Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301 2017: facelift si pohrál s přídí, přinesl pakety pro zimu i teplo
24.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský sedan dostal přepracovanou masku chladiče a odlišná litá kola. Uvnitř se může pochlubit novou sedmipalcovou obrazovkou.
Před pár dny jsme se podívali na modernizovaný Citroën C-Elysée. Ten byl vyvinut ve spolupráci s mateřským Peugeotem, jehož varianta nese označení301. Facelift tohoto sedanu byl odhalen nyní, přičemž stejně jako u dvojčete budete potřebovat podrobné udaje, abyste dílčí modifikace našli. Kromě nové přídě a rozměrného displeje uvnitř jde totiž jen o drobnosti.
Abychom ale snahu techniků a designérů značky neodbyli tak rychle, projdeme si jednotlivé změny podrobněji. Začneme u čelních partií, kde se nachází nová maska chladiče s chromovými detaily. Odlišně tvarované jsou rovněž světlomety a modifikován byl také nárazník, který dostal LEDky pro denní svícení a odlišný centrální otvor.
Změny se dotkly rovněž grafiky koncových lamp, designu litých kol a palety barev karoserie, která byla rozšířena o nové odstíny Artense Grey, Moka Grey a Deep Blue. Za dalšími novinkami již musíme do kabiny, kam se nastěhovalo modernizované látkové či polokožené čalounění. Volit přitom lze mezi tmavými a světlými odstíny.
Největší novinkou je příchod multimediálního systému se sedmipalcovou obrazovkou, se kterou je spojena navigace TomTom a zpětná kamera. Mimo to tu podle Peugeotu máme „bezkonkurenční nabídku v tomto segmentu“, jež spočívá ve spárování systému s mobilními telefony či technologiemi Apple CarPlay a Android Auto.
Pod kapotou se již nic nemění, základ nabídky tedy tvoří 1,2litrový tříválec PureTech naladěný na 82 koní a spřažený s pětistupňovým manuálem. Dále tu pak máme 1,6litrový atmosférický čtyřválec VTi, který disponuje 115 koňmi. Ty na přední kola může přenášet nejen již zmiňovaná převodovka, ale také šestistupňový automat.
Diesely znovu zastupuje 1,6litrový motor, který jako základní HDi nabízí 92 koní, ve verzi BlueHDi pak 100 koní. V obou případech můžeme očekávat pouze pětistupňový manuál, výkonnější agregát je vybaven systémem vstřikování roztoku močoviny, jenž se dle značky stará o redukci emisí NOx o 90 procent.
Ve finále lze zmínit dva doplňkové pakety, které byly vyvinuty pro země s teplým nebo naopak studenějším klimatem. V prvé řadě tu přitom máme specifický okruh klimatizace, který je spárován s benzinovými motory a jenž umožňuje rychlejší ochlazení kabiny. Toho přitom zákazníci mohou využít po stisku tlačítka AC Max.
V chladnějším podnebí bude naopak nabízena sada zahrnující účinnější vyhřívání kabiny, vyhřívané sedačky a čelní okno. Zde je přitom pamatováno i na stěrače, které by mohly přimrznout ke sklu. Prodej modernizované 301 odstartuje na počátku příštího roku, kdy budou oznámeny i ceny.
















Peugeot 301 se stejně jako spřízněný Citroën C-Elysée dočkal lehčího faceliftu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před hodinouBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 2 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 4 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 5 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva