Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně

Francouzská novinka kromě nízké spotřeby slibuje i pozoruhodnou hmotnost 780 kg. Díky ní a hybridnímu ústrojí má tak zvládnout stovku za 8 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně

26.8.2013 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská novinka kromě nízké spotřeby slibuje i pozoruhodnou hmotnost 780 kg. Díky ní a hybridnímu ústrojí má tak zvládnout stovku za 8 s.

Rodina Peugeotova se s dnešními novinkami opravdu rozjela - k ostrém hatchbacku 308 R a faceliftované 5008 tu totiž máme úsporný model 208 FE. Ten ovšem není takovým překvapením, neboť jsme si jej docela podrobně představili na počátku prázdnin. Nově tak můžeme pouze popsat, jak Peugeot přišel k nízké hmotnosti i spotřebě, přestože chce za volantem nabízet stejnou zábavu jako třeba jeho sourozenec, model 208 GTi.

Začít můžeme hmotností, která by oproti dárcovskému modelu (základní Peugeot 208 1,0 VTI) měla klesnout o 20 procent. Namísto 975 kg tedy máme co do činění se 780 kilogramy, přičemž značnou část diety mají na svědomí kompozitní panely. Ty kromě karoserie byly použity i na podlaze a kostře, jejíž hmotnost nově činí 227 kg namísto 295 kg.

Dále se redukovalo na oknech, která jsou z polykarbonátu namísto skla a spoří tak 50 procent hmotnosti. Z polypropylenových polymerů jsou pak vnitřní dveřní panely, jež shazují dalších 15 %, značnou úsporu představuje i unikátní řešení náprav. Namísto standardního zavěšení zde totiž máme sklolaminátové latě, jež váží pouhých 10 kg. Tedy výrazně méně než tradiční pružiny, lichoběžníky a stabilizátor.

Po stránce aerodynamické pak Peugeot pozměnil prakticky vše, co se dalo, ačkoliv základní silueta vypadá stále stejně. Čelní maska je tak oproti základu menší, i když vzduch propouští daleko více. Rozchod zadních kol pak byl na každé straně zmenšen o 20 mm, čímž došlo opět k vylepšení obtékání, samotná 19palcová kola pak dostala unikátní design, jež má rovněž pomoci s redukcí spotřeby.

Podle informací Peugeotu bychom se tak měli dočkat průměru pouhých 2,1 l/100 km, což je hodnota, kterou lze po stránce emisí CO2 vyjádřit 49 g/km. To je značný rozdíl oproti standardu, který dosahuje 4,3 l/100 km a 99 g/km - 20 g/km z toho ovšem ukrajuje zmíněná dieta, vylepšená aerodynamika a použití pneumatik s nízkým valivým odporem. Dalších 20 g/km má na svědomí hybridní systém, zatímco 10 g/km padá na vrub upravenému motoru a převodovce. Pohonné ústrojí je přitom založeno na standardním litrovém tříválci, zde byl ovšem jeho objem navýšen na 1,2 l. Výkon zůstal na standardních 70 koních, točivý moment ovšem poskočil na 120 Nm. Plynový pedál tak není třeba v laboratorních podmínkách tisknout tak vehementně.

Tato síla je navíc podpořena elektromotorem o hmotnosti pouhých 7 kg, který vychází ze závoďáku pro Le Mans. Zde je ovšem jeho výkon omezen na 30 kW v případě pohonu či na 100 kW, pokud poslouží jen jako brzdový generátor. V té chvíli přitom zásobuje baterie o hmotnosti 25 kg, které jsou společně s 20litrovou palivovou nádrží uloženy pod zadními sedadly.

Jen snížením spotřeby se ale veškeré zmíněné úpravy neprojevují. Jak totiž ohlašuje zkratka FE (Fun and Efficient), nový Peugeot 208 by měl být nejen úsporný, ale i zábavný. Zrychlení z klidu na stovku by tak mělo proběhnout za pouhých 8 sekund, což oproti základním 14 sekundám představuje značnou rezervu.

Stejně jako v případě redukce spotřeby i zde mají zhruba čtyři sekundy mít na svědomí úpravy aerodynamiky a redukce hmotnosti, zatímco zbývající dvě sekundy padají na vrub hybridního ústrojí. Tolik tedy teorie, praxe ale dozajista nebude tak optimistická jako laboratoře Peugeotu. Dá se ale předpokládat, že zrovna o reálných silnicích ve Frankfurtu řeč nebude...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 1 - Peugeot 208 FE oficialni sada 01Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 2 - Peugeot 208 FE oficialni sada 02Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 3 - Peugeot 208 FE oficialni sada 03Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 4 - Peugeot 208 FE oficialni sada 04Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 5 - Peugeot 208 FE oficialni sada 05Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 6 - Peugeot 208 FE oficialni sada 06Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 7 - Peugeot 208 FE oficialni sada 07Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 8 - Peugeot 208 FE oficialni sada 08Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 9 - Peugeot 208 FE oficialni sada 09Peugeot 208 Hybrid FE do posledního šroubku, spotřebu 2,1 litru myslí vážně - 10 - Peugeot 208 FE oficialni sada 10
Kvůli lepšímu obtékání vzduchu dostal Peugeot 208 FE i výrazný zadní difuzor

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše