Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec

Peugeot uvedl na brazilský trh nový kompaktní pick-up s názvem Hoggar. Automobil byl vyvinut v Brazílii a v místní filiálce Peugeotu se i vyrábí. I když by se takový automobil mnohému živnostníkovi líbil i u nás, o dovozu do Evropy se zatím bohužel neuvažuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec

20.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot uvedl na brazilský trh nový kompaktní pick-up s názvem Hoggar. Automobil byl vyvinut v Brazílii a v místní filiálce Peugeotu se i vyrábí. I když by se takový automobil mnohému živnostníkovi líbil i u nás, o dovozu do Evropy se zatím bohužel neuvažuje.

Název Hoggar pochází z 3000 m vysokého pohoří v alžírské části Sahary a Peugeot ho již použil pro dvoumístný koncept terénní buggy. Kompaktní pick-up (mimochodem první svého druhu kompletně vyvinutý na jihoamerickém kontinentu) doplňuje bohatou nabídku řady 207 čítající zde vedle klasických hatchbacků a kombi také v Evropě neznámý sedan.

Vývoj Hoggaru, který je z celé modelové řady 207 největší, byl v Brazílii zahájen v roce 2008, stál 100 milionů dolarů a podílelo se na něm celkem 320 techniků a inženýrů, kteří prototypy následně podrobili náročnému testování a v součtu najezdili přes milion kilometrů. Na všechny tyto aspekty se kladl velký důraz už proto, aby byla posílena identita značky Peugeot jako domácího brazilského výrobce.


Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 1 - Peugeot-Hoggar_1Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 2 - Peugeot-Hoggar_13Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 3 - Peugeot-Hoggar_2Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 4 - Peugeot-Hoggar_20Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 5 - Peugeot-Hoggar_4Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 6 - Peugeot-Hoggar_7Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 7 - Peugeot-Hoggar_16Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 8 - Peugeot-Hoggar_12Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 9 - Peugeot-Hoggar_10

Peugeot Hoggar využívá o 300 mm prodlouženou kombinovanou platformu z modelové řady 207 a Partner, což by mělo zajistit dostatečnou robustnost a přitom bezpečné jízdní vlastnosti. Vpředu je tedy nezávislé zavěšení na vzpěrách McPherson a vzadu tuhá náprava odpružená zesílenými vinutými pružinami. Patřičně zesílena byla samozřejmě většina dílů podvozku a kvůli zachování bezpečných jízdních vlastností i při plném zatížení byl posílen brzdový systém. Řízení je hřebenové s hydraulickým posilovačem. Ložný prostor o objemu 1151 l (nejvíce ve svém segmentu) zvládá u verze X-Line s pneumatikami Pirelli Chrono 175/65 R14 celkové zatížení 742 kg (660 kg pro XR a 650 kg pro Escapade). Výhodou ložného prostoru je, že podběhy nevyčnívají z podlahy, jeho praktičnost pak byla vylepšena pevnými kotevními body a háčky, které umožní upevnit převážený náklad.

Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 10 - Peugeot-Hoggar_17Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 11 - Peugeot-Hoggar_19Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 12 - Peugeot-Hoggar_3Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 13 - Peugeot-Hoggar_5Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 14 - Peugeot-Hoggar_6Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 15 - Peugeot-Hoggar_14

Díky využití modelové řady 207 je tento pick-up také elegantní s dobře využitým vnitřním prostorem pro posádku, kde se kladl důraz na kvalitní materiály, dobré zpracování, odkládací prostory a moderní design.

Výbava samozřejmě odpovídá užitkovému charakteru vozidla a minimalizaci ceny. Základní verze X-Line poháněná výhradně motorem 1,4 8V o výkonu 59 kW (60 kW na bioethanol) s pětistupňovopu ručně řazenou převodovkou má nárazníky v barvě karoserie a plechová 14palcová kola. Z komfortní výbavy lze zmínit snad jen výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sluneční clonu se zrcátkem i pro spolujezdce, přípravu pro jednoduchou montář rádia, cyklovač stíračů nebo osvětlení se systémem „Follow me home.“

Vyšší výbava XR (rovněž motor 1,4 8V) má navíc kola z lehkých slitin a terénní pneumatiky Pirelli Scorpion ATR (275/65 R14), digitální hodiny, přední mlhové světlomety nebo střešní držák s příčníkem pro uchycení nákladu do hmotnosti 70 kg. Oproti základnímu modelu má XR navíc upravenou optiku předních světel pomocí černých plastů, což automobilu propůjčuje „kočičí“ pohled.

Nejvyšší „outdoorová“ verze Escapade má upravenou příď ve stylu drsného off-roadu, plastové lemy okolo podběhů kol, 15palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami Pirelli Scorpion ATR (185/65 R15), klimatizaci, elektricky ovládaná okna, sportovní sedadla či elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Ve výbavě najdeme také tempomat, dálkové ovládání a další estetické vylepšení interiéru pomocí chromovaných prvků nebo bílé ciferníky kontrolních přístrojů.

Co se týče pasivní bezpečnosti, pouze verze Escapade má v příplatkové výbavě dvojici čelních airbagů. Model Escapade pohání silnější motor 1,6 litru o výkonu 81 kW (83 kW na bioethanol), který vozidlu propůjčuje podstatně důstojnější dynamiku než „čtvrnáctistovka“.

Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 16 - Peugeot-Hoggar_11Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 17 - Peugeot-Hoggar_15Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 18 - Peugeot-Hoggar_18Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec - 19 - Peugeot-Hoggar_9

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.