Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem
9.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Peugeot 301 se od začátku profiluje především jako velké auto za malé peníze. To český ceník potvrzuje, když začíná na pouhých 220 tisících Kč.
Nová Škoda Rapid měla být levným velkým autem, ale když si projdete naše ohlasy na verzi 1,2 TSI nebo provedení 1,6 TDI a dáte si je do kontextu s českým ceníkem, zjistíte, že vůz se jen cenou zaujmout nesnaží. Umí toho více, než by možná musel, neboť i přes to, že jeho ceny považujeme za adekvátní, v absolutním měřítku prostě není vyloženě levný. Však za podobné peníze dnes koupíte třeba i čerstvě zlevněnou Kiu Cee'd a to je přece jen auto o půl třídy výše.
Kdo tedy doufal, že by se Rapid mohl stát jakousi novou Felicií, musí se dívat jinam. Jsou tu starší, dostupnější alternativy jako Renault Fluence, mezi novější pak chce zamířit Peugeot 301. I ten je malým sedanem (jasně, Rapid je liftback, ale tváří se jako sedan), který chce krom prostorného interiéru s adekvátně velkým zavazadelníkem ohromit především svou cenou, což se Rapidu tak úplně nepovedlo. Francouzům se to to po dnešku dost možná podaří.
Peugeot totiž zveřejnil český ceník novinky a i když zatím nevíme, jak je na tom 301 po funkční stránce (ale brzy to zjistíme, to vám můžeme slíbit), jeho ceny jsou z poněkud jiného světa než ty „rapidní”. Vůz začíná s motorem 1,2 o výkonu 72 koní na částce 220 000 Kč v provedení Access, se stejnou úrovní výbavy je k mání také s naftovým motorem 1,6 HDi s 92 koňmi za 280 000 Kč. A co za tyto peníze dostanete krom zmíněného stáda hřebců?
Především je to velmi lehké auto - s motorem 1,2 váží i s europřítěží ve výši 75 kilogramů pouze 1 095 kg a i zmíněný diesel je celkem lehký - má 1 170 kg. To slibuje slušnou dynamiku, i když technické parametry až tak přesvědčivé nejsou. Co výbava? V rámci té s názvem Access nečekejte skoro nic krom více či méně povinných bezpečnostních prvků, centrálního zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaných skel, předních oken „v elektrice”, výškově stavitelného volantu nebo palubního počítače. Příplatková výbava je navíc minimální.
Pokud tedy chcete více, musíte sáhnout po prostřední výbavě Active, za kterou se připlácí 30 000 Kč a v rámci níž si navíc můžete pořídit i benzinový motor 1,6 s výkonem 115 koní. To vše stojí 270 000 Kč a zdá se nám jako zlatá střední cesta. Tento vůz je stále lehký (1 165 kg s eurořidičem, eurozavazadly a evropsky natankovanou nádrží), jede až 188 km/h, na stovku zrychlí za 10,3 sekundy a i výbava už je solidní. Ke zmíněnému přibývá třeba manuální klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken vzadu, přední mlhovky, dělená zadní sedadla, autorádio, nebo lakování klik a zrcátek v barvě auta i s trochou chromu navíc.
Vrcholem nabídky je pak provedení Allure, za které se připlácí dalších 20 000 Kč a jenž otevírá i cestu k verzi 1,6i s automatickou čtyřstupňovou převodovkou (jinak je vždy dostupný pouze pětistupňový manuál). Obsah tohoto stupně výbavy i kompletní technická data všech verzí už můžete sami prozkoumat v ceníku Peugeoutu (PDF, 360 kB).
Odpověď na otázku, zda jde o skutečně zajímavou nabídku, zůstává na vás. My jen dodáme, že dnes bude odhalen i ceník sesterského Citroënu C-Elysée, který vám pochopitelně také představíme. Dá se však očekávat, že ceny budou velmi podobné, ne-li úplně stejné.



















Peugeot 301 cenou nezklamal, jak jezdí vám brzy přiblížíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva