Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot překvapivě odhalil nový pick-up. Říká si primitivně a je primitivní
21.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi překvapili a po několikaleté absenci na trhu s pick-upy vyrukovali s novým modelem. O žhavou novinku se ale ve své podstatě zdaleka nejedná.
Ještě před nedávnem se zdálo, že pick-upy jsou ve většině světa mrtvou záležitostí. Opravdu populární jsou pouze na několika světových trzích, konkrétně v USA, Jižní Americe a Austrálii. Nicméně aktuálně s nimi koketuje i Mercedes, časem se něčeho podobného možná dočkáme i od BMW. Tyto značky přitom rozhodně necílí jen na určité země, ale rovnou na celý svět. Zdá se tedy, že pick-upy čeká renesance.
Své si o tom myslí i Peugeot, který ve své nabídce neměl takový vůz po tři roky, od ukončení výroby modelu Hoggar. Ten byl založen na hatchbacku 207, přičemž se prodával právě v Jižní Americe. Nyní francouzská automobilka cílí na zcela jiný trh, a sice na Afriku. Zde bude prodávat pick-up pojmenovaný tím nejjednodušším možným způsobem - Pick Up. A podobně sofistikované jako jméno vozu je i jeho technická podstata, která není ani nová, ani originální.
Stejně jako třeba Mercedes založil své dílo na Nissanu Navara, i Francouzi sáhli po tomto japonském voze. Nicméně se tak nestalo napřímo a nešlo o nový model. Peugeot místo toho přepracoval Zhengzhou Nissan Auto (ZNA) Rich New, který je založen na první generaci modelu Navarra. Ta byla představena již v roce 1997 a Francouzi tak vzkřísili 20 let starou techniku. A s Pick Upem míří primárně na africký trh.
Pokud se ptáte, jak je možné, že Nissan skrze své čínské joint venture přistoupil ke spolupráci s jinou francouzskou značkou než Renaultem, vysvětlení je nasnadě. ZNA Rich New je na většině trzích opatřeno logem firmy Dongfeng, se kterou Nissan taktéž kooperuje. Dongfeng je přitom druhým největším čínským výrobcem aut, přičemž spolupráci má rozjetu s řadou zahraničních značek na mnoha frontách a jednou z nich je právě Peugeot.
Změny, které Peugeot Pick Upu nadělil, se omezily na novou čelní masku se lvem a odlišná přední a zadní světla. Technika je již zcela shodná s čínskou variantou, o pohon se tedy i nadále stará 2,5litrový turbodiesel naladěný na 115 koní a 280 Nm točivého momentu. Veškerý výkon přitom na zadní nebo všechna čtyři kola přenáší pětistupňový manuál doplněný redukční převodovkou.
Vůz by měl dosáhnout maximálky zhruba 160 km/h, spotřeba se pak nejspíše bude pohybovat mezi 6,6 a 7,4 l/100 km dle zvoleného pohonu kol. Přesná data francouzské verze ale zatím nebyla zveřejněna, vycházet tedy můžeme jen z té čínské. Více si ovšem můžeme říci o korbě, která má rozměry 1,4 x 1,39 metru a zvládne až 815 kilogramů těžký náklad.
V závislosti na zvolené verzi se pak liší světlá výška (210 až 215 mm), na délku ale vůz vždy měří 4 980 milimetrů. Snímky interiéru zatím publikovány nebyly, ZNA Rich New nám ale jasně ukazuje, co očekávat. Peugeot do standardní výbavy přidal ABS, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, přední airbagy a zadní parkovací senzory.
Prodej odstartuje v září, konkrétní ceny ale neznáme. Nicméně v Číně startuje verze s pohonem zadních kol na 99 800 yuanech (cca 344 tisíc korun), za provedení 4x4 se platí 121 800 CNY (420 000 Kč). To rozhodně není špatné a africká klientela nejspíše snadno překousne fakt, že se jedná o přepracovaný vůz starý dvě dekády...








Nový Peugeot Pick Up ve skutečnosti není až tak nový...
...jde totiž o lehce přepracovanou verzi ZNA Rich New, která se prodává pod logem Dongfendu a jenž vychází z první generace Nissanu Navara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejčtenější články
Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
6.4.2025Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva