Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 v detailech: terénu se prý nebojí, prim ale hraje vzhled a výbava
18.2.2013 | Petr Prokopec | 16 příspěvků
Francouzský crossover dorazí jen s maloobjemovými čtyřválci a tříválci, bude ale velmi lehký. Vyšší standardní výbavu pak doplní řada ozdobných prvků.
Příchod nového francouzského crossoveru na trh je již na spadnutí. Do showroomů by totiž nový Peugeot 2008 měl zamířit krátce po skončení ženevského autosalonu, kde se očekává výstavní debut. Není proto divu, že značka svou novinku virtuálně plně odhalila už nyní. Z předchozích dílčích představení, úniků a vlastních domněnek sice již tak nějak víme, co lze očekávat, přinejmenším interiér jsme si ale zatím mohli prohlédnout jen velmi letmo.
Právě u interiéru tak můžeme začít. Podle očekávání se v něm objevuje palubní deska snad kompletně převzatá z hatchbacku 208, která od druhého stupně výbavy počítá s přítomností 7palcového dotykového displeje, jehož součástí je systém Peugeot Connect Apps komunikující např. se sociálními sítěmi Facebook a Twitter. Mimo to francouzské novince nechybí madlo ruční brzdy inspirované leteckými kniply, české zájemce bude ale zřejmě více zajímat objem zavazadlového prostoru. Ten ve standardu nabízí 360 litrů, krom toho je k mání i 22litrová schránka pod podlahou, v případě sklopení zadních sedadel pak dostanete až 1 194 l objemu.
Výbavovým standardem je i šest airbagů a v základu nebudou chybět ani všemožní pomocníci od ASR, CDS, ESP, EBD a BAS až po systém usnadňující rozjezdy do kopce. V rámci příplatkové výbavy pak můžete sáhnout třeba po rozměrné panoramatické střeše či celé řadě žlutých, oranžových a růžových dekorů, jimiž lze ozdobit exteriér. Pro boční prahy, střešní ližiny, masku, zpětná zrcátka či výdechy klimatizace nebo kliky dveří je pak možné zvolit kontrastní barvu oproti zbytku karoserie. V kombinaci s modrým diodovým podsvícením tak nový Peugeot 2008 může hrát všemi barvami.
Vrátíme-li se k elementárním faktům, pak po stránce rozměrů novinka oproti hatchbacku 208 narostla o nějakých 20 centimetrů do délky (celkem 4 159 mm) a 10 cm do výšky (na 1 556 mm). Rozvor 2 538 mm a šířka 1 739 mm však zůstávají identické. Ve srovnání s dárcovským vozem se ovšem příliš nezměnila hmotnost, namísto 975 kg, které vykazuje Peugeot 208 s litrovým motorem, tak crossover 2008 váží v nejskromnějším provedení 1 045 kg. A to je pořád dost málo.
Tuto hmotnost má navíc přisouzenou už výkonnější motor, a sice tříválec 1,2 VTi naladěný na 82 koní, s nímž vůz dosahuje spotřeby 4,9 l/100 km. Mimo to můžete mezi benzinovými pohonnými jednotkami sáhnout ještě po čtyřválci 1,6 VTi (120 koní, 5,8 l/100 km), v druhé fázi prodeje pak nebudou chybět ani přeplňované verze 1,2litrového motoru vykazující 110 nebo 130 koní.
Pro milovníky nafty je připraven 1,6litrový turbodiesel naladěný na 92 nebo 115 koní. V případě slabšího výkonu je přitom možné zvolit i robotizovanou převodovku 2Tronic, s níž přichází spotřeba 4,2 l/100 km, manuál je o dvě desetinky žíznivější. Ručně řazená převodovka je pak jedinou volbou pro silnější diesel, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 4,6 l/100 km.
Auto bude doma pochopitelně hlavně na silnici, Peugeot ale podle svých slov myslel i na průchodnost terénem, kterého se 2008 vůbec nebojí. K dispozici je tedy pouze pohon předních kol, o lepší přesun výkonu na zemský povrch touto cestou ale má starat řešení jménem Grip Control, které vám umožní výběr pěti přednastavených režimů (standardní, sněžný, písečný, off-roadový a bez ESP). Pravděpodobně bude jen různými způsoby přibrzďovat přední kola (co by také jiného dělal...), k dispozici na každý pád tento systém bude s šestnácti i sedmnáctipalcovými koly.
Ceny i jízdní dynamiku zřejmě Peugeot oznámí až v Ženevě, to zřejmě abychom se měli do Švýcarska na co těšit...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.











































































Nový Peugeot 2008 bude k mání krátce po ženevském autosalonu. Na výběr budou tři turbodiesely a dva benzinové motory, ke kterým později přibudou přeplňované tříválce 1,2 o výkonu 110 nebo 130 koní
Diskuze 16 příspěvků
Bleskovky
- Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
před 10 hodinami - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
dnes - Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
17.1.2021 - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Výrobci záměrně zkreslují točivý moment elektrických aut, realita je úplně jiná
25.10.2020 (1) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Majitel si dal na auto lak, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, výsledek motá hlavu
10.12.2020 - Němci popsali triky, s nimiž dolují z motoru o objemu 2,0 litru neskutečných 421 koní
20.10.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 17:41 - _sulcik_
- Elektromobily a vse kolem nich 17:08 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 16:05 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 15:47 - ctrl_j
- Politický koutek 12:27 - Dix
- Offroad/SUV dělník do 150 10:22 - Snowman000
- Volkswagen obecne 09:42 - Snowman000
- Dálniční známka 2021 21:11 - Jenyk
- Nesvieti spiatočka 20:48 - hyundaiclub
- Koronavirus 13:18 - řidičBOB