskou rodinu. Ze zákulisí značky ovšem zaznívá, že tam ale nová Zonda nezamíří - místo toho si ji měl pořídit anonymní kupec z Číny. V tomto směru ovšem hlavu na špalek pokládat nebudeme, zvláště když prostředkem vozu se táhne italská trikolora, která by mohla odkazovat na zcela jinou národnost majitele.
Tuto záležitost ale nechme být a projděme si ještě zbytek prvků, kterými je toto provedení výjimečné. Opět u toho přitom bude modrá barva, která se podívala na koncovky výfuků i brzdové třmeny. Stejným odstínem pak byla čalouněna i kabina, přičemž jemné kůži dělají společnost dekory z karbonových vláken a anodizovaného hliníku.
Stejnou úpravou se pyšní i litá kola, ta však již přicházejí ve standardním designu. Více informací bohužel není k mání, dorazit by ovšem mohly ve chvíli, kdy Horacio Pagani vůz předá jeho majiteli.
















Další „poslední“ Pagani Zonda se zvenčí i zevnitř ohákla do tyrkysu. Pod kapotou pak nabízí 760 koní
Zdroj: Prototype0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB