Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý Francouz je k mání jako hatchback i kombík. Na výběr je i benzinová či dieselová verze, která je spojena výlučně s automatickou převodovkou.
Francouzská novinka byla jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Během slavnostního představení však zdaleka nebyly k dispozici veškeré technické údaje. O takové akceleraci Peugeotu 308 GT jsme se tak dozvěděli až zcela nedávno, kdy jsme se podrobně zabývali především zvukovým generátorem benzinové verze. Ta nepůsobí zrovna přirozeně, to ale dozajista zájemce o tento model neodradí. Zvláště když pod kapotou mohou počítat s 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem THP, který přední kola zásobuje skrze manuální převodovku až 205 koňmi a 285 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem zvládne hatchback zrychlení z klidu na stovku za 7,5 sekundy, zatímco kombíku to trvá o desetinu déle. Zajímavé přitom je, že Peugeot nedal k dispozici pouze tento čas, ale ještě jeden. Ten zmíněný počítá s polovičně zatíženým vozem (prý pouze řidič, ale asi hodně lehký). Pokud se vezme v úvahu celá pohotovostní „eurohmotnost”, 1 415 kg u hatchbacku a 1 465 kg u kombíku, můžete u základního provedení počítat s 8,1 sekundami, zatímco to praktičtější vyžaduje o dvě desetiny více.
Spotřebu udává automobilka už jen jednu, ta ale beztak reflektuje jen nereálná jsou laboratorní měření. Tím bychom ale opětovně hořekovali nad již dávno rozlitým mlékem, pročež raději dodáme, že hatchback by měl na základě evropského normovaného cyklu měl v průměru jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů, zatímco kombík je o dvě desetiny litru žíznivější.
Přesunout se můžeme k dvoulitru BlueHDi, který šestistupňovou manuální převodovku mění za automatickou. Pohon předních kol ale již zůstává. Mimo to se můžete spolehnout na 180 koní a 400 Nm, se kterými se akcelerace odehraje za 8,4 sekundy, resp. 9,1 s, u hatchbacku a 8,6 sekundy, resp. 9,5 s, u kombíku. Opět přitom platí, že první zmíněné hodnoty počítají s polovičním zatížením.
Spotřeba ale opět hmotnost neřeší, pročež tu máme čtyřlitrový nebo 4,1litrový průměr. Tím nám ale výčet těch nejzajímavějších technických parametrů končí, dodat snad již můžeme pouze tolik, že dieselový hatchback váží společně s řidičem 1 540 kilogramů, zatímco kombi je v ten samý moment o pětapadesát kilo těžší.
Další detaily najdete v přiloženém přehledu. Nyní již jen zbývá počkat na české ceny, které tu dozajista budou nejpozději v řádu týdnů. Výroba všech verzí Peugeotu 308 GT totiž započala již 1. prosince loňského roku. Prodej na českém trhu pak pro změnu odstartuje 1. března roku letošního.


Kompletní technická data obou poloostrých Peugeotů 308
Pár nových snímků vozu přímo od Peugeotu
Starší fotky 308 GT, který se osazený benzinovým motorem 1,6 THP rozjede z klidu na stovku za 7,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti až 235 km/h, což platí o hatchbacku i kombíku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 18.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
včeraZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včeraDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva