Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry
10.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Peugeot 208 na našem trhu dávno není žhavou novinkou, Francouzi ale až nyní nabízejí superúspornou benzinovou verzi s mikrohybridem a automatem.
Peugeot 208 sklízí úspěchy. Doposud se však ti zákazníci, kterým se nechtělo řadit, museli spokojit s ne zrovna perfektním robotizovaným manuálem 2-Tronic, nabízeným v různých stupních výbav k benzínové dvanáctistovce a naftovým 1,4 a 1,6 e-HDI FAP. Právě benzínový motor 1,2 e-VTi o 82 koních a 118 Nm nyní můžete mít v prostředním stupni výbavy Active se systémem start and stop a automatickou převodovkou ETG5.
Nová převodovka již debutovala v nové generaci Citroënu C4 Picasso, kde měla označení ETG6. Ta tři písmena znamenají Efficient Tronic Gearbox a číslo znamená počet převodových stupňů. Peugeot 208 tedy má k dispozici pouze pětikvalt, na rozdíl od „Robocopa”.
Spolu s novou převodovkou je v nabídce také systém start and stop který má v městském cyklu snížit spotřebu až o 15 %. Ten funguje v teplotním rozsahu od -5 do 35 °C a umí restartovat motor za 0,4 vteřiny.
Start-stop je spřažen se systémem Volt Control, který u Peugeotu označují za „mikrohybrid” - alternátor nahradili elektromotorem a přidali hybridní baterii. Při zpomalování se tato baterie nabíjí a když je potřeba restartovat motor, energie zde uložená k tomu pomůže.
Tyto technologie mají samozřejmě jeden cíl - snížit papírové hodnoty spotřeby a emisí CO2. Daří se to však celkem dobře - Peugeot uvádí u tohoto nového systému kombinovanou spotřebu 4,1 litru benzínu na 100 km a emise 95 g CO2/km. Zrychlení z nuly na stovku zůstává na 14,5 s a maximální rychlost je 178 km/h.
Peugeot 208 1,2 s novou převodovkou, start-stopem a systémem Volt Control dostal ve Francii už i cenovku. Třídveřová verze začíná na 16 tisících Eur (cca 401 tisíc korun), pětidveřová varianta je o 600 Eur (15 tisíc korun) dražší. Očekáváme, že na ostatní trhy přijde tato verze záhy s odpovídajícími cenami, tedy u nás okolo 330 tisíc korun.






























Peugeot 208 dostal k benzínové dvánactistovce novou automatickou převodovku a stop-start.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 8 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
 Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před hodinou
 Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 3 hodinami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 4 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
 - BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    