Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou
27.2.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek
(doplněno 21:00) Italské studio odhalovalo svůj nový koncept Cambiano obzvlášť plouživým tempem. Únik finálních fotek tomu učinil přítrž.
Doplněno 21.00: Italský magazín Quattroruote získal celou sadu nových fotek, které máte nyní pod článkem. Jeden z obrázků navíc potvrzuje předchozí informace o použití mikroturbíny v kombinaci s akumulátory a čtyřmi elektromotory. Italští kolegové rovněž zveřejnili hmotnost konceptu, která údajně činí 1 700 kg a zčásti redukovali provozní výkon elektromotorů z 90 na 82 koní, jinak vše zůstává.
Páté kolo únavného striptýzu stylistického centra Pininfarina se naštěstí nekoná. Italským médiím se konečně podařilo získat první záběry celého vozu odhalující vcelku decentní a čistě navržený sedan křížený s kupé. Tentokrát se nejedná pouze o marketingové přání jako v případě Audi A7 nebo Mercedesu CLS s čtyřdveřovou karoserií a bezrámovými okny, ale Cambiano je v tomto směru stejně asymetrické jako Hyundai Veloster. Na straně řidiče jsou pouze jedny dlouhé dveře, kdežto na straně spolujezdce jsou dvoje, přičemž ty zadní jsou otevírané proti směru jízdy.
Skloněný čumák a některé linie kolem světel a v předním nárazníku by v někom mohli vzdáleně evokovat design nové řady 3, ale jinak se Italům povedlo navrhnout v podstatě sympaticky originální tvary. Na distanc od automobilové konfekce ale ovšem drží hlavně pohonná jednotka.
Pět metrů dlouhý a dva metry široký stroj stojí na hliníkové platformě, přičemž k centrální části karoserie jsou připojeny přední a zadní rámy vyrobené rovněž z aluminia. Prostor kolem cestujících a vnější panely by pak měly být z uhlíkových kompozitů, tuto informace ale bude muset ještě potvrdit samotná firma Pininfarina, protože zdroje jsou zatím pouze neoficiální.
To samé platí pro agregát konceptu Cambiano, přesněji celou jejich soustavu. Vůz by měl mít čtyři elektromotory, každý s provozním výkonem 90 koní a špičkovým až 204 koňských sil. Souhrnný (krátkodobý) výkon studie tedy činí 816 koní, což by také vysvětlovalo její schopnost akcelerovat na stovku za 4,2 sekundy, jezdit rychlostí 250 km/h a krátkodobě vyvinout až 275 km/h.
O zásobování elektromotorů proudem se postarají lithium-iontové akumulátory o neznámé kapacitě, ale měly by zajistit akční rádius cirka 200 km. Cambiano se po ujetí dané vzdálenosti nestane nepojízdnou drahou hračkou. O prodloužení dojezdu až na 800 kilometrů se postará turbína s výkonem 68 koní, která spaluje naftu a slouží výhradně k dobíjení baterek. S ohledem na vysokou účinnost turbíny to vůbec nezní jako hloupý nápad a v podstatě stojí na podobných myšlenkách, jako náš teoretický „elektromobil na benzín”.
Protože ale nemůžeme uvedené parametry Cambiana momentálně ověřit, budeme si muset chvilku počkat, jestli je Pininfarina potvrdí nebo vyvrátí. Nejpozději 6. března bychom měli vědět vše podstatné.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012



















Technický průřez konceptu potvrzuje původní informace o pohonu
Koncept Cambiano dokáže krátkodobě vyvinout výkon přes 800 koní a maximálku 275 km/h
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
před hodinou - Snahy Němců prodávat auta formou předplatného končí jako totální propadák
před 2 hodinami - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 4 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 5 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 7 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 8 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 10 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 11 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
dnes - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 21:02 - HondaMan
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan