Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 v detailech: terénu se prý nebojí, prim ale hraje vzhled a výbava
18.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský crossover dorazí jen s maloobjemovými čtyřválci a tříválci, bude ale velmi lehký. Vyšší standardní výbavu pak doplní řada ozdobných prvků.
Příchod nového francouzského crossoveru na trh je již na spadnutí. Do showroomů by totiž nový Peugeot 2008 měl zamířit krátce po skončení ženevského autosalonu, kde se očekává výstavní debut. Není proto divu, že značka svou novinku virtuálně plně odhalila už nyní. Z předchozích dílčích představení, úniků a vlastních domněnek sice již tak nějak víme, co lze očekávat, přinejmenším interiér jsme si ale zatím mohli prohlédnout jen velmi letmo.
Právě u interiéru tak můžeme začít. Podle očekávání se v něm objevuje palubní deska snad kompletně převzatá z hatchbacku 208, která od druhého stupně výbavy počítá s přítomností 7palcového dotykového displeje, jehož součástí je systém Peugeot Connect Apps komunikující např. se sociálními sítěmi Facebook a Twitter. Mimo to francouzské novince nechybí madlo ruční brzdy inspirované leteckými kniply, české zájemce bude ale zřejmě více zajímat objem zavazadlového prostoru. Ten ve standardu nabízí 360 litrů, krom toho je k mání i 22litrová schránka pod podlahou, v případě sklopení zadních sedadel pak dostanete až 1 194 l objemu.
Výbavovým standardem je i šest airbagů a v základu nebudou chybět ani všemožní pomocníci od ASR, CDS, ESP, EBD a BAS až po systém usnadňující rozjezdy do kopce. V rámci příplatkové výbavy pak můžete sáhnout třeba po rozměrné panoramatické střeše či celé řadě žlutých, oranžových a růžových dekorů, jimiž lze ozdobit exteriér. Pro boční prahy, střešní ližiny, masku, zpětná zrcátka či výdechy klimatizace nebo kliky dveří je pak možné zvolit kontrastní barvu oproti zbytku karoserie. V kombinaci s modrým diodovým podsvícením tak nový Peugeot 2008 může hrát všemi barvami.
Vrátíme-li se k elementárním faktům, pak po stránce rozměrů novinka oproti hatchbacku 208 narostla o nějakých 20 centimetrů do délky (celkem 4 159 mm) a 10 cm do výšky (na 1 556 mm). Rozvor 2 538 mm a šířka 1 739 mm však zůstávají identické. Ve srovnání s dárcovským vozem se ovšem příliš nezměnila hmotnost, namísto 975 kg, které vykazuje Peugeot 208 s litrovým motorem, tak crossover 2008 váží v nejskromnějším provedení 1 045 kg. A to je pořád dost málo.
Tuto hmotnost má navíc přisouzenou už výkonnější motor, a sice tříválec 1,2 VTi naladěný na 82 koní, s nímž vůz dosahuje spotřeby 4,9 l/100 km. Mimo to můžete mezi benzinovými pohonnými jednotkami sáhnout ještě po čtyřválci 1,6 VTi (120 koní, 5,8 l/100 km), v druhé fázi prodeje pak nebudou chybět ani přeplňované verze 1,2litrového motoru vykazující 110 nebo 130 koní.
Pro milovníky nafty je připraven 1,6litrový turbodiesel naladěný na 92 nebo 115 koní. V případě slabšího výkonu je přitom možné zvolit i robotizovanou převodovku 2Tronic, s níž přichází spotřeba 4,2 l/100 km, manuál je o dvě desetinky žíznivější. Ručně řazená převodovka je pak jedinou volbou pro silnější diesel, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 4,6 l/100 km.
Auto bude doma pochopitelně hlavně na silnici, Peugeot ale podle svých slov myslel i na průchodnost terénem, kterého se 2008 vůbec nebojí. K dispozici je tedy pouze pohon předních kol, o lepší přesun výkonu na zemský povrch touto cestou ale má starat řešení jménem Grip Control, které vám umožní výběr pěti přednastavených režimů (standardní, sněžný, písečný, off-roadový a bez ESP). Pravděpodobně bude jen různými způsoby přibrzďovat přední kola (co by také jiného dělal...), k dispozici na každý pád tento systém bude s šestnácti i sedmnáctipalcovými koly.
Ceny i jízdní dynamiku zřejmě Peugeot oznámí až v Ženevě, to zřejmě abychom se měli do Švýcarska na co těšit...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nový Peugeot 2008 bude k mání krátce po ženevském autosalonu. Na výběr budou tři turbodiesely a dva benzinové motory, ke kterým později přibudou přeplňované tříválce 1,2 o výkonu 110 nebo 130 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz