Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 XY: také luxusní 208 míří do série
3.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzská značka Peugeot současně s představením sportovního modelu 208 GTi odhalila rovněž luxusem nabitou verzi 208 XY.
Letos v únoru nám Peugeot připravil dvojitou premiéru. Kromě konceptu 208 GTI tehdy předvedl studii stejné modelové řady připomínající tak trochu rovnici o dvou neznámých - XY. Popravdě, považovali jsme ji spíše za jednu z forem propagace nového vozu, která měla ukázat konkurenci i zákazníkům, kolik luxusu lze v rámci příplatkové výbavy nacpat do 208. Zjevně jsme však jejich plány neodhadli správně.
Podobně jako před sedmi měsíci, také dnes jsme zaznamenali ne jednu, ale hned dvě premiéry. Sériové podoby se nedočkal pouze duchovní nástupce 205 GTi - nová 208 GTi, ale rovněž Peugeot 208 XY, který tak asi zůstane poněkud ve stínu.
Nepochybujeme o tom, že XY má být GTi jakousi protiváhou. Zatímco reinkarnát jednoho z praotců ostrých hatchbacků cílí na skupinu nadšenců do řízení, tak druhý z nich spíše na klientelu, která si jednak potrpí na všemožnou výbavu, ale též na to, v čem jsou při řízení vidět. Opět tu máme ten samý nebo velmi podobný fialový odstín laku karoserie (plus šest dalších, prozatím nedefinovaných), který si už neříká Pulsion ale Purple Night, ačkoli nemůžeme potvrdit - i když to spíše vylučujeme -, že bude mít i na sériovém voze až šestnáct vrstev.
Místo osmnáctek konceptu se na finálním XY objevují sedmnáctipalcová kola Anthra Mercure, spousta chromovaných doplňků zde ale zůstala. Poněkud konzervativněji vypadá kabina. Část palubní desky a výplně dveří už nejsou čalouněné kůží sladěnou s barvou auta, přesto zde Francouzi ponechali kombinaci kůže nappa s alcantarou.
O pohon předních kol Peugeotu 208 XY se postará jeden ze čtyř motorů. Z benzínových budou k mání pouze šestnáctistovky. Slabší atmosférická VTi s výkonem 120 koní nebo přeplňovaná THP se 155 koňskými silami. Objem 1,6 litru neopustí ani naftové jednotky - slabší e-HDi má 92 a silnější 115 koní, přičemž ve spojení s prvním z nich bude k mání také šestistupňový robotizovaný automat.
Kdy bude vůz v prodeji také na českém trhu, bude známé pravděpodobně až koncem měsíce, po světové premiéře na pařížském autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.









Fialový odstín Purple Night bude jedním z celkově sedmi nabízených laků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
včera
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
Nejnovější články
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
před 8 hodinami
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
před 9 hodinami
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
před 11 hodinami
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
včera
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
