Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu
18.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizací prošel sedan, kombík i verze RXH. Mají nová světla či masku, změn doznal rovněž interiér.
S modernizacemi se dnes roztrhl pytel. Dopoledne jsme si představili faceliftovaný Mercedes-Benz CLS, nyní si na paškál vezmeme Peugeot 508. Jeho příchod byl anoncován na počátku května skrze fotky přídě, spíše než na karoserii se ovšem úřadovalo pod ní. Francouzská automobilka totiž na své vlajkové lodi představila nové pohonné jednotky, které mají snížit spotřebu a emise CO2 na nejnižší úroveň v segmentu.
Než se ovšem pod přepracovanou kapotu podíváme, představíme si další vizuální změny. Ty souvisí hlavně s novou čelní maskou, která kopíruje styl Peugeotu 308. Na ni se navíc přesunulo logo lva. Mimo to jsou tu nové světlomety i LEDky pro denní svícení. Ty na sedanu a kombíku přitom mají tvar bumerangu, zatímco verze RXH přichází se třemi spáry, jež reflektují tvar nových zadních svítilen. I ty jsou diodové.
Pozměněný tvar světel a čelní masky si vyžádal i přepracování nárazníku, tím je však venkovním změnám konec a my se můžeme přesunout do kabiny. Zde přitom najdeme 7palcový dotykový displej, díky kterému byl zredukován počet tlačítek. Zároveň mohla být zvětšena uzavíratelná přihrádka na středové konzoli, do výbavy pak přibyl monitoring vozů ve slepém úhlu a zpětná kamera.
To je ale vše také v rámci kabiny, pročež se již můžeme věnovat ohlášené modernizaci v motorovém prostoru. Za benzinové agregáty zde vystupuje nová verze 1,6litrového čtyřválce THP, která na přední kola posílá 165 koní. Spojena je přitom se systémem start/stop, přičemž k dispozici je s automatem i manuálem. Při jeho volbě pak mají emise CO2 klesnout z původních 144 gramů na kilometr na 131 g/km.
Ještě níže pak zachází nový dvoulitrový turbodiesel BlueHDI, který je k mání s výkonem 150 nebo 180 koní. V prvním případě totiž emise činí 105 gramů, v druhém pak 111 gramů na kilometr. Absolutním lídrem je však i nadále hybridní provedení, které si na některých trzích můžete pořídit také ve formě sedanu, v České republice však danou technologii nabízí pouze Peugeot 508 RXH.
V případě hybridní techniky na první pohled k žádným změnám nedošlo, i nadále tak máme tu čest s výkonem 163 a 37 koní. Jisté zásahy však Peugeot provést musel, neboť průměrné emise CO2 klesly ze 104 gramů na 85 g/km. U sedanu se pak dokonce máme dočkat papírové spotřeby ve výši 3,3 litrů na sto kilometrů, pseudoterénní kombi ovšem bude nepatrně žíznivější.
S největší pravděpodobností pak dojde i k lehčímu navýšení cen, konkrétní částky ovšem Peugeot oznámí až blíže k zahájení prodeje. To je v Evropě naplánováno na 10. září, v Číně si ovšem budou muset počkat až na leden příštího roku. Zmínit pak nesmíme opomenout ani výstavní premiéru, která proběhne v srpnu simultánně na autosalonech v Moskvě a Chengdu.

























Facelift se dotkl celé řady Peugeotu 508, nejmenší změny najdeme u modelu RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 9 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 49 minutami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 2 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 3 hodinami
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před 5 hodinami
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 08:58 - mattonecz
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
