Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na fotky z předáních prvních 30 Tesel Model 3, ukazují dosud neviděné
30.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tesla včera nejen detailně představila nový Model 3, předala i prvních 30 aut zákazníkům. Podívejte se na ně, jejich detaily nebo třeba i online konfigurátor.
Právě uběhlo přesně 24 hodin od chvíle, kdy jsme vám mohli poprvé do detailu představit Teslu Model 3. Automobilka podle očekávání odhalila její podrobné technické i cenové specifikace v momentě, kdy slavnostně předala prvních 30 aut vybraným zákazníkům. Že to nebude jen tak někdo, šlo očekávat, teď už víme, kdo to byl - zaměstnanci firmy a jejich rodiny. Mezi nimi pak figuroval i Steve Jurvetson, člen rady ředitelů firmy, který převzal bílou Teslu Model 3 číslo 5 spolu se svou partnerkou Genevieve Lydstone.
Zejména díky němu se můžeme podívat, jak to na celé akci vypadalo i na nové detaily sériové trojky. Je pochopitelné, že Tesla si dala záležet, aby první předané exempláře byly dokonalé, takže nehledejte žádné zjevné chyby, nejsou tu. Na pozoruhodné detaily ale narazíte - nejen z vnějších částí jako je přední světlo, řešení místa pro dobíjení, kola či jedné z kamer, ale i interiéru a palubního systému. S tím si, minimálně v případě auta pro Jurvetsona, lidé z Tesly opravdu vyhráli.
Posbírat jsme mohli i první reakce na představení vozu, které jsou především dvojího typu - jednak nadšené z toho, co vůz nabízí, neboť dynamika, dojezd i výbava vypadají dosti zajímavě. Ještě častěji se ale diskuze točí kolem ceny a zejména pak vysokých cen příplatků, které posouvají částky potřebné na pořízení rozumného Model 3 o hodně výše než nad očekávaných 35 tisíc dolarů (777 tisíc Kč).
Samozřejmě, BMW 340i také stojí více než 316i a v reklamách svítí částka potřebná na druhou jmenovanou verzi. Jenže to jsou v podstatě dvě úplně jiná auta, u Model 3 se hodně připlácí spíše za to, co leckdo očekával v základu a co jednu verzi od druhé zase tak daleko neposouvá. Stačí chtít jakýkoli jiný lak než černý (za příplatek je jakákoli „barevná barva”), cokoli z dodatečné výbavy v interiéru (protože koupit lze všechno nebo nic), Autopilot (protože co by to bylo za Teslu bez něj) a lepší akumulátor (protože ten základní je opravdu malý) a rázem jste o 23 tisíc dolarů výše, tedy na 58 tisících dolarů (1,29 milionu Kč) pořád bez daní a dalších poplatků. To jsou dvě třetiny základní ceny, tolik se za více či méně nezbytné prvky nepřiplácí ani u Němců. A máte pořád „jen” verzi se zadním pohonem a stovkou pod 6 sekund.
Že to tak je, ukazují i obrázky z konfigurátoru, který je zatím k dispozici jen „zvaným”, tedy těm, kteří si vůz dříve rezervovali. Těm také nyní aplikace Tesly ukáže, kdy by jejich vůz mohl být dodán na základě toho, kdy si jej rezervovali a zda jsou zákazníky či zaměstnanci Tesly. Ti mají přednost, na rozdíl třeba od Ferrari. Aplikace prý zatím není zcela přesná a ukazuje při různých příležitostech různá data, ale lepší než nic, na což si dosud zájemci stěžovali.
Podívejte se na to všechno a podělte se o svůj pohled na věc. My jen dodáme, že na cestě jsou další verze Model 3, zejména pak ty s pohonem všech kol, které dále zlepší dynamiku. To už je ale hudba vzdálenější budoucnosti, ostatně v případě prvních dodávek letos či v příštím roce se pořád bavíme jen o USA či nanejvýš Kanadě - na Evropu či zbytek světa vůbec řada dříve jak v roce 2019 nepřijde...























Fotky z předání prvních Tesel Model 3 a chvil po něm ukazují dosud neviděné detaily




Registrovaní zájemci o Model 3 už si mohou vůz nakonfigurovat a dozvědět se, kdy by jej přibližně mohli dostat. Všimněte si nevratného poplatku 2 500 dolarů za rezervaci
Zdroje: Steve Jurvetson, Electrek, InsideEVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 27 minutami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
