Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nová čínská SUV pro Evropu. Špatně nevypadají, co dál?
14.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vstup Qorosu na Starý kontinent přes Slovensko kdysi skončil fiaskem, firma tuto značku vlastnící to ale zkouší znovu. Ve Frankfurtu předvedla hned dvě novinky.
Automobilce Chery se prozatím daří jen na domácím, čínském trhu. Před pár lety pokusila o průlom v Evropě a jako emisara vyslala značku Qoros. Vozy tohoto výrobce patřily mezi to nejpovedenější, co sem Čína dodala, v hodnocení Euro NCAP dokonce překonaly zavedené značky, vysoké ceny a nedůvěra v neznámou čínskou značku ale způsobily, že celý tento pokus skončil velkým fiaskem.
Chery se proto rozhodlo, že zkusí Evropu dobýt znovu, tentokráte za pomoci značky Exeed. Ta byla založena právě kvůli expanzi, přičemž Číňané ji představili přímo ve Frankfurtu rovnou s SUV TX, které bude jejich první novinkou v evropském prodeji. Šéf automobilky Chery Dr. Anning Chen během tiskové konference uvedl, že „všechna naše auta určená pro evropské trhy dostanou vrcholnou úroveň konektivity, prostorný interiér a bude je zábavné řídit i možné personalizovat“.
Exceed TX přitom kvůli konkurenceschopnosti dostalo zcela novou platformu, již budou užívat i další vozy pro Starý kontinent. Vyvinuta byla s ohledem na možnost zástavby elektrifikovaného ústrojí, dočkat bychom se tedy měli nejen ryzích elektromobilů, ale také hybridů a plug-in hybridů. Právě do posledně zmíněné skupiny TX patří, jeho pohon má na starosti 1,5litrový motor se 150 koňmi spárovaný s elektrickou jednotkou produkující dalších 115 koní.
Výkon soustavy míří na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku. Z klidu na stovku zrychlí za 6 sekund a nejvyšší rychlost má 200 km/h. Mimo to je Exceed TX schopen ujet až 70 kilometrů čistě na elektřinu, maximálka je však v takové chvíli omezena na 120 km/h. Dobití baterií v běžné domácí zásuvce má zabrat čtyři hodiny, při využití rychlodobíjecí stanice ale bude 80 procent zatím nespecifikované kapacity k dispozici již za 30 minut.
Evropským trhům bylo přizpůsobeno naprosto vše, tedy nejen samotná koncepce hnacího ústrojí, ale také jednotliví dodavatele. Pohon všech kol byl tedy vyvinut ve spolupráci s firmami Dana a BorgWarner, zmíněný automat (i šestistupňový manuál) pak měl na starosti Getrag, Continental přišel s elektrickou architekturou a Bosch se postaral o dodávku multimediálního systému spárovaného s desetipalcovým displejem i přístrojového štítu, jehož součástí bude displej sedmipalcový.
Jsme tedy zvědavi, zda se nová značka spadající pod Chery dočká úspěchu. Odpovědi se ale nejspíše hned tak nedočkáme, model TX je prozatím pouze v předprodukční formě. Firma navíc nemá vybudovanou dealerskou síť, proto Chen uvedl, že prezentace ve Frankfurtu má spíše vzbudit povědomí o novém výrobci a především jeho připravenosti na náročnou klientelu i emisní regule, jež budou od konce dekády zase o kus přísnější.
Kromě již takřka sériového SUV se ve Frankfurtu ukázal také koncept Tiggo Coupe. I ten se dočká produkčního modelu, jenž bude zaměřen na evropské trhy, i v jeho případě lze tedy počítat s elektrifikovaným ústrojím. Nicméně než se sériové provedení ukáže v showroomech, zabere to daleko více času než v případě modelu TX.























Čínská automobilka Chery představila ve Frankfurtu nově založenou značku Exceed i její prvotinu, SUV s názvem TX
Mimo to se ukázal také koncept Tiggo Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 7 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 4 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 5 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 7 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 8 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva