Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008
16.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský downsizing má přinést až 130 koní a pětilitrovou žíznivost. Chystá se ovšem i slabší verze se silou 110 koní a spotřebou 3,9 l/100 km.
O pohonných jednotkách francouzského koncernu PSA dnes již byla řeč. Jen diesely ale Peugeotu a Citroënu nestačí, proto příští rok představí pod kapotami svých modelů nový, už dříve avizovaný přeplňovaný tříválec e-THP. Ten je založen na atmosférickém agregátu 1,2 VTi, který již známe třeba ze sedanu C-Elysée. Ve srovnání s jeho 72 koňmi ovšem potenciál pohonné jednotky patřičně naroste - na přední kola totiž zamíří koní hned 130, maximum točivého momentu činí 230 Nm.
Měnit se samozřejmě bude také spotřeba, jejíž výše závisí na konkrétním modelu. V případě Citroënu C4 tak můžeme očekávat pětilitrový průměr (některé zdroje hovoří dokonce ještě o půllitrovém navýšení), zatímco Peugeot 2008 se má pohybovat pouze za 4,6 l/100 km. Při 50litrové nádrži tak nabídne dojezd až 1 087 km. V jeho případě navíc známe i jízdní dynamiku, která slibuje zrychlení z klidu na stovku za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h.
V případě obou modelů můžete samozřejmě počítat se standardním systémem start/stop a šestistupňovou manuální převodovkou, stejně jako s lehkým cenovým navýšením oproti atmosférickému motoru 1,6 VTi, který má de facto zastoupit. Přesné částky aktuálně nejsou k dispozici, hovoří se ovšem zhruba o 8 000 Kč navíc oproti zmiňovanému čtyřválci. Citroën C4 by tak před veškerými slevami měl vyjít na 430 tisíc, zatímco Peugeot 2008 bude bez bonusů stát 404 tisíc.
Jen touto verzí ale downsizing koncernu PSA nekončí. Tříválec e-THP by totiž v průběhu příštího roku měl dorazit rovněž s výkonem 110 koní, přičemž spotřeba v té chvíli klesne na pouhých 3,9 l/100 km. Prvními vlaštovkami, které tento agregát dostanou, se pak stanou Citroën C3 a DS3. U nich si však na jakékoliv další informace budeme muset ještě počkat.















Peugeot 2008 má díky motoru 1,2 e-THP nabídnout spotřebu pouhých 4,6 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před hodinouBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub