Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty

Ambice tureckého prezidenta Erdogana jsou nemalé, a tak se už dříve pochlubil záměrem prodávat první turecká auta i mimo jejich domácí trh. Namířeno pak zjevně mají i do Ruska, což velké ambice jen podtrhuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty

1.9.2020 | Petr Prokopec

Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty

/

Foto: FIPS

Ambice tureckého prezidenta Erdogana jsou nemalé, a tak se už dříve pochlubil záměrem prodávat první turecká auta i mimo jejich domácí trh. Namířeno pak zjevně mají i do Ruska, což velké ambice jen podtrhuje.

Rusko není zemí, která by byla elektromobilům zaslíbená. Nejde tu ani tak o nedostačující infrastrukturu či kupní sílu tamních obyvatel, obojí se může časem změnit, zejména klimatické podmínky ale elektrickým autům v Rusku nepřejí. Průměrné teploty jsou na většině území velmi nízké, což znamená, že značná část energie a tedy dojezdu padne na vyhřívání baterií a interiéru. Není tedy vlastně nikterak překvapivé, že Rusové alternativní pohon odmítají. Řada automobilek má ale nicméně pocit, že stejně jako politici dokáže poručit větru a dešti, a proto s elektromobily chtějí prorazit i tam.

V tomto kontextu snad ani nepřekvapí, že ruský trh je zamýšlen jako další cíl výrobků nové turecké značky TOGG. Ta byla světu představena na sklonku loňského roku, přičemž nedávno oznámila, že kromě své domoviny začne v prvním sledu svá elektrická auta nabízet v Německu. I to je vzhledem k etablovanosti domácích značek a konkurenci, která v Německu panuje, velmi ambiciózní, velikost trhu, výše dotací na elektrická auta, zahušťující infrastruktura a silná turecká komunita ale tyto záměry podporují. Rusko je přece jen jiná káva.

Přesto je zjevné, že Turci s Ruskem počítají. Dosvědčuje registrace podoby interiéru prvních TOGGů (a zřejmě nejen toho), která byla provedena u ruského federálního institutu pro ochranu průmyslového vlastnictví (FIPS). Jde o už známý design loni odhalených aut, což nepřekvapí, neboť měly ukazovat první modely v jejich už předprodukční podobě a jinou možná Turci zatím hotovou ani nemají.

Vidíme tedy, že auta dále počítají s kamerami místo klasických zpětných zrcátek, což se může a nemusí stát produkční realitou. Obrazovky pro kamery jsou přitom jen dvěma z celkových šesti displejů, z nichž jeden je určen klimatizaci a jeden spolujezdci. Displeji Turci uvnitř opravdu nešetřili.

TOGG chystá pět různých karosářských verzích postavených na téže platformě a používajících tutéž techniku. U sedanu, hatchbacku, dvou SUV a jednoho MVP tak bude na výběr buď jednomotorová verze s 200 koňmi a pohonem zadních kol či dvoumotorové provedení s 400 koňmi a pohonem 4x4. První má stovku zvládnout za 7,6 sekundy, druhá za 4,8 sekundy.

Odlišné budou rovněž pakety baterií, očekávat tak lze buď dojezd 300, nebo 500 kilometrů. Dobití na 80procentní kapacitu by pak mělo zabrat méně než 30 minut. Suma sumárum tak jde o prakticky tytéž parametry, jakými se chlubí i mnohá konkurence se zvučnějšími jmény. Bez nízkých cen tedy nejspíše TOGG nemá šanci prorazit, zvláště pak v Rusku. Turci by ale zřejmě museli objevit něco zázračného, aby ceny elektrických aut dokázali srazit podstatně pod úroveň konkurence, proto o jejich obchodním úspěchu máme dále své pochybnosti.


Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 1 - TOGG interier 2020 rusky patentovy urad 01Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 2 - TOGG interier 2020 rusky patentovy urad 02
Ruský patentový úřad publikoval registrované snímky interiéru vozů značky TOGG. Zdá se tedy, že turecké elektromobily mají vyhlédnutou další destinaci. Foto: FIPS

Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 3 - Togg turecka auta prvni 01Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 4 - Togg turecka auta prvni 02Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 5 - Togg turecka auta prvni 03Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 6 - Togg turecka auta prvni 04Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 7 - Togg turecka auta prvni 05Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 8 - Togg turecka auta prvni 06Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 9 - Togg turecka auta prvni 07Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 10 - Togg turecka auta prvni 08Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 11 - Togg turecka auta prvni 09Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 12 - Togg turecka auta prvni 10Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 13 - Togg turecka auta prvni 11Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 14 - Togg turecka auta prvni 12Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 15 - Togg turecka auta prvni 13Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 16 - Togg turecka auta prvni 14Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 17 - Togg turecka auta prvni 15Patentová registrace odhalila další plány Turků s jejich prvním domácími auty - 18 - Togg turecka auta prvni 16
Ve srovnání s loni představenými vozy na změny evidentně nedošlo, alespoň prozatím. Foto: TOGG

Zdroj: Auto Mail.ru

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše