Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208: projděte si na 80 fotografií a kompletní nabídku motorů
15.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeot 208 se odhalil již v listopadu, automobilka nám o něm ale v souladu s dnešními ideály řekla napoprvé jen velmi málo. Napodruhé byla sdílnější.
Nová generace francouzského lvíčete si své dosud největší chvíle slávy odbyla loni v listopadu, kdy se poprvé představila světu. Peugeot nás tehdy nechtěl dojmout jen šarmem své subkompaktní novinky, ale přidal i pár technických informací. Nebyly zdaleka úplné, zmínky o nízké hmotnosti, která zamířila výrazně dolů i přes o něco větší rozměry karoserie stojící zřejmě na podvozku použitém už u 207 (má stejný rozvor), o něco větším vnitřním prostoru a nových, velmi úsporných motorech jako ĺákadlo stačily. Nyní jsme o dva měsíce blíže ženevské premiéře a o 208 víme zase o něco více. Ale protože jsme od ní také pořád dva měsíce vzdáleni, všechno to ještě není.
Výše zmíněné přednosti 208 nám Peugeot s chutí zopakoval i v druhé části jeho postupného představování, přidal k nim ale i pár nových fotografií. Spolu s těmi předchozími už uvolněné snímky vydají na velmi solidní galerii sedmasedmdesáti fotek, nedá se ale říci, že by novější záběry přinášely něco objevného. Jsou to do značné míry stylové snímky s rozjařenou zrzkou a jakýmsi trendy jinochem, nejzajímavější z nich tak nakonec budou technické nákresy, jenž odhalují prakticky všechny informace o rozměrech karoserie i dispozicích interiéru. A dovolí také trochu nahlédnout pod kovový šat francouzské novinky.
Pod ten nás Francouzi ostatně nechali nahlédnout i jinak, když konečně zveřejnili kompletní nabídku motorů. Ta bude čítat celkem osm agregátů, pět benzinových a tři vznětové, které v kombinaci s třemi typy převodovek a mikrohybridním řešením e-HDi (jeho lepší hodnoty kombinované spotřeby stojí hlavně na systému start and stop) vytvoří pro začátek nabídku celkem deseti verzí. Jejich stručný výčet i se základními parametry najdete níže, dynamiku jednotlivých provedení zatím Peugeot tají. Sluší se dodat, že již dříve avizované nové benzinové tříválce 1,0 a 1,2 VTi budou k mání až letos v létě, stejně jako varianty 1,4 e-HDi a 1,6 THP. Na konec roku je ještě avizováno doplnění nabídky o aktivního parkovacího asistenta (vůz zkrátka zaparkuje sám).
Kompletní parametry nové 208 se zřejmě dozvíme až těsně před její březnovou premiérou v Ženevě, i níže zmíněná fakta nám ale pro tuto chvíli rozšiřují obzory.
Přehled motorizací Peugeotu 208 vč. základních parametrů
Zážehové motory
(verze, výkon, točivý moment, převodovka, kombinovaná spotřeba)
1.0 VTi, 50 kW (68 k), 95 Nm, 5MT, 4,3 l/100 km
1,2 VTi, 60 kW (82 k), 118 Nm, 5MT, 4,5 l/100 km
1,4 VTi, 70 kW (95 k), 136 Nm, 5MT, 5,6 l/100 km
1,6 VTi, 88 kW (120 k), 160 Nm, 5MT, 5,8 l/100 km
1,6 THP, 115 kW (156 k), 240/260 Nm, 6MT, 5,8 l/100 km
Vznětové motory
(verze, výkon, točivý moment, převodovka, kombinovaná spotřeba)
1,4 HDi FAP, 50 kW (68 k), 160 Nm, 5MT, 3,8 l/100 km
1,4 e-HDi FAP, 50 kW (68 k), 160 Nm, 5MT, 3,4 l/100 km
1,6 e-HDi FAP, 68 kW (92 k), 230 Nm, 5MT, 3,8 l/100 km
1,6 e-HDi FAP, 68 kW (92 k), 230 Nm, 6AT 2-Tronic, 3,8 l/100 km
1,6 e-HDi FAP, 84 kW (115 k), 270/285 Nm, 6MT, 3,8 l/100 km
Kompletní sada dosud uvolněných oficiálních fotografií Peugeotu 208
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry