Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) V Goodwoodu se v rámci nekonečného automobilového příběhu právě představuje další z řady modelů Pagani Zonda.
Jakoby si Horacio Pagani uvědomoval, že nová Huayra je ve srovnání se Zondou svým vzhledem a zvukovým projevem poněkud civilizovaným supersportem, a tak si všemožnými způsoby hledá příležitosti, jak ve výrobě udržet obě. Občasné objednávky, jako třeba model 760 LH pro Lewisa Hamiltona, drží Zondu při životě a na očích veřejnosti a o nic jiného asi nejde jejím tvůrcům ani na letošním Festivalu v rychlosti v Goodwodu.
Že se zde má další nová Zonda - tentokrát s označením R Evo - ukázat, jsme věděli již v malém předstihu a dnešní první fotografie, video z britské akce i první materiály přímo Pagani tuto domněnku potvrdily. Jenže i když se jedná o oficiální odhalení, pořád přesně nevíme, jaká technika by se měla ukrývat pod celokarbonovou karoserií.
Podle dostupných informací a částečných dohadů by měl být před zádní nápravou opět usazen atmosférický vidlicový dvanáctiválec M120, původem ze závodního Mercedesu CLK-GTR. Z objemu 6,0 litru konstruktéři vydolovali 760 koní, které zpracovává a prostřednictvím samosvorného diferenciálů posílá na zadní kola sekvenční převodovka Xtrac.
Inženýři vylepšili aerodynamiku a přítlak auta dodatečnou montáží nových spoilerů, což demonstruje třeba malé křídlo namontované ve spodní části středového stojanu „žehlícího prkna“ zajišťujícího adekvátní grip zadních kol nazutých do slicků. Pagani Zonda R Evo je opět pouze okruhový speciál bez homologace opravňující vyjet s ním na veřejné silnice, to snad ale při pohledu na skoro neexistující světlou výšku podvozku nemusí budoucího majitele ani mrzet. Zvláště když má jít o budoucího pokořitele předchozího rekordu s časem 6:47 vytvořeného na Severní smyčce německého Nürburgringu kým jiným než původní Zondou R.
Abychom mohli doplnit bližší technické detaily Zondy R Evo, bude muset být Horacio trochu sdílnější, zatím můžeme sloužit alespoň drbem, podle kterého bude o víkendu zabírat místo řidiče bývalý závodní pilot Mercedesu Bernd Schneider. Vše důležité rádi doplníme, jakmile to vejde ve známost.






















Těžko říci, jak moc je to využitelné třeba na technické trati plné zatáček, ale Zonda R Evo má analogový otáčkoměr integrovaný přímo do středu volantu
Zdroje: Pagani, GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 8 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před hodinouNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 2 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 4 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 5 hodinamiZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 14:09 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Onboard videa 08.21. 11:42 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda