Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot a Citroën mají novou pětiletku, počítá s 34 novými modely
5.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf koncernu PSA Carlos Tavares nejdříve redukoval, plán Push to Pass startuje expanzi. Do roku 2021 dorazí 26 osobních a 8 užitkových novinek.
Pokud v automobilovém průmyslu přijde řeč na plánování, pak opravdovým mistrem nad mistry je šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Pravda, jeho strategie sice málokdy dojdou úspěšného naplnění, to ovšem milovníkovi svetrů a produktů Applu rozhodně nevadí. V záloze má totiž pokaždé ještě minimálně tři další varianty. I proto je třeba Alfa Romeo kříšena již mnoho let, nicméně k samotnému vzkříšení stále nedošlo. O italském Fiatu ale dnes řeč nebude, místo toho zamíříme do sousední Francie.
Konkrétně ke koncernu PSA Peugeot Citroën, který si nedávno Marchionne vzal rovněž „do úst“. Ovšem v tom smyslu, že na rozdíl od General Motors s těmito automobilkami odmítá spojenectví, neboť by bylo málo výhodné. Jistý otisk ale zřejmě v PSA zanechal, neboť také Francouzi aktuálně vyrukovali s plánem, který hovoří jen o budoucí prosperitě. Po redukci nabídky, se kterou byla spojena strategie posledních let, se dočkáme nemalé expanze.
Pokud půjde vše podle plánu (nazvaného Push to Pass neboli Zatlačíme, abychom prorazili - pozor na dvojsmysly), pak bychom se v příštích pěti letech měli dočkat příchodu 26 nových osobních a 8 lehkých užitkových vozidel. Mezi ně přitom bude patřit i pick-up s nosností jedné tuny, který nejspíše půjde ve šlépějích Peugeotu Hoggar, jenž se vyráběl v letech 2010-2014 pro brazilský trh. Tentokráte by ovšem mělo jít o globální model, na kterém nejspíše značka zapracuje s Toyotou.
Konkrétní fakta o této novince prozatím nejsou k dispozici, takže se vraťme zpět k plánu. Ten v případě všech zúčastněných značek (Peugeot, Citroën, DS) počítá s odhalením jednoho nového vozu od každého výrobce v daném regionu ročně. Koncern PSA přitom hodlá výraznou měrou zasáhnout také ekologicky smýšlející zákazníky, mezi novinkami nemá chybět hned sedm plug-in hybridů a čtyři ryzí elektromobily. Dalším pilířem bude autonomní řízení.
Šéf koncernu Carlos Tavares během odhalení nové strategie uvedl, že „je zaměřena na potřeby zákazníků, přičemž již počítá se změnami v zavedených vzorcích chování uživatelů“. Tím je jinými slovy osvětlena ona hybridizace a elektrifikace. Kromě toho chce PSA upravit i obchodní model, kdy chce navýšit hodnotu svých vozů optimalizací zákaznické základny. Dojde také na podporu továrního příslušenství, finančních služeb, servisů nebo programu ojetých vozů.
Dle Tavarese by pomocí těchto kroků mělo být dosaženo statutu „skvělého globálního výrobce“, který bude vyhledáván loajálními zákazníky po celou dobu jejich života. PSA by tedy nejspíše rádo přišlo s takovou skladbou modelů, se kterými bude klientela postupně růst a měnit menší a levnější za větší, komfortnější a tedy i dražší. Tím samozřejmě bude dosaženo i vyššího zisku, což je další z cílů nového plánu.
Dá se přitom předpokládat, že ten by na rozdíl od Marchionneho strategií klapnout mohl. Tavares totiž během své řeči dodal, že již dosáhl všech úkolů, které si při svém nástupu ke koncernu v roce 2014 stanovil. Nyní počítá s tím, že by PSA mělo do roku 2018 dosáhnout 10procentního navýšení obratu a do roku 2021 dalších 15 %.
Šéf koncernu PSA Carlos Tavares představil nový plán Push to Pass, který do roku 2021 počítá s nemalou expanzí
Počítá se i s novým pick-upem, který půjde ve šlépějích brazilského Peugeotu Hoggar. Tedy s tím rozdílem, že tentokráte nejspíše již půjde o globální model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 8 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 9 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 11 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
dnes - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva