Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec
20.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Peugeot uvedl na brazilský trh nový kompaktní pick-up s názvem Hoggar. Automobil byl vyvinut v Brazílii a v místní filiálce Peugeotu se i vyrábí. I když by se takový automobil mnohému živnostníkovi líbil i u nás, o dovozu do Evropy se zatím bohužel neuvažuje.
Název Hoggar pochází z 3000 m vysokého pohoří v alžírské části Sahary a Peugeot ho již použil pro dvoumístný koncept terénní buggy. Kompaktní pick-up (mimochodem první svého druhu kompletně vyvinutý na jihoamerickém kontinentu) doplňuje bohatou nabídku řady 207 čítající zde vedle klasických hatchbacků a kombi také v Evropě neznámý sedan.
Vývoj Hoggaru, který je z celé modelové řady 207 největší, byl v Brazílii zahájen v roce 2008, stál 100 milionů dolarů a podílelo se na něm celkem 320 techniků a inženýrů, kteří prototypy následně podrobili náročnému testování a v součtu najezdili přes milion kilometrů. Na všechny tyto aspekty se kladl velký důraz už proto, aby byla posílena identita značky Peugeot jako domácího brazilského výrobce.
Peugeot Hoggar využívá o 300 mm prodlouženou kombinovanou platformu z modelové řady 207 a Partner, což by mělo zajistit dostatečnou robustnost a přitom bezpečné jízdní vlastnosti. Vpředu je tedy nezávislé zavěšení na vzpěrách McPherson a vzadu tuhá náprava odpružená zesílenými vinutými pružinami. Patřičně zesílena byla samozřejmě většina dílů podvozku a kvůli zachování bezpečných jízdních vlastností i při plném zatížení byl posílen brzdový systém. Řízení je hřebenové s hydraulickým posilovačem. Ložný prostor o objemu 1151 l (nejvíce ve svém segmentu) zvládá u verze X-Line s pneumatikami Pirelli Chrono 175/65 R14 celkové zatížení 742 kg (660 kg pro XR a 650 kg pro Escapade). Výhodou ložného prostoru je, že podběhy nevyčnívají z podlahy, jeho praktičnost pak byla vylepšena pevnými kotevními body a háčky, které umožní upevnit převážený náklad.
Díky využití modelové řady 207 je tento pick-up také elegantní s dobře využitým vnitřním prostorem pro posádku, kde se kladl důraz na kvalitní materiály, dobré zpracování, odkládací prostory a moderní design.
Výbava samozřejmě odpovídá užitkovému charakteru vozidla a minimalizaci ceny. Základní verze X-Line poháněná výhradně motorem 1,4 8V o výkonu 59 kW (60 kW na bioethanol) s pětistupňovopu ručně řazenou převodovkou má nárazníky v barvě karoserie a plechová 14palcová kola. Z komfortní výbavy lze zmínit snad jen výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sluneční clonu se zrcátkem i pro spolujezdce, přípravu pro jednoduchou montář rádia, cyklovač stíračů nebo osvětlení se systémem „Follow me home.“
Vyšší výbava XR (rovněž motor 1,4 8V) má navíc kola z lehkých slitin a terénní pneumatiky Pirelli Scorpion ATR (275/65 R14), digitální hodiny, přední mlhové světlomety nebo střešní držák s příčníkem pro uchycení nákladu do hmotnosti 70 kg. Oproti základnímu modelu má XR navíc upravenou optiku předních světel pomocí černých plastů, což automobilu propůjčuje „kočičí“ pohled.
Nejvyšší „outdoorová“ verze Escapade má upravenou příď ve stylu drsného off-roadu, plastové lemy okolo podběhů kol, 15palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami Pirelli Scorpion ATR (185/65 R15), klimatizaci, elektricky ovládaná okna, sportovní sedadla či elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Ve výbavě najdeme také tempomat, dálkové ovládání a další estetické vylepšení interiéru pomocí chromovaných prvků nebo bílé ciferníky kontrolních přístrojů.
Co se týče pasivní bezpečnosti, pouze verze Escapade má v příplatkové výbavě dvojici čelních airbagů. Model Escapade pohání silnější motor 1,6 litru o výkonu 81 kW (83 kW na bioethanol), který vozidlu propůjčuje podstatně důstojnější dynamiku než „čtvrnáctistovka“.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva