Peugeot 308 R: čekali jste GTi? Francouzi jdou rovnou do R

(doplněno) Francouzská novinka se prezentuje dvoubarevným lakem, roztaženými blatníky a především výkonem 270 koní pod kapotou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 308 R: čekali jste GTi? Francouzi jdou rovnou do R

26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 308 R: čekali jste GTi? Francouzi jdou rovnou do R

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Francouzská novinka se prezentuje dvoubarevným lakem, roztaženými blatníky a především výkonem 270 koní pod kapotou.

Doplněno 13:00: Jen hodinku po úniku prvních informací a fotek pustil Peugeot svůj 308 R Concept do světa oficiálně, mnoho nového ale zatím nevíme. Můžeme dodat, že zmíněná 19" kola obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 R19 a skrývají výkonné brzy Alcon s 380mm kotouči vpředu a 330mm vzadu, jejich tloušťka je 32 resp 22 mm. Výkon motoru až 270 koní pramení z točivého momentu nejvýše 330 Nm dostupného mezi 1 900 a 5 500 ot./min. Informace o dynamice Peugeot nezveřejnil, nebál se říci, že kombinovaná normovaná spotřeba 308 R bude nižší než 6 litrů benzinu na 100 km.

Produkční úmysly zatím Francouzi nenaznačili, považujeme ale za krajně nepravděpodobné, že by šlo o pouhou show pro nadcházející autosalon ve Frankfurtu. Dnes sériový RCZ R začal loni svou kariéru podobně a když už je jeho technika vyvinutá, proč ji nepoužít i v 308? Více se možná dozvíme příští měsíc na IAA.


Máme tu další frankfurtské překvapení. Vedle Peugeotu RCZ R se totiž na stánku francouzské značky objeví také ostrý hatchback 308 R. O překvapení jde nejen proto, že takový vůz vůbec vznikl, neboť o něm zatím nepadlo slova, ale také z toho důvodu, že jaksi přeskakuje tradiční firemní hierarchii. Jakákoli ostřejší verze, která by odpovídala menšímu 208 GTi totiž v nabídce nové 308 zatím chybí a přesto je tu rovnou ta nejostřejší, byť zatím evidentně jen ve formě konceptu.

Už vzhledem k názvu naopak nepřekvapí, že 308 R, RCZ R a nakonec i potenciální 208 R spojuje pohonná jednotka, kterou je čtyřválec 1,6 THP. Ten v obou modelech vysílá na přední nápravu 270 koní a 330 Nm, což kupátku stačí na stovku za 5,9 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Stejných hodnot by pak klidně mohl dosáhnout i hot hatch, v jeho případě však bohužel údaje o jízdní dynamice nemáme k dispozici.

Víme ovšem, že jeho dvoubarevná karoserie byla ve srovnání se standardem rozšířena o 30 mm a také že klesla o 26 mm blíže k zemi. Vyjma toho pak Peugeot 308 R dostal 19palcová litá kola, výraznější střešní spoiler a boční prahy nebo agresivnější nárazníky. Na difuzor se ale kupodivu nedostalo, koncovky výfuku tak doplňuje jen menší žebrování.

Tím stávající informace končí, velmi by nás ovšem zajímala hmotnost hatchbacku. Inženýři Peugeotu totiž použili karbon na dveře, boční panely, nárazníky i kapotu, čímž by daná kila měla zamířit dolů ještě výrazněji než zmiňovaný podvozek. Na upřesnění si ale očividně musíme počkat až do hesenské metropole. Tedy pokud nebude následovat únik číslo dva, neboť ani tyto první informace a fotky se ven oficiální cestou nedostaly.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Peugeot 308 R: čekali jste GTi? Francouzi jdou rovnou do R - 1 - Peugeot 308 R unik 01Peugeot 308 R: čekali jste GTi? Francouzi jdou rovnou do R - 2 - Peugeot 308 R unik 02Peugeot 308 R: čekali jste GTi? Francouzi jdou rovnou do R - 3 - Peugeot 308 R unik 03Peugeot 308 R: čekali jste GTi? Francouzi jdou rovnou do R - 4 - Peugeot 308 R unik 04Peugeot 308 R: čekali jste GTi? Francouzi jdou rovnou do R - 5 - Peugeot 308 R unik 05
Zvenčí se Peugeot 308 R vyznačuje dvoubarevnou kamufláží, pod kapotou pak nabízí 270 koní

Zdroj: AutoWP.ru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.